Edimax 6104 Router config + XS4All ADSL

Pagina: 1
Acties:

• Garibaldi
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-10-2019

Garibaldi

Four rings to rule them all

Topicstarter
Ik krijg het niet voor elkaar om deze router te configureren voor mijn XS4all basic ADSL verbinding. Wellicht dat hier iemand loopt die het meteen ziet.

Die router is vrij nieuw in het assortiment van Edimax. Ik heb 'm vandaag gekocht bij Mycom, en het ding kan alles wat de 6004+ ook kan. Ik krijg 'm echter niet aan de praat.
Ik heb een vast IP adres bij XS4all. Wat zijn nou precies de adressen die ik in moet vullen in de webinterface van de router? Is het inderdaad de bedoeling -net als bij de Vigor 2200E- dat er via het PPTP protocol verbinding gemaakt wordt?

De omgeving ziet er als volgt uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.tomtomweb.de/technik/router/edinetz.gif

De configuratieinterface via de webtool ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/EdimaxPPTP.jpg

Is de webinterface van de 6004+ ongeveer hetzelfde?

Wie kan me vertellen welke IP adressen ik waar invul? Moet ik het fixed IP adres bovenaan invullen (het publieke) of het IP adres van het ADSL modem? Of het IP adres van de Router?

Any help much appreciated!

Verwijderd

Hij is eigenlijk voor een vigor, maar met deze info heb ik ook mijn netgear aan de praat gekregen.
http://www.xs4all.nl/help...lgemeen/vigor_router.html

• Garibaldi

Garibaldi

Topicstarter
Thanks, maar daar heb ik dus al een aantal settings van bekeken en geprobeerd, helaas zonder resultaat. "Wat" vul ik "waar" in? Die interface is echt heel anders, en geeft sommige opties gewoon niet. PPP Authenticatie krijg je ook niet te zien. Zit ingebouwd, maar toch...Wellicht doe ik gewoon iets fout.

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Had je dat ding niet kunnen hacken??

Dan was het wel wat simpeler geweest.....check de andere topic :*)

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

misschien heb je hier wat aan :
Handleiding voor Chello i.c.m. Edimax router

Verwijderd

weet niet meer precies hoe maar enige wat je moet doen is via telnet verbinding maken met de router en dan het mac adres veranderen in die van je netwerkkaart en klaar is kees. hoe dat telnet ook alweer moest kan je terug vinden op de site van edimax geloof ik

• ijdod
  • Laatst online: 17:52
Gevoelsmatig moet je bij die PPTP settings het netwerk aan de WAN poort van de router opgeven. De standaard adressen die hier gebruikt worden zijn:

modem: 10.0.0.138
router: 10.0.0.150
gateway: nvt (als 'ie er per se een nodig heeft zou je het modem op kunnen geven)
mask: 255.0.0.0

PPTP gateway is je modem. Het IP adres krijgt 'ie via die PPTP tunnel toegewezen. Dit is altijd dezelfde (want vast :) ).

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ja de meeste kabelnetten zijn nogal gevoelig voor het mac/hardware adres
zorg dat je de router het oude hardware adres van je netwerkkaart krijgt )en je oude netwerk kaart iets anders .... (schrijf ff op voor de zekerheid)
NVT oops

btw gateway moet op 10.0.0.138 (in alle gevallen die ik gezien heb)
deze heeft er allen 2 ik gok de pptp

en mask op 255.255.255.0 anders beslaat het subnet beide ranges aan beide kanten van het modem .. kan verwarring opleveren
(als je met de 10.x.x.x range werkt op je lan)

michien dom maar ik had bij username allen mijn username eerst ingevuld
maar dit moet dus zijn username@xs4all-basic-adsl zijn o.i.d.
maar ja dat vergeet je als het weer een tijdje draaid .... zeg het toch maar
ik ben er wel ingestonken

macadres maakt bij bij in ieder geval NIET uit

Iperf

• Garibaldi

Garibaldi

Topicstarter
fish schreef op 20 augustus 2002 @ 21:06:
btw gateway moet op 10.0.0.138 (in alle gevallen die ik gezien heb)
deze heeft er allen 2 ik gok de pptp

en mask op 255.255.255.0 anders beslaat het subnet beide ranges aan beide kanten van het modem .. kan verwarring opleveren
(als je met de 10.x.x.x range werkt op je lan)

michien dom maar ik had bij username allen mijn username eerst ingevuld
maar dit moet dus zijn username@xs4all-basic-adsl zijn o.i.d.
maar ja dat vergeet je als het weer een tijdje draaid .... zeg het toch maar
ik ben er wel ingestonken

macadres maakt bij bij in ieder geval NIET uit
Na lang proberen krijg ik de verbinding nu iig zo dat er een verbinding tot stand komt (status: connected) alleen staat er in het log dat de username en password niet correct zijn. In plaats van mijn username (xxxxxx@xs4all-basic-adsl) staat er dus xxxxxx@xs4all-baZZZZZZZ, waarbij de ZZZZZZZ dus mijn wachtwoord is!?! Ik heb toch wel een donkerbruin vermoeden dat dat hetgeen is waardoor ik geen verbinding krijg.
Iemand daar een idee over? Of zal ik Edimax meteen maar even een mailtje sturen? ;)

Edimax maar even een mailtje gestuurd. Echt vaag dit.

• Garibaldi

Garibaldi

Topicstarter
Kleine schop. ;)
Ik heb nog geen antwoord van Edimax ontvangen. Iemand nog enig idee? Wellicht andere 6104 gebruikers?

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03 07:25
Het is heel simpel:

ipnummer wanpoort router: 10.0.0.150
subnet mask wanpoort: 255.255.255.0

inlognaam en wachtwoord invullen bij je pptp settings
alles opslaan en klaar....

je moet trouwens wel eerst je alcatel modempje even op je pc aansluiten en het cdtje van de kpn draaien. anders is je modem niet klaar voor MXstream....

op het moment dat je verbinding tot stand is gebracht word je wan ip overschreven met je ip die je krijgt toegewezen van xs4all

:)

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

• Garibaldi

Garibaldi

Topicstarter
Dat klopt inderdaad.
Het probleem is opgelost door de laatste firmware in de router te flashen. Edimax heeft het username/password probleem toegegeven in een mailtje, en stuurde meteen de laatste geschikte firmware mee. Erin geflashed, en HOPPA! Verbinding!
Allemaal bedankt voor het meedenken :) Hang hier maar een slotje op.
Pagina: 1