Radiator van brommer voor waterkoeling???

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Henneo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-02-2025
Zou het mogelijk zijn om ergens voor weinig euro's een radiator te halen van een brommer/scooter en deze te gebruiken om je proccie/chipset te koelen? 8)7

Volgens mij kan je ze bij iedere lokale brommerzaak 2ehands halen en zijn ze niet zo heel duur. Daarbij zijn er ook nog compacte modellen te vinden die je eventueel in je case kwijt kan.

- Heeft iemand hier ervaring mee of is dit al eens geprobeert?
- Is het een haalbaar idee of staan de lamellen van deze radiatoren te ver uit elkaar?
- Weet iemand een richtprijs voor een klein radiatortje?

Lian-Li PC-65 / Asus P6T Deluxe / Core i7 920 / 6GB Corsair 1333 / Sapphire Radeon 4870X2 / 2 x 1TB Samsung / OCZ Gamestream 700W / Logitech G15 / Logitech G5

Verwijderd

Ik heb er wel eens eerder over gehoord. Nooit gezien trouwens. Ga es kijken zou ik zeggen. Kan heel goedkoop lijkt mij.

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

De lamellen zijn vrij grof van een brommer radiator.., ik heb er eentje gehad van een Aprillia scooter of hoe heet zo'n ding :) .
Het werkt echt klote ieder geval...

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• Henneo
Was ik al bang voor..., Ik vind het alleen zo zonde om een duur systeem aan te schaffen zonder dat ik weet of het geweldig gaat werken. Daarom probeer ik eerst alle goedkope opties.

Lian-Li PC-65 / Asus P6T Deluxe / Core i7 920 / 6GB Corsair 1333 / Sapphire Radeon 4870X2 / 2 x 1TB Samsung / OCZ Gamestream 700W / Logitech G15 / Logitech G5

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:03
Probleem met dit soort radiatoren is dat ze heel erg veel airflow nodig hebben om een beetje behoorlijk te kunnen koelen.

Beter is om te gaan voor een radiator met een relatief hoge heat transfer om te voorkomen dat je giga moet blazen.

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

• Henneo
Maar zijn er nog meer apparaten waar een redelijke radiator in zit?? zelf dacht ik al weer aan zo'n keukengeiser. Volgens mij zijn dat ook koperen....

• lama
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-10-2023
brommerradiator, en een STOFZUIGER!!! oké je moet wel een supergeisoleerd hok hebben om het geluid binnen dat hok te houden, maar een airflow, abnormaal ;)

Verwijderd

hmm je kan ook de autosloop proberen daar hebben ze ook wel kleine radiatoren.. heb er een gevonden volgens mij was ie voor airco of zo.. in elk zag er goed uit.. veel beter dan de gene die ik nu gebruik .. die is van een Boiler gesloopt.. die heeft lamelen..

waarom gebruik die van de Boiler nog ? ooh niet omdat hij beter is dan de andere maar omdat mijn waterkoeling systeem het liefs van zelfde type materiaal moet zijn. ik wil geen OXidatie door gebuik van Aluminium Rad gecombineerd met een Rood koper WC blok. zelfs mijn koppelingen zijn van Rood koper. In elk geval draai ik nu al maanden zonder problemen en heb ik geen last van oxidatie.
Pagina: 1