ik zoek de tabellen om een amd athlon XP (nu 1800+) een ander VASTE multiplier te geven, dat heet overcloken in een compraq, die heeft in de bios daar geen opties voor, dus unlocken heeft geen zin, nu is mijn vraag weet iemand waar ik de tabellen kan vinden om mijn proc een andere vaste multiplier te geven
kan gewoon niet.
je kan je proc alleen via bios een andere multiplier geven (mits unlocked).
het is gewoon een feit dat je een compaq niet kan overklokken.
FireWurX, niet blaten als je er geen verstand van hebt 
Ik ben zelf ook een tijdje naar zoiets op zoek geweest, aangezien mijn Tyan S2466n-4M ook geen overclocken ondersteunt. Op deze duitse site staat onder "workshop" -> "Interaktive XP Malanleitung - AMD XP CPUs über die Brücken übertakten !" een mooi apletje dat laat zien welke bruggen je moet verbinden/verbreken om een bepaalde multiplier en voltage te krijgen
Ik ben zelf ook een tijdje naar zoiets op zoek geweest, aangezien mijn Tyan S2466n-4M ook geen overclocken ondersteunt. Op deze duitse site staat onder "workshop" -> "Interaktive XP Malanleitung - AMD XP CPUs über die Brücken übertakten !" een mooi apletje dat laat zien welke bruggen je moet verbinden/verbreken om een bepaalde multiplier en voltage te krijgen
thx fragfrog, en firwurx, ik weet opver het algemeen we l waar ik over praat, ik heb namellijk wel eens zo;n tabel gezien, maar kon hem dus niet meer terugvinden...
Verwijderd
Blaat blaat zeverkop, in mijn bios kan je niet eens de mp veranderen, maar via het moederbord (na wat soldeerwerk) wel. Met het verbinden en openmaken van bepaalde bruggen kan je ook de mp veranderen (heb ik met mijn oude Thunderbird gedaan met behulp van dezelfde site)FireWurX schreef op 20 augustus 2002 @ 12:25:
kan gewoon niet.
En compaqs zijn prima te overclocken, er zitten nou eenmaal dezelfde processors in. Alleen is de airflow meestal heel erg slecht in een compaq en zit er weinig koeling op de processor. Ook het moederbord heeft meestal weinig functies ervoor.
Maar ik heb hier nog een oude compaq server staan met een Celly 500 erin, ff 1 jumpertje omsteken om de fsb op 133 te zetten, groter koelertje erop (want er zat een 486 koeler op ofzo) en draait prima @ 667 mhz
Compaqs zijn lastiger te overclocken maar niet onmogelijk. En als je zoiets zegt als wat jij zei dan maak je jezelf alleen maar belachelijk.
sorry hoor, dat het niet een algemeen bekend feit is dat compaqs toch wel overklokbaar zijn.Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 00:00:
[...]
Blaat blaat zeverkop, in mijn bios kan je niet eens de mp veranderen, maar via het moederbord (na wat soldeerwerk) wel. Met het verbinden en openmaken van bepaalde bruggen kan je ook de mp veranderen (heb ik met mijn oude Thunderbird gedaan met behulp van dezelfde site)
En compaqs zijn prima te overclocken, er zitten nou eenmaal dezelfde processors in. Alleen is de airflow meestal heel erg slecht in een compaq en zit er weinig koeling op de processor. Ook het moederbord heeft meestal weinig functies ervoor.
Maar ik heb hier nog een oude compaq server staan met een Celly 500 erin, ff 1 jumpertje omsteken om de fsb op 133 te zetten, groter koelertje erop (want er zat een 486 koeler op ofzo) en draait prima @ 667 mhz
Compaqs zijn lastiger te overclocken maar niet onmogelijk. En als je zoiets zegt als wat jij zei dan maak je jezelf alleen maar belachelijk.
ik heb zelf een paar compaq machines staan, maar die zijn met geen mogelijkheid over te klokken (Celly466).
alles wat ik geprobeerd hebt werkte niet. (is ondertussen aan gort btw)
behalve mijn P1 die net als allen ander P1 systemen met jumpers werkt.
duss..
en aardig zeggen dat iemand het bij het verkeerde eind is ook een kunst,right?
.... djeez
Verwijderd
FireWurX schreef op 21 augustus 2002 @ 01:02:
en aardig zeggen dat iemand het bij het verkeerde eind is ook een kunst,right?
.... djeez
En daar heeft-ie dan ook weer gelijk in. FragFrog en Thorry: hou het een beetje vriendelijk aub
Verwijderd
Bij Celly's kan je altijd de fsb op 133 zetten, bij alle compaqs die ik ooit gezien heb tenminste, en dat zijn er best wel veel.
Ik zal proberen wat aardiger te doen maar zulke stomme dingen moeten ook eigenlijk niet gezegt worden.
Ik zal proberen wat aardiger te doen maar zulke stomme dingen moeten ook eigenlijk niet gezegt worden.
ik heb wel wat voor de Tbird tot MP 12.5 ! Je moet hierbij dus bepaalde bruggen inkleuren waardoor MP verandert.
Deze is nie voor XP, maar zoiets zocht je ? Btw FireWurX luister ff naar anderen voor je je eigen mening doordouwt.
Deze is nie voor XP, maar zoiets zocht je ? Btw FireWurX luister ff naar anderen voor je je eigen mening doordouwt.
dikzak
ik douw mijn menig toch niet door? ik heb alleen maar gezegd dat het mij iig nooit gelukt is met een compaq en ik ook nog nooit een gezien heb (behalve de P1's).Chello200 schreef op 21 augustus 2002 @ 15:57:
ik heb wel wat voor de Tbird tot MP 12.5 ! Je moet hierbij dus bepaalde bruggen inkleuren waardoor MP verandert.
[afbeelding]
als jullie het wel voor elkaar krijgen, geloof ik dat.
Verwijderd
FireWurX schreef op 21 augustus 2002 @ 16:04:
[...]
ik douw mijn menig toch niet door? ik heb alleen maar gezegd dat het mij iig nooit gelukt is met een compaq en ik ook nog nooit een gezien heb (behalve de P1's).
als jullie het wel voor elkaar krijgen, geloof ik dat.
Hmmm....het is gewoon een feit dat je een compaq niet kan overklokken.
toen wist ik dus nog niet dat het wel kon, en mijn ervaring met mijn compaqjes vertelde me dat het niet kon.
ik dacht zeker te weten dat het niet kon.FragFrog schreef op 21 augustus 2002 @ 19:34:
Dan nog hoef je niet zo stellig te beweren dat het wel kan, zeker als je het dus niet zeker weet
Hmmz, zo onvriendelijk was'k toch niet DaBit? Mensen die iets beweren zonder er (echt) verstand van te hebben, daar wor'k zo chagie van
je hoort ook meestal van mensen dat het niet kan.
jullie hebben het toch voor elkaar gekregen, en dat bewijst dus dat het kan.
nu weet ik voortaan beter.
mag ik toch nog wat zeggen?
ik heb het probleem nu zelf ook (heb nu alleen een FSB overclock), op mijn ECS K7VZA3 plankje, en ik heb dus nog een manier gevonden, namelijk: The Gold Finger Device
das een apparaatje wat je tussen je Socket en je CPU stopt en dan wat dipswitches op dat ding verzet.
http://www.viahardware.com/pkoc.shtm
Comptechworld verkoopt ze, en ik denk dat ik er een ga halen voor mijn duronnetje.
ik heb het probleem nu zelf ook (heb nu alleen een FSB overclock), op mijn ECS K7VZA3 plankje, en ik heb dus nog een manier gevonden, namelijk: The Gold Finger Device
das een apparaatje wat je tussen je Socket en je CPU stopt en dan wat dipswitches op dat ding verzet.
http://www.viahardware.com/pkoc.shtm
Comptechworld verkoopt ze, en ik denk dat ik er een ga halen voor mijn duronnetje.
Mensen, Dit is toch oud nieuws? Als jullie even beter de draadjes lezen hier, dan weet je dat dit al honderden keren is gedaan. Het wiel opnieuw uitvinden? Nee dank, zit geen brood in!
daaaaaaaaaaaaaag!
Met een hamer past alles, en met ducktape blijft alles wel op zijn plek!
Pagina: 1