Toon posts:

MBR geeft foute grote van HD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb probleem gehad met partitioneren van harddisk. Er is denk ik wat gecorrupt, nu heb ik mijn harddisk's MBR geformateerd met een tooltje van IBM. Bij fdisk of Partition magic geeft maar 8023Mb aan terwijl het 19200Mb zou moeten zijn.

Wie weet hoe je echt alles wiped????!!!!

Dus geen fdisk/mbr of andere simpele truucjes!!!

Grth,

Raymond

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
low level format :? (nogal riscant)

PS. dit is niet echt een SA topic, meer OM :)

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Bios updaten :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu aan het Low-lwvel formatten van 20Gb, volgens mijn berekeningen gaat dit ongeveer 7 uur duren, niet normaal toch?!!!!!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 22:22:
Ik ben nu aan het Low-lwvel formatten van 20Gb, volgens mijn berekeningen gaat dit ongeveer 7 uur duren, niet normaal toch?!!!!!!
Zeker wel, dit is een normale tijdsduur

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

SA -> OM

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-03 13:12

Pogostokje

* twiet *

Wat voor tooltje heb je gebruikt die dit zo gedaan heeft?
Een MBR formatteren lijkt mij wat lastig ... heb je niet gewoon een corrupte MBR gehad?

Een low level format is zelden een oplossing...

Maar om precies te weten hoe & wat ben ik wel benieuwd naar wat je dan gebruikt hebt en wat er mis ging.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb eerst met IBM-tooltje mbr geformateerd en alles op disk naar "0" gezet, dus compleet leeg. Daarna heb ik met proggie LF.exe een LLF uitgevoerd, duurde maarliefst 7uur! Maar onder DOS ziet fdisk of PQmagic nog maar 8032Mb ,terwijl Diskpart (XP/w2k) er gewoon 19200Mb geeft. Formateer ik met Diskpart heb ik een primaire partitie van 19.2 Gb, delete ik die partitie met fdisk/Pqmagic dan geeft deze weer 8032Mb weer, $@%$%$%#@%%@##@#%@%@$

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-04 17:10
Je bios upgraden of een nieuwe versie van Fdisk nemen.

8 gigabite was toch een grens !?

Geef even je specs

Verwijderd

Topicstarter
He, zou dit het probleem kunnen zijn dat het een oud Dos proggie is die de MBR tot 8032Mb heeft gemaakt?! hoe kan ik dit probleem oplossen?????!!!!!!!!! bleehhhhhhhhhhh @#$%#@%##@.

Verwijderd

je bios heb een probleem met die hdd of je software snapt niet dat die 20 gig is :)

btw wrom met partition magic maken?
windows XP oid kunnen het ook prima

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 16:18:
He, zou dit het probleem kunnen zijn dat het een oud Dos proggie is die de MBR tot 8032Mb heeft gemaakt?! hoe kan ik dit probleem oplossen?????!!!!!!!!! bleehhhhhhhhhhh @#$%#@%##@.
Gewoon een goede opstardiks maken in windows uiteraard met fdisk er op en dan de nieuwe fdisk gebruiken.
Of bijv. partition magic oid gebruiken

Verwijderd

misschien kan je bios die grote schijf niet aan, aangezien partition magic en een aantal andere tools iets verder in je computer kijken dan dos kunnen die wel zien dat je schijf groot is.

Dos en je Bios snappen dan die grote schijf niet en dat snappen ze zeker niet als je die schijf als 20 gb geformatteerd is met een andere tool....

Je kan een proggie van de harddisk leverancier opgaanzoeken wat een aangepaste MBR maakt en op één of andere manier ervoor zorgt dat het wel werkt... of je kunt gewoon op zoek gaan naar een update voor je bios welke wel schijven groter dan 8 gb ondersteund.

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Mijn bios hekent nu en heeft ook altijd herkend, dat het om een 20 Gig schijf gaat! Het gaat om abit KT7A en kan echt wel een 20gig schijfje aan!

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens ik heb proggie van IBM juist gebruikt en toen was het probleem van 8 gig er juist, daarvoor was mijn MBR gecorrupt.
Pagina: 1