@home mail werkt niet met FreeSCO?

Pagina: 1
Acties:

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:59

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Goed, ik heb dus een klein probleempje. Laat ik eerst maar eens de situatie schetsen:

Ik heb twee computers: een werkstation (AMD) en een routertje (P150). De P150 heb ik voorzien van FreeSCO 0.2.7 voor het delen van de internetverbinding. Dat klinkt raar, maar de P150 moet straks tussen het kabelmodem (@home/COM21) en de hub komen om @home te delen voor 5 mensen.

Bijna alles werkt: internet, MSN, etc. Het probleem is echter dat ik niks meer met m'n mail kan. Ik kan niks verzenden en niks ontvangen.

Ik heb de search gebruikt en na het lezen van een aantal topics heb ik het vermoeden dat er een aantal poorten geblokkerd zijn voor de inkomende en uitgaande mail. Dit is echter een vermoeden en ik weet dus neit of ik in de juiste richting aan het zoeken ben.

Graag zou ik willen weten waarom mijn mail niet meer werkt en of k het probleem in de juiste hoe zoek. Oplossingen of tips daartoe zijn natuurlijk van harte welkom! ;)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

mail.home.nl gebruiken ipv alleen 'mail'. :?

Siditamentis astuentis pactum.

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 08:43
Ping mail doen en dan ip noteren als mailserver.

• HenkieNL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03-2024

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Varienaja schreef op 20 augustus 2002 @ 09:20:
mail.home.nl gebruiken ipv alleen 'mail'. :?
Volgens mij is dat ook de oplossing ja, tenminste ik heb hier precies hetzelfde (@home kabel, freesco router) en met de mail.home.nl als inkomende en uitgaande mailserver werkt alles perfect.

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Helaas, bovengenoemde opties werken niet. Kan niet pingen naar mail of naar mail.home.nl. Krijg dan de melding 'onbekende host'.

Dit geldt zowel voor de AMD als voor de P150.

• HenkieNL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03-2024

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

En als je als server 213.51.128.65 opgeeft?

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

• TeCuMSeH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:29
Heb je de dhcp-server ingesteld staan en de clients op ip via dhcp? Als mailserver mail.home.nl invullen moet namelijk werken tenzij de route niet gevonden kan worden. (draai zelf ook @home+freesco)

Home Assistant, Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. 4980 Wp zonnepanelen Azimuth 102, Tilt 30.

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Het probleem is opgelost! *D Wat bleek: ik kon helemaal niks pingen. Wat ik ook invulde (www.home.nl, www.yahoo.com, etc), hij gaf steeds de melding van onbekende host.

Bij de output van ping www.home.nl zag ineens staan CC143XXX-X.home nl: onbekende host. Toen ging er bij een lampje branden: ik had as; hostname van de router de naam home.nl opgegeven. Dat werkte dus niet.

Even een andere hostname ingevuld (die niet op internet bestaat) en de servers ingesteld op mail.home.nl en nu werkt het allemaal. :) Ik dank jullie voor de tips!

Pagina: 1