[javascript] nieuw venster met vaste afmetingen

Pagina: 1
Acties:

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
Ik wil dus door middel van javascript een pagina oproeppen met vaste afmetingen, di om mn layout een beetje samen te houden. Dit heb ik er voorlopig van gebakken:
code:
1
2
3
nieuwVenster = window.open("index2.html", "titel komt hier", status="yes", 
toolbar="no", location="no", directories="no", scrollbars="yes", resizable="no", 
width="800", height="600")

-->> wat returns om de layout wat proper te houden in het echte bestand is het 1 lange lijn...

Dit geeft niet het gewenste resultaat, mischien het vermelden waard: index2.html is een framedefinitie, als ik die los oproep werkt die goed.

wat krijg ik dan? (met javascript dus) een venster zonder alle navigatiedingen van de browser zoals ingesteld, maar wel mogelijkheden tot resizen, een het formaat van het venster is absolut geen 800x600 maar wel de grote van het vorige venster, maw vanaf resizable werken mijn argumenten niet meer...

Ik vond de schrijfwijze van resizable zeer vreemd maar aangezien ik het op het net een paar keer zo vond klopt dat wel dacht ik zo.

De javascript: debuger in mozilla geeft geen fout aan, maw heel veel kans dat de code klopt.

Een andere fout die ik krijg is kan het bestand /ble/ble/no niet laden...

Ik werk echter nooit met een bestand 'no', ik vermoed dat er dan toch iets mis gaat bij die argumenten, wan dat is de enige plek waar ik no zitten heb in mn site.

Ik heb met 3 verschillende browsers getest (mozilla, konqerer, en ie) maar geen van allen kon mij ook maar een resultaat geven..

Maak ik het te moeilijk? maw zijn er andere manieren om een pag of venster te forceren naar een resolutie, ik ken geen css maar als daar de oplossing ligt en ik krijg een klein voorzetje dan kan ik dat ook proberen (heb een hoofdstukje css liggen in HTML boek.

Zit er toch een fout in mn code?

rest van de HTML ziet er trouwens zo uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<html>
<head>
<title>titel</title>
</head>
<body>
<script language="javascript">
      bovenstaand lijntje
</script>
</body>
</html>

You don't need eyes to see, you need vision

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

de double quotes verwarren het script, ze moeten op een andere plaats/ weggehaald.

En laat ook gelijk alle spaties weg dan kan Netscape 4 d'r ook nog wat mee :)

code:
1
2
nieuwVenster = window.open("index2.html", "titel komt hier","width=800,height=600,
status=yes,toolbar=no,location=no,directories=no,scrollbars=yes,resizable=no")

www.jurgroessen.nl

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Hangloozz schreef op 19 augustus 2002 @ 23:58:
de double quotes verwarren het script, ze moeten op een andere plaats/ weggehaald.

En laat ook gelijk alle spaties weg dan kan Netscape 4 d'r ook nog wat mee :)
...
Helemaal correct, maar ik wilde alleen maar toevoegen dat binnen javascript enkele quotes toch de voorkeur genieten :)

Intentionally left blank

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

geen double quotes maar double true :P

www.jurgroessen.nl

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
Bedankt,

Hij komt al op het juiste formaat das het belangrijkste, hij is wel nog resizable maar daar zoek ik morgen wel weer op. Mischien bestaat er wel een onResize() waardoor ik een onResize: Resize(800x600) kan doen (een vuil trukje dat ik in VB eens gebruikt heb)

nu een uil vangen ;)

edit: onderussen is er nog wat info bijgepost zie ik :9

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

btw. het tweede argument van window.open() is de window name. En nu ken ik de specificaties niet uit m'n hoofd (so don't sue me if i'm wrong ;)), maar bij mijn weten zijn alleen alfanumerieke chars en underscore toegestaan.

Today's subliminal thought is:

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

ik weet niet of je d'r al uit bent, anders staat hier een goede beschrijving over het hoe en wat van popups.

www.jurgroessen.nl

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
Annie: volgens de link van Hangloozz heb je gewoon gelijk,het 2e argument is name; en idd in name zet je best geen spatie.

Hangloozz: tnx voor de link, ik denk dat ik hem eens ga doorsturen naar mn leraar van vorig jaar, want voorlopig werk ik met zijn cursus, blijkt dat daar dus ettelijke fouten instaan...

* Yalopa kan weer verder :P

Pagina: 1