Omdat m'n ouwe mobo is overleden
zoek ik een nieuw mobo, kheb al 2 verschillende mobo's gezien voor een aardig prijsje,een Asus A7A266 met Ali Chipset en een A7V266 met kt266 chipset welke is beter/stabieler en beter overclockbaar ????
persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar alles wat niet VIA is.
want???Terw_Dan schreef op 19 augustus 2002 @ 22:42:
persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar alles wat niet VIA is.
persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar alles wat niet VIA is
Verwijderd
sorry ik ken meerdere personen die een via chipset hebben (waaronder ik zelf) ik heb nog nooit rare porblemen gezien. Alles loopt eigenlijk wel primaTerw_Dan schreef op 19 augustus 2002 @ 22:44:
[...]
ik heb zelf heel slechte ervaringen met VIA, dus vandaar dat ik die niet wil hebben *(trouwens irri dubbelpost door dat #@%!#@$^%$#@% parse)
o.a. drivers die behoorlijk kunnen buggen.
Verwijderd
misschien heb je brakke hardware gehad Terw_Dan , maar ik heb echt geen enkel probleem met Via ,
het is IN IEDER geval beter dan de BRAKKE performance van de Ali
het is IN IEDER geval beter dan de BRAKKE performance van de Ali
nou......op de 2dehands sitejuhs scheelt dat aardig wat geld horEmcee schreef op 19 augustus 2002 @ 22:51:
waarom geen mobo met een kt333 chipset trouwens, scheelt toch niet zo heel veel qua prijs
Neem GEEN ali !!!
Och ,wat heb ik een hekel aan die dingen ... hier staat nog een amd k6-2 450mhz ,met een mobo met ali chipset ,je wil niet weten hoe onstabiel dat ding is ,hoe sloom en hoe incompatibel !!
Via is ook niet echt iets mis mee ,soms wat probs met sb live ,en die pci latency probs en dat je perse drivers moet instaleren voordat je alle performance heb.
Als ik jouw was zou ik gewoon een ecs k7s5a(l) of k7s6a nemen! met sis chipset.
Heb er hier 3 staan en alledrie perfect stabiel , snel en nog nooit compatibiliteitsproblemen gehad !
Och ,wat heb ik een hekel aan die dingen ... hier staat nog een amd k6-2 450mhz ,met een mobo met ali chipset ,je wil niet weten hoe onstabiel dat ding is ,hoe sloom en hoe incompatibel !!
Via is ook niet echt iets mis mee ,soms wat probs met sb live ,en die pci latency probs en dat je perse drivers moet instaleren voordat je alle performance heb.
Heb er hier 3 staan en alledrie perfect stabiel , snel en nog nooit compatibiliteitsproblemen gehad !
Ik denk ook dat ik die A7V266 haal.Bartjuh schreef op 19 augustus 2002 @ 22:56:
Neem GEEN ali !!!
ps: een maat van mij hheft ook een mobo met SiS-Chipset en geeft compatibileitsprobs met Geforce kaarten, het is een oud ding en die probs zullen met de nieuwere series zeker wel opgelost zijn, maar ik wantrouw SiS sindsdien een beetje.
maaruh...jongens kga slapen
tja, heb hier ook een mobo met een Ali Alladin V chipset
is eigenlijk net zo brak als die VIA.
zelf gaan mijn voorkeuren uit voor een Intel chipset voor een pentium bakkie, of een SIS of AMD voor een AMD bak.
intel op intel en AMD op AMD draait toch het lekkerst vind ik.
mijn ervaringen met die combo's zijn dat de pcs uitermate stabiel draaien, en het ook lekker snel is
is eigenlijk net zo brak als die VIA.
zelf gaan mijn voorkeuren uit voor een Intel chipset voor een pentium bakkie, of een SIS of AMD voor een AMD bak.
intel op intel en AMD op AMD draait toch het lekkerst vind ik.
mijn ervaringen met die combo's zijn dat de pcs uitermate stabiel draaien, en het ook lekker snel is
Dan zal het waarschijnlijk een eerdere chipset van sis zijn.Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 22:59:
[...]
Ik denk ook dat ik die A7V266 haal.
ps: een maat van mij hheft ook een mobo met SiS-Chipset en geeft compatibileitsprobs met Geforce kaarten, het is een oud ding en die probs zullen met de nieuwere series zeker wel opgelost zijn, maar ik wantrouw SiS sindsdien een beetje
sis zoog voorheen erg ,nou hebben ze dat driedubbel goedgemaakt met de sis735 en sis745 chipset's !!
Vind dat sis zichzelf wel heeft bewezen ,en met de aankomende chipsets zit het helemaal goed als ik de verhalen moet geloven !
nieuws: Marktaandeel SiS binnenkort mogelijk groter dan VIA
nieuws: SiS en VIA komen met dual channel DDR chipsets
nieuws: VIA en SiS presenteren strategie voor Hammer chipsets
ik heb hier 3 bakken met een SIS chipset, en doen het allemaal goed
een Sis 735 op mijn duron, een Sis 745 op mijn Athlon XP en een Sis (geen idee) in mijn notebook. (meen ik).
en deze zijn allemaal geweldig (met name de eerste 2).
dingen draaien superstabiel, en verder zonder problemn
een Sis 735 op mijn duron, een Sis 745 op mijn Athlon XP en een Sis (geen idee) in mijn notebook. (meen ik).
en deze zijn allemaal geweldig (met name de eerste 2).
dingen draaien superstabiel, en verder zonder problemn
Zoekertje en reviews lezen
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()