Toon posts:

Zoek een schema van.....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi ik ben op het moment bezig met een mooi projectje, en stuit eigenlijk op iets wat volgens mij veel beter kan...

ik ben nu op +/-10% van mijn project en stuit op de VU meters, de bedoeling was om een 10 bands vu meter te maken, das 10x10 leds, maar bij narder inzien is dat niet echt slim, want als ik 10x10leds gebruik samen met de LM3914 of LM3915 zullen alle leds en banden (strook van 10 led) het zelfde doen..

nu is mijn vraag weet iemand misschien het schema of een schema te vinden van een
SPECTRUM ANALYSER zo iets als de Velleman K4300

of andere tips (goedkoper) zijn ook welkom

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:59
Volgens mij kan je die LM3914 in een circuit met elkaar verbinden. Dus dan 10x een LM3914 circuit achterelkaar.

Verwijderd

Topicstarter
Jah klopt maar dan volgt hij 2de lm3914 de 1st lm3914 dus je hebt geen aparte filter freq.. het enige wat je dan kan doe is met een potmeter de spaning verlagen zodat de band 1 m9inder aanduit dan band 2 als 't ware

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-06 12:25

AcouSE

Swedish Chef

Je kan gewoon 10 losse VU meters maken en dan 10 banddoorlaatfiltertjes maken die je op de ingangen aansluit.

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
AcouSE schreef op 20 augustus 2002 @ 10:39:
Je kan gewoon 10 losse VU meters maken en dan 10 banddoorlaatfiltertjes maken die je op de ingangen aansluit.
Wat moet ik me voorstellen bij band doorlaat filters. Wat is dat wat kost dat ?

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Een banddoorlaatfilter is een filter dat alleen bepaalde frequentiebanden doorlaat. Bijvoorbeeld 1 kiloHertz +/- 200Hz. Op die manier geeft elke VU meter door hoeveel signaal er van een bepaalde frequentie in je muziek zit.

Omdat je niet zo'n grote nauwkeurigheid nodig hebt, heb je voor elk filter genoeg aan twee weerstandjes, een spoeltje en een condensatortje.

Met 10 filters zou je de volgende centerfrequenties kunnen nemen om muziek te analiseren:
• <50Hz Laagdoorlaatfilter
• 100Hz Banddoorlaatfilter
• 200Hz Banddoorlaatfilter
• 400Hz Banddoorlaatfilter
• 800Hz Banddoorlaatfilter
• 1,5K Banddoorlaatfilter
• 3K Banddoorlaatfilter
• 5K Banddoorlaatfilter
• 10K Banddoorlaatfilter
• >20K Hoogdoorlaat

Verwijderd

ik heb er een van elektuur maar deze is een 30 bands breed ipv 10
het schema is uit 1984
compleet met frontplaat en printlayout
gedeeltes uit het schema kunnen ook aangepast worden

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 13:11:
ik heb er een van elektuur maar deze is een 30 bands breed ipv 10
het schema is uit 1984
compleet met frontplaat en printlayout
gedeeltes uit het schema kunnen ook aangepast worden
scan maar in :)
wil ik zo-ie-zo wel eens zien.. :) als het kan ook met layout :) graag..

Verwijderd

Topicstarter
AcouSE schreef op 20 augustus 2002 @ 12:32:
Een banddoorlaatfilter is een filter dat alleen bepaalde frequentiebanden doorlaat. Bijvoorbeeld 1 kiloHertz +/- 200Hz. Op die manier geeft elke VU meter door hoeveel signaal er van een bepaalde frequentie in je muziek zit.

Omdat je niet zo'n grote nauwkeurigheid nodig hebt, heb je voor elk filter genoeg aan twee weerstandjes, een spoeltje en een condensatortje.

Met 10 filters zou je de volgende centerfrequenties kunnen nemen om muziek te analiseren:
• <50Hz Laagdoorlaatfilter
• 100Hz Banddoorlaatfilter
• 200Hz Banddoorlaatfilter
• 400Hz Banddoorlaatfilter
• 800Hz Banddoorlaatfilter
• 1,5K Banddoorlaatfilter
• 3K Banddoorlaatfilter
• 5K Banddoorlaatfilter
• 10K Banddoorlaatfilter
• >20K Hoogdoorlaat
Jah dat kan wel, maar damkrijg ik aleen al een +/- 15 bij ? ruimte verbruik dan de ledsje nog en de andere dingen, dhamm dan moet ik een chieftect neer zetten voor aleen al mijn vu meters :) 8)7

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Werkt niet... zal wel aan geocities liggen.

Verwijderd

bij mij begint de download meteen

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

"Access to this site will be restored within an hour. Please try again later."

Verwijderd

Topicstarter
AcouSE schreef op 20 augustus 2002 @ 15:29:
"Access to this site will be restored within an hour. Please try again later."
rechtermuis knop "DOEL OPSLAAN"

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de scemas heb het nog niet echt goed door gelezen maar het ziet er wel cool uit ingewikkeld maar cool :)

Maar ik denk dat dit een beetje teveel van et goede is, 't zijn wel 5 of 6 printjes dubbel zijdig..... en 't lijkt op SMD techniek en ik denk dat het een betje te moeilijk voor me is...

had gehoopt op wat simpelers.... :)

tog bedankt
Pagina: 1