• Hatsekie_D
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-02-2025

Hatsekie_D

Doe mij maar een glaasje prik

Topicstarter
Ik heb pas een R600 gekocht, en vraag mij af of zo'n datakabel het geld (€ 20) wel waard is.
Zijn deze dingen ook zelf te maken?
En is er al software voor te krijgen, en zo ja: weet iemand waar? Ik kan het namelijk niet vinden.

Ander probleem: is het met zo'n kabel ook mogelijk het woordenboek in de GSM aan te passen? Er missen namelijk een aantal door mij vaak gebruikte woorden :(

Verwijderd

het is niet verstandig om een datakabel zelf te maken. Vaak communiceert hij niet goed met de GSM en de onderdelen zijn zeer moeilijk te krijgen. Dan kan je beter 20,00 euro betalen. Het woordenboek van de GSM is niet aan te passen. Waarschijnlijk zal je wel met software kunnen SMSen vanaf de PC!

• Hatsekie_D

Hatsekie_D

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 21:44:
het is niet verstandig om een datakabel zelf te maken. Vaak communiceert hij niet goed met de GSM en de onderdelen zijn zeer moeilijk te krijgen. Dan kan je beter 20,00 euro betalen. Het woordenboek van de GSM is niet aan te passen. Waarschijnlijk zal je wel met software kunnen SMSen vanaf de PC!
Maar heb je ook enig idee of en waar die software te krijgen is?
Een collega van mij heeft al zo'n kabel gekocht, met software die ook voor de R600 zou zijn, maar mooi niet dat dat werkt dus.

Verwijderd

als ik weet wat voor een aansluiting erop zit kan ik wel even kijken. Als de aansluiting overeenkomt met de R320s, of T28s.... of iets dergelijks kan je misschien de Mobile Data Suite proberen... wellicht heeft jou collega deze al (weet ik niet). Dit is een kabel met software!

• Hatsekie_D

Hatsekie_D

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 22:35:
als ik weet wat voor een aansluiting erop zit kan ik wel even kijken. Als de aansluiting overeenkomt met de R320s, of T28s.... of iets dergelijks kan je misschien de Mobile Data Suite proberen... wellicht heeft jou collega deze al (weet ik niet). Dit is een kabel met software!
Die collega heeft exact dezelfde telefoon als ik, hij heeft er voor € 40 een datakabel + software, waarvan tegen hem gezegd is dat het zonder problemen zou moeten werken, bij gekocht. Die software werkt alleen niet.
Ik post zo even een foto van de onderkant van mij gsm.

Edit:
Afbeeldingslocatie: http://www.teon.tmfweb.nl/PICT0002.JPG

• PBloem
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Als ik het zo zie is de aansluiting het zelfde als bij de T68i.
Je kan op de site van sonyericsson software downloaden voor het synchroniseren van je telefoon, hiermee kan je ook berichten versturen vanaf je pc.

als het een serieele kabel is moet je wel je com poort activeren had nl. ook het probleem dat de telefoon (T68i) niet gezien werdt

• Hatsekie_D

Hatsekie_D

Topicstarter
PBloem schreef op 19 augustus 2002 @ 23:39:
Als ik het zo zie is de aansluiting het zelfde als bij de T68i.
Je kan op de site van sonyericsson software downloaden voor het synchroniseren van je telefoon, hiermee kan je ook berichten versturen vanaf je pc.

als het een serieele kabel is moet je wel je com poort activeren had nl. ook het probleem dat de telefoon (T68i) niet gezien werdt
We zullen het even proberen, in elk geval alvast bedankt voor de hulp.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

De Ericsson software werkt alléén met een originele Ericsson datakabel (DRS-10 of DRS-11). Een imitatie werkt niet! En die originele datakabels zijn nog duur ook, rond de €40. Ik had er eerst ook een van €20, met die kabel werd de telefoon wel herkend, maar verdere communicatie was niet mogelijk.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-11-2025

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Werkt de software voor de T68i met de R600? Welke functionaliteit heb je allemaal met die datakabel, buiten het genoemde sms-en via de PC?

|_____vakje______|

Verwijderd

ik denk ook dat de communicatie alleen goed werkt als je de originele datakabel hebt! Mobilesuite zou trouwens ook wel kunnen werken! Deze kan je kopen op www.koopjessite.nl.

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-02 13:14
is hier al iets overbekent ...
en kan je bv ook de software gebruiken die bij de T39m geleverd wordt ...
Zoniet wat kan je er allemaal mee doen dan, als je z`n datakabel hebt ?

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Pagina: 1