the right tool for the right job__smaken verschillen maar lelijk is niet mooi
zo ja das iets te lang geleden
ik gaat weer morgen misschien met de auto naar werk om die dikke voeding op te halen
voor nu de mzzlss
Hook up a couple of subwoofers to Rockford Fosgate's Power 1500bd mono sub amp, and then prepare for the savagery! Rockford Fosgate built this bad boy with patented Class bd technology so it can crank out up to 1,500 watts of continuous power from a remarkably compact chassis. Its 75% efficiency rating means it'll maintain steady power flow and run cool, even under the most stressful situations.
The sonic onslaught begins with Punch Bass — a wired remote gives you flick-of-the-wrist control over system impact (with up to 18 dB of boost at 45 Hz). The variable low-pass crossover (50-250 Hz at 24 dB per octave) allows you to adapt amplifier output to best suit your subwoofer, enclosure, and vehicle acoustics.
The POWERsync connector (a 6-pin mini-DIN plug) allows you to bridge together two separate Rockford Fosgate Class bd amps for single unit operation. The Power 1500bd includes a filter that removes all subsonic frequencies (below the range of human hearing) for increased amp and speaker efficiency. Removable end caps give you even more options for installation.
# Key Features: Class bd technology
# 750 watts RMS x 1 at 4 ohms
# 1500 watts RMS x 1 at 2 ohms
# requires 4-gauge power and ground leads — wiring and hardware not included with amplifier
# 4-gauge power and ground connectors
# 150-amp fuse and fuse holder required
# selectable 50-250 Hz variable low-pass crossover, 24 dB/octave
# MEHSA mounting technology increases the heat transfer from the MOSFET output devices to the heat sink, for higher power output, lower operating temperatures, and greater reliability.
# TOPAZ noise-killing differential inputs eliminate 80% of ground loop noise between the head unit and the amp.
# NOMAD advanced protection circuitry monitors temperature, voltage, current and impedance, and provides "intelligent" shut-down protection without limiting system performance.
# preamp outputs for easy connection to a second amplifier
# wired remote control of Punch Bass (0-18 dB centered at 45 Hz) — gives you fingertip control of your bass impact
# POWERsync — a 6-pin mini-DIN connector that allows you to bridge together two separate Rockford Fosgate Class bd amps
# subsonic filter removes frequencies below the range of human hearing for increased efficiency
# dimensions: 18-1/2"W (13-11/16" without endcaps) x 2-7/16"H x 9-7/8"D
THIS UNIT IS FACTORY RECONDITIONED TO IT'S ORIGINAL BRAND NEW SETTINGS, IT COMES IN IT'S FACTORY SEALED BOX AND INCLUDES ALL ACCESSORIES, MANUALS AND A 90 DAY FACTORY WARRANTY!
Availability: Usually ships in 2-3 business days.
1500bdpadRegular price: $619.00padSale price: $549.00
das wel meer dan 36 watt
Het is een Harman Kardon TC600.Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 21:34:
[...]
uhmm 2X 300W RMS ?
ff rekenen:
code:
1 2 3 4 5 U = 12V P = 600W I = P/U I = 50 Amp
maar RMS betekent ongeveer dat I nog een X2 moet is 100 amp wat voor accu heb je er in hangen en wat voor kabelsdit is dus vette bull shit dat hij dat leverd
Klopt in zijn geheel, hij kent 2 apparte voedingsaansluitingen welke ieder met 40A gezekerd is, de hele install staat op een 100A zekering.
Een ANWB figuur is er ooit bijgeweest omdat mijn dynamo niet meer werkte (bleek een doorgesleten massadraad te zijn) en viel de 20mm2 kabel hem op. Met het meten met een amperetang welke maar tot 50A ging en in de hoek zo'n 70A zou moeten aanwijzen bleek dat de wijzer wel verder wilde dan de hoek
Verwijderd
ahaa die wijzer lag dus gekrult in de hoek haha niceSinclair schreef op 30 oktober 2002 @ 22:08:
[...]
Het is een Harman Kardon TC600.
Klopt in zijn geheel, hij kent 2 apparte voedingsaansluitingen welke ieder met 40A gezekerd is, de hele install staat op een 100A zekering.
Een ANWB figuur is er ooit bijgeweest omdat mijn dynamo niet meer werkte (bleek een doorgesleten massadraad te zijn) en viel de 20mm2 kabel hem op. Met het meten met een amperetang welke maar tot 50A ging en in de hoek zo'n 70A zou moeten aanwijzen bleek dat de wijzer wel verder wilde dan de hoek
klopt
Idd. dat heet dus een inverter welke nodig is om de spanning op te krikken.Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 22:13:
Ik heb ooit eens gelezen dat je de 12 V voeding van je accu kan omzetten naar een hoger voltage om op deze manier met een hoger vermogen te kunnen versterken... Klopt dat?
als je spanning op krikt gaan ampere's naar beneden,
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| 12V @ 30Amp = 480W (P = U*I) als je hem dan omhoog gooit, 480W / 40V = 12A (I = P/U) dus 40V @ 12A maar de input ligt dan dus al op 12V @ 30Amp |
[ Voor 0% gewijzigd door jll op 30-10-2002 22:29 . Reden: al die woorden ]
jij meschien maar een ander meschien nietjll schreef op 30 oktober 2002 @ 22:20:
oke dat snap ik ja das standaard eerste les mts ik heb dus 40V 75A is dus 3000W maar dan nog wel asymetrisch dus das niet handig
any way een inverter werkt met een spoel bijv. 3:9 is dus een output van X3 enige probleem is dat je niet simpel spanning/stroom er op kan zetten, je moet het met impulsen doen, net als ene echte voeding die werkt op 60HZ, ik weet niet precies hoeveel er word gebruikt in zoon versterker voor een auto maar dat zal wel hoger liggen 100KHZ ofzo
aah zo ja als je een spoel gaat pulsen krijg je leuke hoge spanningen vonken!!!! sorry we dwalen af ik ga nu echt en wacht weer op nieuwe picsVerwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 22:25:
[...]
jij meschien maar een ander meschien niet,
any way een inverter werkt met een spoel bijv. 3:9 is dus een output van X3 enige probleem is dat je niet simpel spanning/stroom er op kan zetten, je moet het met impulsen doen, net als ene echte voeding die werkt op 60HZ, ik weet niet precies hoeveel er word gebruikt in zoon versterker voor een auto maar dat zal wel hoger liggen 100KHZ ofzo
Het is heel simpel. Met wisselspanning kan je met een simpele transformator de spanning omlaag brengen naar een lagere wisselspanning. Andersom werkt dat dus ook.Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 22:13:
Ik heb ooit eens gelezen dat je de 12 V voeding van je accu kan omzetten naar een hoger voltage om op deze manier met een hoger vermogen te kunnen versterken... Klopt dat?
Probleem is dat je in een auto gelijkspanning hebt, dmv. een oscillator maak je een wisselspanning en met een transformator daarop aangesloten transformeer je de spanning.
gratis?Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 20:47:
zo he dat ziet er goed uit, waneer kan ik er 1 gratis komen ophalen je hebt er toch 6

btw, de drie trasistoren die omhoog staan zitten verkeerd dat word dus de-solderen nou ja verkeerd, ik wil ze zo niet hebben want ik wil daar print pennen in zetten, en dan zet ik eerst alle transistoren netjes op 1 lijn op het koelblok en dan zet ik ze vast aan de print pennen, dit doe ik met printpennen omdat de bodem ook vast gelast word dus daar kan je niet bij, ook handig voor reperatie's. (maar ik heb 3 versterkers gebouwt heb nog nooit 1 hoeven te repareren)
Vooral voor mensen die zelf een keer zoiets willen doen.
11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant
nou nog ff oftopic ik heb morgen de auto mee dus dan haal ik die extreme voeding op morgen post ik wel ff pics ..als de stroom niet uitvalt >> zit een 32 A blauwe cee stekker aan

tenminste het waren er tog 4 he ??
mare ik zou dus de volume knop niet heelmaal open zetten
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Shunt schreef op 31 oktober 2002 @ 22:53:
ik wil niet lullig doen hoor maar ik vrees voor je dat die baantjes geen 750 trekken hoor (per kanaal is dit dan he)
tenminste het waren er tog 4 he ??
mare ik zou dus de volume knop niet heelmaal open zetten
de printen de kleintjes 100W stuk.
groten 300W stuk.
komt een plaat van 4MM dik koper voor stroom aan voer.
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Hoi.
die kan je dus niet zomaar op je groepenkastje aansluiten...
misschien 380 aan laten leggen en dan 1 fase gebruiken?
nee, hoor je kan gewoon een 32A zekering er in zetten moe tje wel zoon andere achter plaatje hebben wete de naam zo nietClithopias schreef op 01 november 2002 @ 12:45:
[...]

Bij Velleman kan je een losse PSU unit kopen speciaal voor een andere versterker die ze daar aanbieden. Met dat kitje kan je dus ver komenburp2001 schreef op 01 november 2002 @ 11:04:
Deze zou met enige aanpassing dus ook in een auto passen?
uhmm idd. 2,4KW PSU in je autoSinclair schreef op 01 november 2002 @ 14:12:
[...]
Bij Velleman kan je een losse PSU unit kopen speciaal voor een andere versterker die ze daar aanbieden. Met dat kitje kan je dus ver komen
200ampere @ 12V
nja 380 hebben we thuis al daar draait de vaatwasser op en het las app. en de compressor maar das maar 16 dus dan moet je weer een trafo hebben die drie fasen 380 omtovert naar 1 fase 230 aaahh nog meer koper nog meer kilo's ik heb dat ding net naar binnen getakelt maak zo wel ff picsClithopias schreef op 01 november 2002 @ 12:45:
[...]
Verwijderd
ja 380 = 3X 230V (3 vase)Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 20:00:
Je kunt ook gewoon de nul en een fasedraad pakken, heb je 230 enkelfasig. (sterschakeling)
ja ik zij al je moet gewoon ene 32amp zekering in de groepen kast zettenjll schreef op 01 november 2002 @ 22:49:
ja maar dan 3 keer 16A 230V daar heb je niets aan ik moet 230 meer dan 16 A hebben dus als je dus 380 V terug brengt naar 230 heb je dus meer ampjes net zo als in een las app. maar de pics uploaden wil niet echt morgen meer van mijn brute voeding
Verwijderd
het mag oficeel niet neeVerwijderd schreef op 01 november 2002 @ 23:39:
Maar als je je 16 amp zekering vervangt voor een 32 amp, trekken je kabels dat wel? Ik bedoel worden je 3 fasekabels niet zeikheet als er meer dan 16 amp over heen gaat?
maar die pics van mij wil niet echt vlotten maar ik heb het app al ff getest en hij doet ut de stroom wel al 1 keer uitgevallen
* w00Dy heeft interesse namelijk
wat dan ? het is een heel simpel programmatje wat er in komt maar oke als je wil hebbenw00Dy schreef op 03 november 2002 @ 17:37:
ga je eigenlijk je software uitgeven eens die af is?
* w00Dy heeft interesse namelijk
dat geeft mijn toekomstige diy Pass labs Aleph 5 ook weer een zekere 1337ness
[edit]
een temperatuur status bar op een lcd is ook wel
Verwijderd
En nog recycled ook, wie zegt dat tweakers niet milleu-vriendelijk zijn?
thxVerwijderd schreef op 05 november 2002 @ 21:21:
Ziet er erg netjes uit
En nog recycled ook, wie zegt dat tweakers niet milleu-vriendelijk zijn?
Verwijderd
Heb je de zelfinductie ook gecontroleerd?Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 21:05:
woei hier een report van me uber home made spoeltjes
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
/me PICS zijn voor eerst modem friendly and clickable dank zij mijn mega VB resizer compressor

hier zie je de 12V winding die dus verwijderd moet worden.

hier zie je hoeveel isolatie er om heen zit. (zat

hier de overgang van gelaktdraad naar koperdraad met pvc

zo er af met die rommel ben toch geen 12V nodig

volgende stuk isolatie verwijderd

nog meer rommel

zo nu eerst ff meten ik gebruik een regeltrafo om evt. pieken uit het net te laten want anders valt tweakers.net weg ik kan het weten
met een simpele reken som kwam ik tot de conclusie dat ik er 24,7 wikelingen af moest halen.

27 wikkelingen minder en ik meet dit :

koper dat ik straks nodig ben voor 2 andere trafo's waar namelijk het voltage omhoog moet.

eind product

eigenlijk moetje de windingen netjes versprijden maar dat is me teveel werk
end of trafo MOD 1
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Verwijderd
verkeerdtbusquet schreef op 07 november 2002 @ 12:00:
Waarom heb je niet gewoon zelf trafo's gewikkeld ? Is dat duurder ? Want nu koop je dus een trafo waar je een groot gedeelte niet van gebruikt, of zie ik het helemaal verkeerd ?
WTF is er nu weer gebuert met me pics ff re-uploaden
o ik zie het al
Ah, dat is een mooi excuus !! Duur 2de hands ?Verwijderd schreef op 07 November 2002 @ 18:39:
[...]
verkeerddeze trafo's zijn tweedehands en dus ene koopje uiteraad
nieuwe kost al snel een 100 euro per stuk, zelf draaien is erglastig omdat de primaire spoel een ongeloofelijk aatal windinge moet hebben ok is berekenen moeilijk en koper draad is duur
edit:
WTF is er nu weer gebuert met me pics ff re-uploaden
o ik zie het alkijk maar op me web site dan
If it aint broke, fix it till it is!
de buren en me ouders waren weg gister, dus ik me sub woofers aan sluiten en een dvd gehuurt. alles vet leuk me kameraden er bij dat ding echt knoeier hard aan gezet alles kwam van de kasten naar beneden vette lol, ik werd net wakker iemand belde ik neem op blijkt de buren van de buren , dat ze haar tv gisteravond niet meer kon horen door het geluid van mijjll schreef op 08 november 2002 @ 09:56:
that's very nice haha lekker ongestoort kijken luisteren en beleven hhaha welke film wordt het??? ik heb twee jaar terug op lowlands fightclub gezien op het twix scherm met het bijbehorende geluidsysteem dat was pas lekker
Verwijderd
SureVerwijderd schreef op 09 November 2002 @ 14:48:
[...]
de buren en me ouders waren weg gister, dus ik me sub woofers aan sluiten en een dvd gehuurt. alles vet leuk me kameraden er bij dat ding echt knoeier hard aan gezet alles kwam van de kasten naar beneden vette lol, ik werd net wakker iemand belde ik neem op blijkt de buren van de buren , dat ze haar tv gisteravond niet meer kon horen door het geluid van mijgvd wat een power ze zei dat haar kopjes stonden te rinkelen in de kast. is wel leuk alleen ik kan dus nooit muziek draaien
ben ik ff blij dat we vrijstaand wonen, moet alleen wel me ramen sluitenjll schreef op 09 november 2002 @ 17:38:
ja das balen he wij hebben net nieuwe buren de oude buren waren nooit thuis us is wel ff wennen en ja slecht voor je app want nu komt het spulletje niet op temperatuur... haha

allerlij merken door me kaar heen, weet van die witte elco's dat dat duren profesionelen zijn. voor de rest zijn die printelco's van philips en de rest is te veel werk om op te zoekenw00Dy schreef op 12 November 2002 @ 19:00:
zijn die ook van een bepaald merk, of is het no-label spullement ?
maar geld gebrek klinkt mij ook bekent in mijn oren
ha dik nog niet beantwoord
uhmm ik had er geloof ik 2 voor 65 guldens.
owja en natuurlijk gebruik ik het volle vermogen wat hij aan kan (ettiket).
dus ik gebruik niet d ehelft van het vermogen omndat ik het spoel draad heb ingekort en ja hij word wel wat heter als normaal ivm. hogere stromen op lagere spanning.
want als je de spanning verlaagt moet de stroom omhoog om het zelfde vermogen er van te krijgen.
niet stoppentbusquet schreef op 13 november 2002 @ 21:53:
Toch zonde dat je stopt met je project voorlopig.
[edit]
me beveiligings print is ook in de maak wete niet of ik het al gepost had maar die verw8 ik zometeen ook (is een 2 layer printplaat).
Verwijderd
p.s. wat vorn stage loop je??
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| Hallo leetvaporizer, Onze diensten hebben uw website gecontroleerd; de inhoud is niet in overeenstemming met de Algemene Voorwaarden van Lycos. Tijdens de aanmelding bij Lycos Europe en door gebruik te maken van de aangeboden diensten, bent u akkoord gegaan met de wettige zakelijke voorwaarden voor het gebruik maken van de Lycos Europe diensten. In overeenstemming met de wet en de Algemene Voorwaarden hebben wij uw account verwijderd en dus ook uw website. "Doorlinken" U kunt de Algemene Voorwaarden nogmaals nalezen op deze webpagina : http://login.lycos.co.uk/membership/signup/popups/terms.html Lycos Europe Misbruik- en Ondersteuningsteam |
zegt genoeg
Verwijderd
Zeg dan niksVerwijderd schreef op 20 November 2002 @ 18:57:
Tja wel nep allemaal, en de picserver van uttwente kan je niet gebruiken want campus netwerk licht in de as.

Vaporizer: waarom neem je niet gewoon thisforumisdown?
oepsieLeonM schreef op 20 November 2002 @ 19:16:
[...]
Zeg dan niks
Vaporizer: waarom neem je niet gewoon thisforumisdown?
"thisforumisdown" ? nooit van gehoort... bedoel je niet "theforumisdown" die is dus gelimit tot 100 kb per pic te min dus.
oke dit is het nieuws ze hebben niet 1 maar 2 van die printen gemaakt voor me beveiliging
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Ben ook wel benieuwd.jll schreef op 25 december 2002 @ 14:58:
heb je nog wat gedaan aan je versterker of ligt i in de kast

maar zeker ligt het niet in de kast! sterker nog de printen zijn zo goed als opgebouwt nog een paar kleine dingetjes. ik zal ff een pic hier neer kwakken
ik zal die lycos ff abusen
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2002 16:15 ]
100% door mij ontworpen software+schakeling

hier een koelblokje voor de spannings regelaars ik heb het koelblokje vast gekit zodat het straks niet gevoelig is voor trillingen.
dit koelblokje heb ik ergens van afgesloopt en heb hem op maat gezaagt vervolgens gaten geboort, beetje geleidings pasta en klaar

hier nog een mooie marco. als je goed kijkt zie je grijse kit

hier kan je zien dat ik elk onderdeel dat beweeg baar is vast lijm met hetelijm
/me alle plaatjes zijn click baar
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2002 16:21 ]
[ Voor 3% gewijzigd door RooT op 26-12-2002 00:04 ]
Huh ? hoezoRooT schreef op 26 December 2002 @ 00:04:
Ik moest even van The Vaporizer vermelden dat er voorlopig (of waarschijnlijk nooit meer) geen updates meer komen. Omdat hij gebanned is. Jullie kregen nog wel de groeten van 'm
hebben we wat gemist?RooT schreef op 26 december 2002 @ 00:04:
Ik moest even van The Vaporizer vermelden dat er voorlopig (of waarschijnlijk nooit meer) geen updates meer komen. Omdat hij gebanned is. Jullie kregen nog wel de groeten van 'm
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/678504
We kunnen gelukkig nog wel verder kijken op ijn website hoe het staat met zijn Versterker.
[ Voor 74% gewijzigd door Xtremer op 26-12-2002 01:53 ]
Verwijderd
Tsja, ook mensen met coole input moeten zich aan de regels houden... een sitecheck van een site vol met illegaal spul mag hier nou eenmaal niet.jll schreef op 26 december 2002 @ 13:15:
jaa hooor wat is dit voor ongein levert er iemand goed werk of dit forum goeie pics goede info wordt i gebanned dit slaat echt nergens op![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wel eeuwig zonde, ik had graag die versterker afgemaakt zien worden hier, nu maar zo af en toe op z'n site gluren...
Verwijderd
ik zal het van zijn amp wel updaten als hij weer wat wil posten , omdat sommige mensen ( zoals ik ) er interesse in hebben.Verwijderd schreef op 26 December 2002 @ 15:44:
[...]
Tsja, ook mensen met coole input moeten zich aan de regels houden... een sitecheck van een site vol met illegaal spul mag hier nou eenmaal niet.
Wel eeuwig zonde, ik had graag die versterker afgemaakt zien worden hier, nu maar zo af en toe op z'n site gluren...
en en uuh is er al wat nieuws ????Verwijderd schreef op 27 December 2002 @ 22:58:
[...]
ik zal het van zijn amp wel updaten als hij weer wat wil posten , omdat sommige mensen ( zoals ik ) er interesse in hebben.
ik ben ook wel weer toe aan een nieuw projectje heb namelijk een koelblok gekregen
sorry had een post overgeslagen wil wel weten hoe dit allemaal wordt..
[ Voor 9% gewijzigd door Tys op 07-01-2003 22:13 ]
My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)
Verwijderd
Vaporizer mag waarschijnlijk over 2 maanden weer op GoT (door dit topic).
hij leest alle reply's hier en hij is nog steeds aan het bouwen en foto's maken aan/van ze amp
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2003 23:22 ]
nu heeft ie meer tijd om te bouwen dan te GOTten
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy