Toon posts:

[nikon coolpix 5700] benieuwd

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
wie van onze mede GoT beschikt over dit fijne toestel,
hij ligt nl.morgen op mijn deurmat en ik ben erg benieuwd naar tips/ervaringen
van jullie en natuurlijk pics!!!

/me is very happy

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:12

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Kijk eens op www.belgiumdigital.com er staan daar een hele lading testfoto's en op het forum hebben ook al enkele mensen hem.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Bitbull
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:00
Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 23:14:
wie van onze mede GoT beschikt over dit fijne toestel,
hij ligt nl.morgen op mijn deurmat en ik ben erg benieuwd naar tips/ervaringen
van jullie en natuurlijk pics!!!
Ik heb hem sinds een paar weken, en ben er zeer tevreden mee. Het is zeker geen point and shoot camera, je moet er wel wat aandacht aan schenken, maar dan is het een fijn ding! Als je de boel uitgepakt hebt, en de eerste opwinding voorbij is B) , hoor ik het wel. Er zijn wat instellingen die standaard niet zo lekker staan..

Verwijderd

Topicstarter
Bitbull schreef op 20 augustus 2002 @ 17:39:
[...]

Ik heb hem sinds een paar weken, en ben er zeer tevreden mee. Het is zeker geen point and shoot camera, je moet er wel wat aandacht aan schenken, maar dan is het een fijn ding! Als je de boel uitgepakt hebt, en de eerste opwinding voorbij is B) , hoor ik het wel. Er zijn wat instellingen die standaard niet zo lekker staan..
inderdaad, dat heb ik nu ook gemerkt, het vervelende is dat er een dooie/hot pixel inzit. op het lcd scherm, maar ook op de foto`s. hij gaat dan ook meteen weer terug :'( hopelijk komt snel een nieuwe, de service is vlgns mij wel optimaal.

verder heb ik hem nu nog maar een half dagje, maar hij is :9~

edit:

hou je op de hoogte

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
http://www.dpreview.com/articles/nikoncp5700/

Laat weinig te wensen over...

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Bitbull
Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 00:31:
[...]
inderdaad, dat heb ik nu ook gemerkt, het vervelende is dat er een dooie/hot pixel inzit. op het lcd scherm, maar ook op de foto`s. hij gaat dan ook meteen weer terug
Ja, die dead/stuck of hot pixel problemen zie je helaas bij alle merken nog veel te veel. Olympus heeft dat slim opgelost, door in de duurdere modellen pixel-mapping in te bouwen. (Sony ook??) Zelf heb ik een hot pixel bij sluitertijden > 1/2 seconden, iso 100. No big deal. Ik laat tzt wel een keer bij Inca de boel remappen. Omruilen was een optie, maar zeker 80% kans dat er weer een probleem is, en aangezien mijn 5700 verder prima is, laat ik dat maar. Heb er inmiddels ook een MB5700 accupack bij, waardoor ik gewone GPPower AA's kan gebruiken. Die gaan vreselijk lang mee!
Enige nadeel is het rottige AF bij maximale zoom, in weinig licht situaties, maar daar zijn ook truckjes voor, waaronder het uitschakelen van de AF Area Focus mode.

Verwijderd

Topicstarter
een dooie pixel op het LCD scherm daar zou ik nog mee kunnen leven, maar dat ie ook op de foto`s zit... balen. Dat kan ik niet hebben voor die prijs, ik stuur hem gewoon terug vandaag en neem het risico dat er weer eentje inzit of niet. Waarom controleren ze dit bij Nikon niet vraag je je dan af...

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Heb hem nu 3 weken (geen dode pixels zover ik kan zien)
Was wel wennen na jaren met de Sony DSC-S75 te hebben gewerkt.

En optimale instellingen zijn erg afhankelijk van de omgeving (Licht/donker veel weinig contrasten) maar ja gelukkig kan je 2 gebruikersprofielen aanmaken (de 3e heb ik maar als vaste movie-profile aangemaakt)

Moet eerlijk bekennen dat ik er meer van verwacht had, mijn oude Sony (ruim 2jaar oud) had een betere lichtsterkte-gevoelige lens als deze camera.

En idd mijn meest gebruikte profiel is die waar bijna alle auto instellingen verwijderd zijn.

Wel tevreden ben ik met de vrij krachtige flitser (hoewel het rode ogen reductie flitslampje op een stomme plaats zit, heb inderdaad bijna altijd daar mijn vinger opliggen).

Al met al ben ik redelijk tevreden vooral met het NEF formaat scheelt toch de helft met TIFF er passen dan toch nog zo'n 30 foto's op een 256 kaartje ipv 15.

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 19:02
OldButNotSoWise schreef op 21 augustus 2002 @ 11:42:
Moet eerlijk bekennen dat ik er meer van verwacht had, mijn oude Sony (ruim 2jaar oud) had een betere lichtsterkte-gevoelige lens als deze camera.
Dat had je kunnen weten na het lezen van (p)reviews

code:
1
2
3
4
5
6
Nikon Coolpix 5700     35 - 280 mm (8x)   F2.8 - F4.2
Minolta DiMAGE 7       28 - 200 mm (7x)   F2.8 - F3.5
Sony DSC-F707          38 - 190 mm (5x)   F2.0 - F2.4
Olympus E-20           35 - 140 mm (4x)   F2.0 - F2.4
Fuji S602Z             35 - 210 mm (6x)   F2.8 - F3.1
Nikon Coolpix 5000     28 - 8 5 mm (3x)   F2.8 - F4.8

Vooral in tele modus heeft de 5700 relatief veel licht nodig.
De Sony F707/Oly E-20 hebben een snelle lens... de Fuji als goede 2e.

• Bitbull
Voor de liefhebbers: inmiddels is op DPReview.com de complete review verschenen: http://www.dpreview.com/reviews/nikoncp5700/

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-03 22:37
Bitbull schreef op 23 augustus 2002 @ 23:19:
Voor de liefhebbers: inmiddels is op DPReview.com de complete review verschenen: http://www.dpreview.com/reviews/nikoncp5700/

Eindelijk, ff lezen.
Ben erg benieuwd!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.