Toon posts:

Netwerkverbindingen in XP

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje:

Ik heb een 98 machine die als fileserver in mijn netwerkje fungeert. Met ruim 180GB aan ruimte is dit dus een geschikte server. Nu zit ik alleen met een probleempje.. ik heb onder XP (mijn eigen pc) vaste netwerkverbindingen gemaakt naar de gedeelde mappen op de server (Muziek, Film, ISO etc.) Maar als ik XP opgestart hebt start hij niet automatisch de netwerkverbindingen. in die zin dat als ik naar deze computer ga dat de netwerkverbindingen er wel staan maar met een kruis erdoor. Pas als ik erop dubbelklik maakt ie verbinding. Kan dit ook tijdens het opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
uhhmm je hebt "opnieuw verbinding maken bij aanmelden" wel aangevinkt bij het maken van een mapping :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mikejarod schreef op 20 augustus 2002 @ 00:02:
uhhmm je hebt "opnieuw verbinding maken bij aanmelden" wel aangevinkt bij het maken van een mapping :?
Ja, daarom juist.. ik d8 ook dat dat het was.. maar ik kwam er dus achter dat als je dat niet diet je zowizo elke keer de netwerkverbinding opnieuw moet toevoegen..

Maar staat dus wel aangevinkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oké jongens ik heb het.. Had het prob ok in het forum van GamersHQ geplaats en daar kwam dit uit..

Het schijnt dat het te maken heeft met het energiebeheer van XP, die zet je NIC in slaapstand, waardoor je je verbindingen verliest.

Volgens de bron die ik had gevonden kan je het op de volgende manier oplossen:

Naar je netwerk instellingen en dan je NIC configureren, het laatste tabblad en dan zie je daar de instellingen, onderste vink weghalen en voila.

Probleem opgelost

Toch bedankt.. enneuh ik zweer bij tweakers hoor :+