niet lullig bedoeld maar waarom in NOS veel reacties van...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
... use the focking search, read the fucking manual.

Echt begrijp me niet verkeerd.
Ik ben een aardige trouwe lezer van de nos topics.
En zoooo vaak zie ik mensen roepen van;
• kijk de handleiding
• zie de site voor info
• je hebt weinig zelf gezocht
• dit is zo sim-pel
• zie de readme

Serieus dit is geen flame of zo tegen de mod / posters van NOS, maar ik vind dat er vrij weinig hulp geboden wordt.
Soms is een vraag wel snel terug te vinden in een readme of zo.
Vermeld dan ook waar deze terug te vinden is en waar juist dat 'ene' stuke text staat.
Zowel mods als de posters geven vaak van dit soort reacties.
Als een topic voor de 13547ste keer of zo iets wordt gevraagd voeg het dan toe in de FAQ.
Persoonlijk vind ik nos een van de meest 'onvriendelijkste' fora die er is.
dit is niet na aanleiding van een post van mij, en nelske doet z'n werk opzich ook goed :>
Ik vind gewoon dat 'MEN' in het algemeen iets vriendelijke mag reageren.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 14:42
Hmmm ik vind juist dat je daar meer last van hebt in WOS :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Hmm, niet dat ik je kritiek meteen teniet wil doen, maar over het algemeen zijn de reacties totaal het tegenovergestelde (ook de userpoll gaf een dergelijke indruk zeer sterk). Ik vind eigenlijk dat we nog vrij tolerant zijn. Maar als een hoop mensen het daar niet (meer) mee eens zijn, willen we dat wel horen ja.

(Overigens ben ik - collega's ook, maar dit voelt even persoonlijk - erg fel op RTFM en UTFS replies, ik denk dat je de insteek an sich bedoelt, dergelijke replies komen niet veel voor... en als ze wel voorkomen, krijgen dergelijke personen een fijne mail)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Concrete voorbeelden?

Kritiek is handig als het opbouwend is, en voorbeelden helpen perfect om te laten zien waar het zoal fout gaan en wat er beter kan.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
zmn schreef op 20 augustus 2002 @ 01:00:
Hmmm ik vind juist dat je daar meer last van hebt in WOS :?
offtopic:
Als je dat serieus vind, kunnen we het hier wel eens over hebben..

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scarecrow schreef op 20 augustus 2002 @ 00:57:
... use the focking search, read the fucking manual.

Echt begrijp me niet verkeerd.
Ik ben een aardige trouwe lezer van de nos topics.
En zoooo vaak zie ik mensen roepen van;
• kijk de handleiding
• zie de site voor info
• je hebt weinig zelf gezocht
• dit is zo sim-pel
• zie de readme

Serieus dit is geen flame of zo tegen de mod / posters van NOS, maar ik vind dat er vrij weinig hulp geboden wordt.
Soms is een vraag wel snel terug te vinden in een readme of zo.
Vermeld dan ook waar deze terug te vinden is en waar juist dat 'ene' stuke text staat.
Zowel mods als de posters geven vaak van dit soort reacties.
Als een topic voor de 13547ste keer of zo iets wordt gevraagd voeg het dan toe in de FAQ.
UTFS of RTFM antwoorden zul je er (bijna) nooit vinden, omdat we daar enorm streng om modereren. Het gros van de vragen in NOS gaat over *nix. *nix leer je alleen door zelf heel erg veel te doen. De meeste vaste users, probren een user dan ook de goede richting in te sturen, zonder meteen te vertellen wat de oplossing is. Als dan blijkt dat men er niet uitkomt, dan wordt de oplossing alsnog gegeven. Dat is i.m.o. ook de beste aanpak. Iedereen weet, dat je van afkijken niks leert. Dit is vergelijkbaar. :)
Persoonlijk vind ik nos een van de meest 'onvriendelijkste' fora die er is.
dit is niet na aanleiding van een post van mij, en nelske doet z'n werk opzich ook goed :>
Komisch. NOS komt namelijk uit de enquette naar voren als een van de meest vriendelijke fora op GoT (zo niet het vriendelijkste forum). Verder krijg ik regelmatig te horen dat de sfeer in NOS veel beter is dan op de meeste andere plaatsen op GoT. Waarom jij het anders ervaart kan ik dan ook niet echt verklaren.
Ik vind gewoon dat 'MEN' in het algemeen iets vriendelijke mag reageren.

Heb je daar goede voorbeelden bij. Want op onvriendelijk gedrag wordt namelijk redelijk streng op gemod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
LuNaTiC schreef op 20 augustus 2002 @ 01:01:
Concrete voorbeelden?

Kritiek is handig als het opbouwend is, en voorbeelden helpen perfect om te laten zien waar het zoal fout gaan en wat er beter kan.
ik bladerde net door wat topic heen en kwam een aantal replys tegen waarvan de topic starter in iedergeval neit erg vrolijk zal worden.
Persoonlijk vond ik de replys vrij bot en ... 'aggresief' over komen.
Echt serieus dit is geen flame of zo tegenover de modjes daar.
Die doen super hun best :> en moeten vooral zo door gaan!!!!
Ik zal morgen vroeg (als ik iets nuchterder 'schrijf je volgens mij toch anders' ben wat van posten over die 'minder-positieve' replies.
Verder heb ik absoluud niets tegen het moderatie beleid in NOS, maar ik vind sommige reacties kortweg bot en overbodig als er niets zinvols in vermeldt wordt. Persoonlijk vindt ik dit minder leuk om te lezen. En zal morgen zoals vermeld voorbeelden geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scarecrow schreef op 20 augustus 2002 @ 01:15:
[...]

ik bladerde net door wat topic heen en kwam een aantal replys tegen waarvan de topic starter in iedergeval neit erg vrolijk zal worden.
Persoonlijk vond ik de replys vrij bot en ... 'aggresief' over komen.
Ik ben heel erg benieuwd :)
Echt serieus dit is geen flame of zo tegenover de modjes daar.
Die doen super hun best :> en moeten vooral zo door gaan!!!!
Ik zal morgen vroeg (als ik iets nuchterder 'schrijf je volgens mij toch anders' ben wat van posten over die 'minder-positieve' replies.
Verder heb ik absoluud niets tegen het moderatie beleid in NOS, maar ik vind sommige reacties kortweg bot en overbodig als er niets zinvols in vermeldt wordt. Persoonlijk vindt ik dit minder leuk om te lezen. En zal morgen zoals vermeld voorbeelden geven

Om de een of andere reden krijg ik het idee, dat je met name doelt op de moderatie in NOS i.p.v. op de replies in NOS. Je hebt het namelijk steeds over de mods en over mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
In bijv. WOS (en ieder fora) heb je vragen / antwoorden die regelmatig terug keren.
Daar wordt steeds opnieuw het anwoord op gegeven hoe boring dit ook mag zijn, voor zowel de modjes als de 'hulpelijke' posters.
In nos is dit een totaal ander verhaal net zoals nelske net aan gaf (* himlims_ heet trouwens ook klomp met de 8er naam)de topicstarter zelf beetje meer laten 'zoeken' naar het antwoord op zijn / haar vraag.
Zoals ik zei wordt in de overige fora direct het antwoord gegeven.
Ik vraag me eigenlijk af wat is nou de beste manier van moderatie en/of de replies :?
- direct antwoord geven
- subitele hintjes om tot een oplossing te komen?

ik kan 't niet vaak genoeg zeggen, dit is geen flame naar de mod(jes) in NOS. Ik heb zelf alleen vaak 't idee dat de inhoud van de reacties, iets minder vriendelijk / behulpzaam zijn voor de topicstarter, althans ... qua hulp. Want meestal komt de topic starter tot een oplossing (met de hulp van de modjes, users, search etc.) maar wordt er vaak 'geheim zinnig gedaan'

[ Voor 0% gewijzigd door himlims_ op 20-08-2002 01:25 . Reden: zo veelste typ Voudt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Nelske: neeej ik heb 't totaal over 't moderatie beleid wat gevoerdt wordt (hoewel 't zo wel overkomt... sorry) maar meer door de reacties van de 'usertjes' :> :> :> :> :> voor nelske voor 't geval dat hij zich aangesproken voelt :> :> :> :> :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik kijk naar uitslagen van de enquette kijk en de geluiden die ik om mij heen hoor, dan kan ik niet anders dan concluderen, dat NOS gewoon op de juiste manier ingevuld wordt. Zowel qua moderatie (hoewel je dat natuurlijk moeilijk van jezelf in kunt schatten, maar daarentegen des te beter van je collega's) alsook de manier van reageren/helpen door vaste bezoekers.

De sfeer wordt als meestal als enorm aangenaam beschouwd. Daarnaast worden er veelal uitspraken gedaan als "In NOS is men veel behulpzamer dan in de meeste andere fora". Daarom sta ik ook echt enorm van deze topic te kijken. Ik beschouw dit helemaal niet als een aanval o.i.d. Ik sta te allen tijde open voor kritiek in ieder geval :)

Wie weet dat meer mensen hetzelfde ervaren als jij, hoewel de cijfers en gevoelens dit enorm tegenspreken.

W.m.b. zitten we met NOS helemaal goed op GoT :)
Iets waar ik als vaste NOS-er ook best wel blij mee ben en ook wel een beetje trots op ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scarecrow schreef op 20 augustus 2002 @ 01:23:
Nelske: neeej ik heb 't totaal over 't moderatie beleid wat gevoerdt wordt (hoewel 't zo wel overkomt... sorry) maar meer door de reacties van de 'usertjes' :> :> :> :> :> voor nelske voor 't geval dat hij zich aangesproken voelt :> :> :> :> :>

Zoals ik al zei, ik voel me niet snel aangevallen o.i.d. hoor ;)
Kritiek is er om iets mee te doen :)

Maar goed, het ligt dus voornamelijk aan de "manier" van reageren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik ben anders altijd enorm goed geholpen in NOS hoor... hoe simpel / moeilijk de vraag ook was; er werd altijd meegezocht naar een oplossing.

ik vind dat in NOS sommige / veel mensen ook juist hun best doen om je iets op een dusdanige manier uit te leggen, zodat je het daarna ook echt snapt :)

NOS is het meest 'vriendelijke' forum IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 01:31:

[...]

Zoals ik al zei, ik voel me niet snel aangevallen o.i.d. hoor ;)
Kritiek is er om iets mee te doen :)

Yepp(mp3-player :D), ik zal voor jou (en de rest) morgen een paar replies uit de DB plukken.
Maar nu ga ik voor 't eerst van de week voor 03.00 slapen (is laat voor mij, want ben deze hele week v.a donderdag uitgeweest :z :z )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 17:14
Mja... ik ben ook veel in NOS te vinden, en ik vind dat eerlijk gezegd wel meevallen. Als echt duidelijk is dat een user niet gezocht heeft of geen enkele moeite gedaan heeft, wordt geprobeerd deze bij te sturen.

Het is niet de bedoeling dat als ik bijvoorbeeld vraag waar ik kernelsources kan downloaden, morgen weer iemand vraagt waar hij dat kan downloaden, en overmorgen weer etc, etc.

Ik ben het dan ook eens dat daar streng op gemodereerd moet worden want anders wordt iedereen liever lui dan moe en doet niemand nog moeite om iets op te lossen.
Saviour:
NOS is het meest 'vriendelijke' forum IMO.
Dat vind ik dus ook, zie ook mijn sig :)

In NOS wordt je tenminste nog gestuurd om zelf iets op te zoeken wat ik in WOS niet altijd zie. Dit is niet bedoeld om BlackD te pesten ofzo hoor ;), integendeel die probeert ook alleen maar zo goed mogelijk te doen.:)
Nelske:
Zoals ik al zei, ik voel me niet snel aangevallen o.i.d. hoor
Kritiek is er om iets mee te doen

Ik heb er eerlijk gezegd weinig last van. Tuurlijk zijn er soms wel eens users die wat minder behulpzaam zijn, ben ik soms ook wel eens als ik in een slechte bui ben ofzo ;) . Over het algemeen vind ik dat dat ook wel weer recht gezet wordt door verschillende users.

Dit is mijn persoonlijke mening!

leuke discussie in SM trouwens Nelske >:). Biertje? ;)
Jotti:
(Overigens ben ik - collega's ook, maar dit voelt even persoonlijk - erg fel op RTFM en UTFS replies, ik denk dat je de insteek an sich bedoelt, dergelijke replies komen niet veel voor... en als ze wel voorkomen, krijgen dergelijke personen een fijne mail)
UTFS en RTFM vind ik ook niet prettig om te horen, gelukkig gebeurd het zelden tot nooit dat ik iets dergelijks tegen kom. Mijn mening is dan: Je kunt iemand ook op normale manier de tip geven de zoekfunctie te gebruiken en naar Google te wijzen. Dit probeer ik de user die deze (flamende?) opmerking maakt dan ook duidelijk te maken. Als dat nodig is met een SM melding.
Janjanjansen:
Je kunt je daar natuurlijk aan ergeren, je kunt ook glimlachten en doorgaan naar het volgende draadje.
Dan is het toch het beste om het laatste te kiezen denk ik. Als je je er aan gaat ergeren, maak je het van kwaad tot erger met het gevolg dat je een OW kunt krijgen. ;)

[ Voor 0% gewijzigd door LollieStick op 20-08-2002 02:29 . Reden: typfouten verbeterd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is een van de oorzaken van hetgeen topicstarter beschrijft wellicht het hoge newbie gehalte van mensen die topics openen in NOS ? Van Windows weten ze nog wel iets maar Linux leidt tot enige lichte vorm van paniek die valt terug te lezen in de vaak slechte openingstopic (Help hij doet het niet).
En als sambavraag nummer 3 miljard, xfree86 vraag nummer 600 miljoen etc dan langskomt zijn een aantal reacties wel verklaarbaar, doch niet goed te praten. Evenzo als het topic waar na vragen om meer informatie ook vaak niet voldoende worden beantwoord. Dus gaat zo'n draadje op den duur nergens meer over.

Ik denk zelf dat dit het gevolg is van het populairder worden van Linux, er komen meer mensen in NOS die dat ook wel eens willen zien van dichtbij en dan is de kans op slechte topics groter.

Je kunt je daar natuurlijk aan ergeren, je kunt ook glimlachen en doorgaan naar het volgende draadje.

Overigens is een enquete natuurlijk wel een momentopname.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2002 02:39 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik denk zelf dat dit het gevolg is van het populairder worden van Linux, er komen meer mensen in NOS die dat ook wel eens willen zien van dichtbij en dan is de kans op slechte topics groter.
Oppassen dus dat het niet dezelfde kant opgaat met WOS, dat iedereen daar zomaar binnen komt huppelen, even snel zijn vraag dumpt en weer verder klooit en prutst.

En nu ga ik echt slapen :P

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LollieStick
  • Laatst online: 03-10 17:14
blackd schreef op 20 augustus 2002 @ 02:25:
[...]
Oppassen dus dat het niet dezelfde kant opgaat met WOS, dat iedereen daar zomaar binnen komt huppelen, even snel zijn vraag dumpt en weer verder klooit en prutst.

En nu ga ik echt slapen :P
welterusten :D :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 02:21:
verhaal janjanjansen.... en, je kunt ook glimlachen en doorgaan naar het volgende draadje.

Overigens is een enquete natuurlijk wel een momentopname.
Ik post nooit in NOS, maar neemt niet weg dat het een interesant forum is......(kijken dus!!! medetweakers!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Laatst online: 09-10 16:31

deadinspace

The what goes where now?

Het is al genoemd, maar echt botte reacties en echte RTFM en UTFS reacties worden niet getolereerd iig. Verder heb ik ook de indruk dat het qua sfeer en reacties in NWOS goed gesteld is.

Maar misschien dat ik begrijp wat je bedoelt. Bedoel je iets zoals dit (fictieve) topic? :

Startpost:
Ik heb een oude 486 waar ik Red hat 7.0 op wil installeren om er een server van te maken. Werkt dat? En hoe gaat dat installeren? Is er ergens een goede guide te vinden?
Reply:
Kijk op www.redhat.com en naar de stickies bovenaan NWOS.
De reply is niet uitgebreid en kortaf, maar (vooropgesteld dat op www.redhat.com die informatie te vinden is) wel correct. En de reply zorgt ervoor dat de topicstarter alsnog zelf op zoek moet gaan, al heeft hij vrij precieze pointers gekregen.

En dat de topicstarter alsnog zelf op zoek moet is in dit geval helemaal geen ramp. In NWOS (en eigenlijk op heel GoT) wordt gewoon van je verwacht dat je eerst zelf wat moeite doet. Even de stickies bovenaan het forum bekijken als je daar voor het eerst komt vind ik eigenlijk verplicht, en als je iets wil installeren maar je hebt daar een vraag over, dan is het heel normaal (zeker voor zoiets basics als system requirements) om even op de site in kwestie te kijken.

Bij dingen die moeilijker zijn of van die zaken waar je geen idee hebt waar je op moet zoeken oid vind ik het wat anders, maar met vragen die je - vrijwel - altijd kunt vinden met wat eenvoudig zoekwerk heb ik een stuk minder medelijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Ik ben zelf dus een van die nebies op het linux front en heb totaal de tegengestelde ervaringen als topicstarter. Het is al eerder gezegt, linux wordt populairder en dat heeft een aantal randverschijnselen (er komen meer newbie vragen).
Wbt UTFS en RTFM, windows gebruikers zijn het niet gewend om documentatie te lezen over hun programma's, het installeren is niet meer dan het aanklikken van een setup file, en vaak werkt het dan ook gewoon. ALS ze al iets nalezen dan gaat dat vaak over de werking van een programma. Bij linux is dat nou eenmaal anders en zullen mensen meer moeite moeten doen (ik ben wel eens 2 dagen bezig geweest om een anti-virus scanner geinstalleerd te krijgen :) )

Het geduldt waarmee die vragen beantwoord worden is perfect (hulde aan de NOS mod's en GURU's), ik heb meedere problemen hier opgelost gekregen. Ik miste de search dan ook behoorlijk toen die eruit lag

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Ik wilde eik net hetzelfde topic openen.
Alleen dan andersom >:)

Bij sommige vragen krijg ik namelijk echt jeuk, en een spontane behoefte om even bij de topicstarter thuis langs te gaan en hem onder dwang de FAQ, de stickies, en vooral dit uit zijn hoofd te laten leren.

Aangezien dat niet zo'n algemeen sociaal geaccepteerde manier is om de wat onervaren vragenstellende medemens te behandelen ben ik blij dat NOS met jotti en nelske een paar mods heeft die behalve veel technischer ook sociaal wat meer begaafd zijn. :)

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Pinball schreef op 20 augustus 2002 @ 15:43:ben ik blij dat NOS met jotti en nelske een paar mods heeft die behalve veel technischer ook sociaal wat meer begaafd zijn. :)
* moto-moi verslikt zich
* moto-moi lacht hardop >:)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1