ik heb laatst 2 ccfls gekocht maar tot mijn spijt is de ene invertor zomaar kapot gegaan. ik ga deze nog wel ff ruilen maar ik ben bijna klaar met mn mod en wil resultaatjes aan jullie laten zien, dus ik wilde even weten of het mogelijk is om 2 ccfls op 1 invertor aan te sluiten voordat ik het impulsief probeer en de boel helemaal opblaas
een beetje onderbouwing zou wel wat helpen, ik ben heel erg eigenwijs namelijk 
en niet zeggen je kan je stekkertje er niet in proppen, want dat lukt me wel
en niet zeggen je kan je stekkertje er niet in proppen, want dat lukt me wel
voor een 10 of een 30 cm buisje heb je al een verschillende invertor nodig, dus ook voor 2 x 30 heb je een andere nodig
ja maar waarom dan niet? want volgens mij doet zon invertor alleen maar de spanning omvormen van 12 v, naar het voltage dat ccfl nodig heeft, hoeveel stroom (ampere) ie aftapt dat moet ie zelf weten dus volgens mij zou het moeten kunnen... blaas ik iets op als ik het zou proberen? of kan ik dat maar beter laten?
proberen kan zeker geen kwad. Ik denk dat het iets zwakker gaat branden omdat de spanning per buisje (indien in serie) de helft wordt.
parallel kan wel je inverter opblazen omdat ie een dubbele stroom moet gaan leveren....
parallel kan wel je inverter opblazen omdat ie een dubbele stroom moet gaan leveren....
oh ? ik heb geen verschilende invertors...fleppuhstein schreef op 19 augustus 2002 @ 22:32:
voor een 10 of een 30 cm buisje heb je al een verschillende invertor nodig, dus ook voor 2 x 30 heb je een andere nodig
jah klopt, mijn invertors zijn ook exact hetzelfde
SIM-PEL: JAfleppuhstein schreef op 19 augustus 2002 @ 22:27:
SIM-PEL NEE
Ik heb het hier ook en het is totaal geen probleem. Mag jij me vertellen waarom het niet zou gaan. En kom eens met concrete bewijzen ipv van zomaar iets te blaten.
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Verwijderd
Mijn invertors zien er op zich ook hetzelfde uit, alleen de doosjes hebben andere tekst.
En ik kan de 30 cm niet op een 10 cm invertor aan krijgen.
In serie zetten gaat waarschijnlijk niet lukken, er is te weinig spanning om d CCFL's te starten...Sinclair schreef op 19 augustus 2002 @ 22:40:
proberen kan zeker geen kwad. Ik denk dat het iets zwakker gaat branden omdat de spanning per buisje (indien in serie) de helft wordt.
Parallel kan inderdaad gewoon werken, maar je belast de inverter er gewoon te zwaar mee. Er loopt 2x zoveel stroom doorheen.. als je geluk heb gaat dit gewoon goed, als je pech hebt dan gaat je inverter op den duur kapot (en als je helemaal pech heb vliegt hij in brand ofzo
Ik zou gewoon niet moeilijk doen en gewoon een 2e inverter halen bij de electroboer, voor zo'n 10 euro hoef je dat nou ook weer niet te laten...
Ja zo moet het wel lukken !BrZ schreef op 20 augustus 2002 @ 14:18:
[...]
In serie zetten gaat waarschijnlijk niet lukken, er is te weinig spanning om d CCFL's te starten...
Parallel kan inderdaad gewoon werken, maar je belast de inverter er gewoon te zwaar mee. Er loopt 2x zoveel stroom doorheen.. als je geluk heb gaat dit gewoon goed, als je pech hebt dan gaat je inverter op den duur kapot (en als je helemaal pech heb vliegt hij in brand ofzo)
Ik zou gewoon niet moeilijk doen en gewoon een 2e inverter halen bij de electroboer, voor zo'n 10 euro hoef je dat nou ook weer niet te laten...
Pagina: 1