Oude 3gb hardeschijf veroorzaakt hitte problemen..

Pagina: 1
Acties:

• Grinder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-10-2023
Ik heb in mijn server pc een 3gb hardeschijf zitten (zon oude lekker trage lawaaiige hardeschijf) van ik dacht maxtor. Nou had ik de laatste tijd last van een crashende pc. Dit merkte ik doordat mijn internet elke nacht wegviel.. Dus ik vandaag eens even op nader onderzoek uit..

Die hardeschijf blijkt amper aan te raken te zijn.. zal dus wel meer dan 60/70 graden zijn. Als ik dus bij de server kom als ik geen internet heb is er geen BSOD maar gewoon geen beeld... reset helpt en dan doet hij het weer een uur/dag/2 dagen.. Rest is allemaal in orde, daarvan weet ik dat het goed is.

Ik vroeg me af wat ik beter kan doen, proberen die hardeschijf nog te koelen en te hopen dat het daarmee opgelost is. Of een nieuwe hardeschijf..
Want zon oude hardeschijf met zo weinig toeren mag neem ik aan bij lange na niet die temperatuur bereiken...Iemand ervaringen hiermee?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05:00

Exirion

Gadgetfetisjist

Grinder schreef op 20 augustus 2002 @ 01:34:
Want zon oude hardeschijf met zo weinig toeren mag neem ik aan bij lange na niet die temperatuur bereiken...Iemand ervaringen hiermee?

Ik heb hier 2 40MB schijfjes van 12 a 14 jaar oud, en die worden zo heet dat je ze nog net aan kunt raken, maar tamelijk heet. Dus wat dat betreft.... ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

Ik zou gewoon een nieuwe(re) schijf kopen ;) ...want die van jouw worden wel erg heet...
En zeker als je hem als een server gebruikt..heb je liever niet dat je pc vastloopt enzo.. :)

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
euh een fan plaatsen die langs je schijf plaatst :?
ik heb een papst 12 cm fan geplaatst en die koelt hier:

2x Maxtor D740X 60 GB 7200 ATA133 schijven
2x WD Caviar 60 GB 7200 ATA100 schijven
1x Quantum Atlas IV 18,2 GB Ultra160 SCSI 7200 schijf

gewoon de fan de warmte tussen de schijven weg laten blazen dan los je dat simpel op. als je maar 1 schijfje hoeft te koelen dan pak je gewoon een simpele 80x80 cooler. Hier kun je makelijk 1/2 schijven koel (genoeg) mee houden

• Flippie Flink
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:52
Hoe zijn je schijven geplaatst? dicht op elkaar of ruimte ertussen?? En ik denk ook dat de schijf er niet op gemaakt is om zolang te draaien omdat ie zo oud is. En de voor de meeste harde schijven is 60\70 graden een temperatuur die die niet overleeft!

• Grinder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-10-2023
Ja dat dacht ik dus ook. Nou ik had nog een 40gb 5400rpm hier op magazijn liggen van maxtor. Die maakt meer overlevingskans dan denk ik. Heb die er nu maar in.
Pagina: 1