verkeerd bios geflashed, wat nu ???

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb mijn bios geflashed van mijn asus K7V. Helaas zag ik het verschil tussen het bios voor de A7v en de K7v niet. En dat klala progie om je bios te flashen gaf ook geen melding dat ik een verkeerd bios had. Mijn pc start nu niet meer op :( en geeft piep singalen. Hoe kan ik mijn mobo nu weer repareren ? Is er een mannier om het bios terug te zetten als je pc niet opstart ? Kan asus mij helpen ? zo ja waar en hoe ? Please help me ! nogmaals... belachelijk dat dat flash progie niet waarschuwd :( dus andere tweakers !!! pas op !!!

Verwijderd

hmm, dis fucked...

overnieuw flashen kan niet...

softwarematig kun je geen reet meer met je pc, .....losse bios chip??

ik zou het voor de rest niet weten.

succes..

• MPEG
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-10-2020
Mij is ooit vertelt dat het alleen nog door de fabrikant gefixed kan worden, misschien contact opnemen met de verkoper waar je hem vandaanhebt?

AMD 64 X2 4800+ @2,41Ghz,
2048MB DDRRAM,
ATI X800GTO,
2x Samsung 930BF 19" TFT

• jhead22
  • Niet online
Das mooi K#T !!! Ik begrijp echt niet waarom er geen beveiliging op zit ! Mijn aopen bord is wat dat betreft wat veiliger... ZUCHT :(

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je kun het proberen te hot-flashen.

Dan neem je een ander K7V bord, je start de computer op. Vervolgens verwijder je de bios van het moederbord en prik je de bios van jouw moederbord erin en start je het flash programma. Ik heb wel eens gehoord dat het werkte, maar ik geef geen garantie.

Verwijderd

het schijnt mogelijk te zijn een machine met een defect bios te starten vanaf een -jawel- ISA grafische kaart. ALS dat lukt, zou je je bios weer terug kunnen flashen. Volgende probleem: waar haal je zo'n kaart vandaan?

• Bigs
  • Niet online
Ik denk het niet, die bios zit nu op een vreemd moederbord met een andere chipset e.d.

Wat je misschien anders ook nog kunt proberen is een bootdisk maken die automatisch je bios flashed. Werkt natuurlijk alleen als je computer aan de diskdrive ziet rommelen, als ie alleen piept werkt dat ook niet denk ik.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 04-09 14:14
Yep, hot flashen OF terug naar de leverancier (fabrikant).

Ik heb zelf ook net mijn BIOS geflashed en het standaard EPA-logo vervangen door een DPC-logo. Superkewl! :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Nou ik heb het ook gehad bijn mijn ASUS A7V en de oplossing is heeeeeeeel simpel.
Er zijn 3 manieren om je BIOS veer terug te krijgen.

Manier 1 : Je gaat naar een electronica winkel waar ze een flash apperaat hebben en daar zetten ze je bios er weer op voor 17.50 tot 35 gulden. ( geen comuterzaak )
Vergeet niet je bios op diskette mee te nemen.
En je moet natuurijk wel je bios uit je PC halen, maar pas op dat je de pinnetjes niet molt.

Manier 2 : deze manier is alleen gescikt als je weet wat je doet.
Zoek iemand op die hetzelde mobo heeft als jij.
Boot zijn PC op met een bootdisk haal zijn bios er uit en stop die van jou er in.
Ga die bios flashen en zop zijn eigen bios er weer in.
Stop jou bios dan weer in je eigen PC.

Manier 3 : Je gaat naar de winkel terug en ze zegt dat je mainboard dood is, en je wilt weer een goede terug wilt, moet er dan wel garantie op zitten.
Je zegt niet dat je het natuurlijk zelf hebt gedaan.
Deze manier is niet echt een nette manier.

Ik denk dat je hier wel aan hebt.

Als je vlak bij Goningen woont dan weer ik wel een bedrijf die voor 35 gulden je bios weer goed zet.
Dan moet je me maar even mailen.

bas_oostland@hotmail.com

• Bigs
  • Niet online
[extra-behulpzaam mode]
Je BIOS chip zit trouwens aan de rand van het bord, iets onder de IDE connectors (die chip met Award erop)
[/extra-behulpzaam mode]

Verwijderd

Ik heb het probleem toevallig net vorige week gehad. Ik heb mijn bios chip eruit gehaald (voorzichtig doen, want het lijkt niet mee te geven maar dan ineens schiet het los). En in mijn geval naar msi gestuurd. Gewoon in een goeie envelop doen met van die luchtbuiltjes erin en de bios in een stuk piepschuim prikken. Een brief erbij met alle gegevens en een retourenvelop met jou adres etc erop. Ik had mijn bios snel en goed weer binnen een week binnen. Let wel op dat je niet bij het terug induwen hem verkeerd om doet, ik dacht dat het niks uitmaakte maar dat deed het dus wel. EN dat ding werdt verekkte heet.

Verwijderd

uh kan je de cmos nog resetten??

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:50
tja....ik had iets vergelijkbaars (met een halfdooje cpu me bios geflasht, helemaal mislukt), en toen heb ik Abit (jaja!) gemeeld en toen had ik met 3 dagen GRATIS een nieuw chipje in huis.
Ik gaaaaaa voor aaaaaabit.

maar dat verhaal met die isa kaart heb ik ook gehoord. Probeer anders es een bootable diskette met autoexec.bat die meteen gaat flashen. Soms wil een mobo nog wel naar je diskettestation. (dat was bij mij tenminste het geval.

ach...in een volgend leven lach je er om!

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
Mono neemt me de woorden uit de mond.

3 manieren om mislukte bios te fixe. (ik woon ook in groninge en heb ook men verneukte bios late flashe door zo'n zaak voor 35,-, okhaphone in oude ebbingestraat.

echter dat 3de punt, je hoeft niet naar de winkel te gaan je kan ook contact opnemen met de fabrikant van moederbord, als je geluk hebt hebbe ze wel ergens een kantoortje of iets dergelijks in nederland waar je een niwue bios chip kunt late bezorgen. hier kwam ik later pas achter, want hoe duur denk je dat dat koste een nieuwe bios chip inclusief verzendkosten? juist ook 35 piek

• KeeP IT ReaL
  • Laatst online: 10:12
Bij asus leest hij geen floppy :(:( maar krijg je naar een paar seconden piep piep te horen.

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 14:17

The-Force

Mashup MasterKing

Kan je Asus in NL niet mailen en vragen of ze nieuwe bios sturen? Da's het makkelijkste denk ik. Werkt in elk geval prima bij Abit.
mailtje gestuurd dat flash mislukt was e.d. 4 dagen later nieuwe bioschip in de bus en dat ook nog eens gratis.
:)

https://www.youtube.com/@MashupMasterKing

• KeeP IT ReaL
  • Laatst online: 10:12
Het is bij mij gelukt :):)
je moet iemand zien te vinden die hetzelfde mobo heeft. Dan moet je als je op het punt staat om te flashen de bios verwisselenen daarna flashen werkt perfect maar zit wel een risico aan vast!!

• jhead22
  • Niet online
Okee dan ! dus hij werkt weer.. das zeer mooi... enne BURP :) :)

Verwijderd

jezus wat een gedoe zeg..

als je een abit mobo had dan belde je even naar abit nederland en deze stuurden je dan een gratis bios chippie op !! :)

maarja jij koos voor een andré(h)asus board

helaas... nix aan te doen.

• DutchMan
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-07 20:49

DutchMan

NederlandseMan

Ik had ook een keer mijn geflashed met de verkeerde bios. Alleen toen ik mijn comp aanzette stond er dus dat hij de backup bios gebruikt omdat de primary bios niet goed is.

Das wel handig dus zo'n dual bios moederkaart. Dit is als het goed is trouwens standaart op alle gygabyte moederkaarten van tegenwoordig.

Why live life if u cannot remember it when you are dead ?

Pagina: 1