Ik zit al een tijdje te overwegen om een Matrox Parhelia aan te schaffen.
Dit omdat de beeldkwaliteit van Matrox altijd subliem is en ik graag mijn oude Iiyama 17" naast de 22" wil zetten en ook nog de TV-out wil gebruiken.
Hierbij wil ik uiteraard het scherpste beeld wat mogelijk is (op de 17" draaide ik heel lang 1600*1200@85 Hz) en goede kleurweergave. Spellen boeien me niet.
Nu lees ik echter net in de C'T (Sept blz 50/51) dat de beeldkwaliteit niet echt geweldig is (VGA-signaalkwaliteit: voldoende en Video signaalkwaliteit: goed)
Dat is toch niet echt wat je van een Matrox kaart verwacht van ruim 1000 gulden (480 euro) en zeker niet wanneer je de foldertjes doorgelezen hebt (30-bit "giga-color" en 5-e orde filters na de RAMDAC.)
Een quote uit het artikel:
Is de C'T nu het eerste blad wat een echt objectieve mening geeft en valt de kwaliteit tegen, of niet?
Dit omdat de beeldkwaliteit van Matrox altijd subliem is en ik graag mijn oude Iiyama 17" naast de 22" wil zetten en ook nog de TV-out wil gebruiken.
Hierbij wil ik uiteraard het scherpste beeld wat mogelijk is (op de 17" draaide ik heel lang 1600*1200@85 Hz) en goede kleurweergave. Spellen boeien me niet.
Nu lees ik echter net in de C'T (Sept blz 50/51) dat de beeldkwaliteit niet echt geweldig is (VGA-signaalkwaliteit: voldoende en Video signaalkwaliteit: goed)
Dat is toch niet echt wat je van een Matrox kaart verwacht van ruim 1000 gulden (480 euro) en zeker niet wanneer je de foldertjes doorgelezen hebt (30-bit "giga-color" en 5-e orde filters na de RAMDAC.)
Een quote uit het artikel:
Dat vind ik dus nogal tegenvallen en is zeker niet wat ik van andere bronnen gehoord heb.De kwaliteit van het videosignaal op de TV-uitgang laat echter te wensen over. Met name de voor de scherpte-impressie belangrijke videobandbreedte behaalde met 2,3MHz op de Composite-uitgang maar net de halve waarde van een Matrox Marvel G450 en ligt daarmee op het niveau van GeForce4-kaarten.
[..]
Bij de voor de beoordeling relevante 1600x1200 pixels met 85 Hz doet de kaart van Matrox het echter niet beter dan de meeste producten van de concurrentie.
Is de C'T nu het eerste blad wat een echt objectieve mening geeft en valt de kwaliteit tegen, of niet?
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)