4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Als je een peltier op een AthlonXP wilt zetten, zul je deze met watercooling (oid) moeten coolen. Anders krijg je de extra warmte niet weg. Dan kun je beter gewoon luchtkoeling gebruiken.
Verwijderd
Je zult bijna zeker waterkoeling nodig hebben. Je moet al het vermogen van zowel de processor als van de peltier koelen. En dat tikt heel snel aan. Heel mischien met een superdeluxe high end koeler met 80mm delta
.
Verwijderd
Ben het met de 2 boven mij eens. Zelfs de dikste koeler met de dikste fan zal er moeite mee hebben. Beter niet doen. En voor een 1800+ heb je een 172W nodig als ik het goed heb. Nou, die koel je dus never met een Alpha oid.
Aangezien je vraagt of het met een Zalman kan zou ik nog maar even gaan lezen over pelts (niet dat ik er nou zoveel vanaf weet hoor).
Aangezien je vraagt of het met een Zalman kan zou ik nog maar even gaan lezen over pelts (niet dat ik er nou zoveel vanaf weet hoor).
Luchtkoeling is onmogelijk met het kaliber van deze peltierVerwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 20:36:
Je zult bijna zeker waterkoeling nodig hebben. Je moet al het vermogen van zowel de processor als van de peltier koelen. En dat tikt heel snel aan. Heel mischien met een superdeluxe high end koeler met 80mm delta.
Tenzij je een monster-heatsink (30*30*15 LBH ofzo) op je moederbord kan krijgen met een paar flinke fans
The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire
Ok, thanks voor alle replies. Ik hou het dus lekker op luchtkoeling (zonder peltier dus
)
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Nog een klein dingetje, onder 0 heb je ijsvorming en boven nul, vanaf ongeveer 14 a 15 graden heb je al condensvorming. De kans is groot dat je peltier (kort) die temperatuur haalt, dus je moet altijd de hele boel goed isoleren.Microkid schreef op 19 augustus 2002 @ 21:28:
Ok, thanks voor alle replies. Ik hou het dus lekker op luchtkoeling (zonder peltier dus)
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
Klopt, onder kamertemperatuur krijg je last van condensvormingDevil schreef op 20 augustus 2002 @ 11:49:
[...]
Nog een klein dingetje, onder 0 heb je ijsvorming en boven nul, vanaf ongeveer 14 a 15 graden heb je al condensvorming. De kans is groot dat je peltier (kort) die temperatuur haalt, dus je moet altijd de hele boel goed isoleren.
[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]
Pagina: 1