Toon posts:

wel 100mbit van..........

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb een adsl verbinding win98 p3 systeempje als server.
van server naar switch 100 mbit als ik de andere pc's op 100 mbit heeft hij in een keer geen verbinding meer 8)7 daar kom ik dus ff niet uit doet het wel als hij op 10 mbit staat full en half mode maakt niet uit.

• QkE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-08 11:12

QkE

In your face Gnagna

Zijn alle kabels Ok? Heb je de stekkertjes er zelf aangezet en zo ja, heb je ze er goed aangezet? Misschien een goed idee om wat meer info te geven.

Verwijderd

Topicstarter
stekkers alles in orde heb zelfs al een gecentificeert kabeltje geprobeerd we hebben xp systeemen en 98 systemen en een daarvan die draait op 100 mbit terwijl daar de instellingen hetzelfde van zijn en er zelf gemaakt kabeltje aan zit

• QkE

QkE

In your face Gnagna

Besturingssysteem maakt op zich niks uit. Tenminste. Het gaat er toch om dat de netwerkkaarten geen verbinding krijgen met de switch? (lampjes aan op de kaarten branden niet).

Verwijderd

Topicstarter
nee die knipperen

• QkE

QkE

In your face Gnagna

Dus de hardware doet het wel? Alles heeft op zich wel verbinding met elkaar alleen kan je elkaar niet "pingen"? Ik vraag me af of een 98 bak als server wel zo slim is. Kan je daar niet beter een XP of 2000 bak voor nemen. Daar is het delen van een internetverbinding heel makkelijk en die hebben ook al automatisch een dhcp servertje ingebouwd. Als de machine te klein daarvoor is zou ik eens gaan kijken naar Freesco ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
nee de internet deling is helemaal oke gebeurd met analog proxy want de oude server was vastgelopen en dat was een gigantisch systeem dus denk niet dat het daraan ligt hij doet het wel op 10 mbit maar niet op 100 dat is het vage.

• QkE

QkE

In your face Gnagna

Dat is inderdaad wel vaag. Ik dacht dat hij het helemaal niet deed. Is er misschien iets met de switch? Ik moet zeggen dat ik daar geen ervaring mee heb, met switches. Maar als ik een gok zou moeten doen zou ik zeggen dat het daar aan ligt. Voor de rest zou het niet uit moeten maken, toch? Of een netwerkkaart nou op 10 of 100 draait, de rest zou gewoon op 100 moeten draaien.

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-08 21:18

NightBird

DPC-Crew Coding
Als je toevallig nog ergens een comma danwel een punt toets vind, mag je ze wel gebruiken :)

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

Verwijderd

Topicstarter
hehe sorry taal is niet mijn goeiste dusss

• QkE

QkE

In your face Gnagna

Offtopic: Ik dacht al dat hij het tegen mij had :( :D

Verwijderd

Topicstarter
maaru bytheway ik moet antwoorden hebben anders kom ik niet zover WHELP!!!

Verwijderd

Topicstarter
de switch is vernieuwd daar hebben we dus en nieuwe op gezet die is 10/100 dus

Verwijderd

Topicstarter
iemand anders nog een oplossing

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:25
ik snap je verhaal niet helemaal :?
Maar als je je ADSL modem bedoeld, dat is maximaal 10 mbit.

Verwijderd

Topicstarter
ja oke maar van dus de verdeling van pc naar switch moet 100 zijn die moet ook kunnen ik wist wel dat adsl 10 mbit was maar dan kun je de gewone netwerkkaart toch wel 100mbit zetten want die verdeelt het internet en data en printers

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat het gewoon puur software matig is als iemand zijn instelling kan geven dan kan ik er mischien ook wat mee

• HQK22
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-05-2005
Ik heb hetzelfde problemen als jij. Je hebt er denk ik niet veel aan, maar bij mij werkt het wel: router/switch ertussen met 1 pc 100mbit en andere 10mbit(lampje geeft het aan) en verbinding met adsl modem(10mbit).
Als ik die switch er niet tussen zet en met crosscabel de pc's verbindt, dan heb ik precies hetzelfde probleem als jij.
Welk netwerkkaart gebruik heb jij?

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Welke situatie heb je:
code:
1
2
3
4
5
              100            |    |              100
Server - NIC1 --> Switch     |    | Server - NIC --> Switch
                             | OF |
              10             |    |              10
Server - NIC2 --> ADSL Modem |    |ADSL Modem    --> Switch

of een andere opstelling ?

De communicatie met het ADSL modem moet op 10Mb/s plaatsvinden.

• HQK22
[quote]TheRookie schreef op 20 augustus 2002 @ 12:05:
Welke situatie heb je:
[code]
100 | | 100
Server - NIC1 --> Switch | | Server - NIC --> Switch
| OF |
10 | | 10
Server - NIC2 --> ADSL Modem | |ADSL Modem --> Switch

Adere opstelling:
ADSL modem --> Router --> 2 pc's(1x10mbit 1x100mbit)
deze opstelling werkt goed. Als ik de pc met 10mbit naar 100 mbit zet, dat werkt het niet meer :( (die kaart is een realtek van sitecom(gamerskit))

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Kan je de poorten van die router configureren ?
Misschien staat juist die poort hard geconfigureerd op 10 Mb en de andere poorten op auto-sensing.

Had je al een andere poort op de router (neem ik aan ook switch) geprobeert ?

Dus de pc op 100 Mb zetten en in de poort duwen waar nu de pc op zit die al 100Mb draait...

• HQK22
Ja dat heb ik ook al geprobeerd :0, zelfs met direct crosscabel, maar het werkte ook niet.
En het gekke is dat mijn neef met precies hetzelfde kabel en kaarten, maar dan met een hub ertussen wel werkt op 100 mbit(auto-sensing)

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Dan zou ik er gevoegelijk van uitgaan dat dat kaartje op 100Mb brak is...
andere NIC in de 10Mb pc werkt wel ?

• HQK22
Ja dat is denk ik het enigste conclusie, maar ik heb 2 van die kaarten(set gamerskit) en beide kaarten doen hetzelfde, beide getest met andere NIC. Het wil gewoon niet communiceren op 100Mbit.

Maar ja, 10Mbit is tog wel voldoende voor een normaal netwerk tog?

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Ik snap 't ff niet meer, heb je nou een router én een switch of een router die als switch functioneert.

Als ik je goed begrepen heb is dit dus de situatie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
       100
PC1    --> Switch
       10
PC2    --> Switch
       100
Server --> Switch
       10         100
Modem  --> Router --> Switch

10 Mb zou voldoende moeten zijn voor een 'normaal' netwerkje, alleen als je grote bestanden wil gaan kopieeren moet je ff wat meer geduld hebben ;)

edit:

haal de posts nando & HQK gloof ik een beetje door elkaar, 1e schets was voor nando bedoeld

[ Voor 0% gewijzigd door TheRookie op 20-08-2002 14:00 . Reden: duf v/d hitte ]

• HQK22
Die schets klopt, maar ik heb een router die als switch fungeert en ik heb geen server.
Ik ben wel tevreden met een werkend 10mbit netwerkje, maar ik snap nog steeds niet waarom mijn realtekkaart niet op 100 mbit kan werken(zowel op switch als crosscabel)
Pagina: 1