Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een degelijk goed werkend Navigatie systeem voor in de auto in de prijsklasse 1000,- tot 1500,- euro welke kan ik het beste kopen Blaupunkt,JVC,Pioneer,Kenwood,Alpine,VDO dayton etc.. gelieve geen reacties van dure systemen van meer als 1500,- euro wat dat valt toch boven mijn budget :)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:53

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

op marktplaats.nl kan je best wel aan een becker traffic 4100 komen voor 600-800.
(dat is er zo een met een display in de radio)
En anders vind je voor jouw 1000 euro wel een mooie vdo/carin.
klik>>> http://www.marktplaats.nl...=autodiversen&u=navigatie

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Ik heb de Becker en ben er heel erg gelukkig mee. Hotel in centrum Parijs, een klein dorpje vinden in... noem maar op. Bijna heel europa staat op 1 cd.
Het is een relatief goedkoop systeem omdat er geen groot display bij zit. Het is gewoon een autoradiomodel. Op het display (frontje) is wel duidelijk te zien wat er aankomt (bij rotondes enzo is dat wel lekker). Maar je kunt vrijwel volledig op de electronische stem rijden.
Ik vind het een aanrader. Ohja, het is ook nog een heel goede radio-cd-speler.

• teacher

teacher

Dysgaf!

is het trouwens zo dat als je aan het "navigeren" bent, dat je geen cd's kan luisteren?
En zit er een line-out op?

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
teacher schreef op 20 augustus 2002 @ 21:47:
is het trouwens zo dat als je aan het "navigeren" bent, dat je geen cd's kan luisteren?
En zit er een line-out op?
Hangt er vanaf welke je hebt hè.
In onze auto zit ook een navigatie systeem waar de wegen e.d. op een CD-ROM staan die er ook in moet zitten tijdens het navigeren. Aangezien er maar 1 tegelijkertijd in kan lijkt het me logisch dat je daar geen cd's mee kan spelen. Wel radio/tape.
Maarja, dat zal dus verschillend zijn per navigatie systeem.. :P

🌞🍃

• teacher

teacher

Dysgaf!

ik had het idd over die becker...
Ik ben nl waardeloos met de weg vinden dus ik speel met de gedachte om zo'n ding te scoren. En of ik er dan een wisselaar bij nodig heb; ik wil wel CD's kunnen luisteren.
Maar misschien dat ik een streetpilot III koop; die kan ik nl. ook op de motor gebruiken.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-11 22:44
Die becker (er zijn er nu meer met hetzelfde idee) is erg fijn.

europa op 1 cd. Je programmeert een route en die onthoud hij dan (er schijnt 4MB intern in te zitten?) dus je kan daarna gewoon lekker cd'tjes luisteren.

Persoonlijk vind ik dat de fijnste systemen, als je niet te duur uit wilt zijn.
Die systemen met een los scherm dat pontificaal op je dashboard staat sucken en zijn inbraakgevoelig.
Als je een kleurentft'tje wilt, ga dan meteen voor een systeem met een inklapbare monitor zoals alpine/clarion/vdo en (ik meen) pioneer die aanbieden (maar die vallen buiten jouw budget, dus zo'n becker is een goeie keus)

Bovendien is becker ook nog eens een kick-ass merk op autoradio gebied :)
Superkwaliteit en niet zo'n disco apparaat als vele andere merken (ik houd daar niet zo van, maar smaken kunnen verschillen, zeker op dat gebied. Ik kan me nog goed herinneren dat ik bij een vriend van mijn zusje in de auto moest kijken naar zijn nieuwe autoradio, die kon namelij keen dolfijntje op het schermpje laten zwemmen. Blijkbaar sprak mijn gezicht boekdelen, want zijn trotse blik verdween (een beetje te... :P ) snel)

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 21:15
Ik heb ook de Becker, je kunt navigeren en cd luisteren, is niet echt geweldig maar het kan. Beter is een cd wisselaar aansluiten, liefst de originele becker 6-cd wisselaar, dat hun eigen product, de 10-cd wisselaar is van Sony. Verder zijn er lijnuitgangen aanwezig, er zit zelfs een subwoofer aansluiting op, welke vanuit het menu is in te stellen. Er zit ook een tel. mute en ingang op (tel. en navigatie gelijktijdig via de speakers).

"If it ain't broke, don't fix it!"

Verwijderd

Lampje schreef op 20 augustus 2002 @ 22:19:
Die becker (er zijn er nu meer met hetzelfde idee) is erg fijn.

europa op 1 cd. Je programmeert een route en die onthoud hij dan (er schijnt 4MB intern in te zitten?) dus je kan daarna gewoon lekker cd'tjes luisteren.

Persoonlijk vind ik dat de fijnste systemen, als je niet te duur uit wilt zijn.
Die systemen met een los scherm dat pontificaal op je dashboard staat sucken en zijn inbraakgevoelig.
Als je een kleurentft'tje wilt, ga dan meteen voor een systeem met een inklapbare monitor zoals alpine/clarion/vdo en (ik meen) pioneer die aanbieden (maar die vallen buiten jouw budget, dus zo'n becker is een goeie keus)

Bovendien is becker ook nog eens een kick-ass merk op autoradio gebied :)
Superkwaliteit en niet zo'n disco apparaat als vele andere merken (ik houd daar niet zo van, maar smaken kunnen verschillen, zeker op dat gebied. Ik kan me nog goed herinneren dat ik bij een vriend van mijn zusje in de auto moest kijken naar zijn nieuwe autoradio, die kon namelij keen dolfijntje op het schermpje laten zwemmen. Blijkbaar sprak mijn gezicht boekdelen, want zijn trotse blik verdween (een beetje te... :P ) snel)
Hier heb ik echt gewoon een half uur om slap gelegen.. uuh bedankt voor het amusement. Sorry voor de offtopic post.

whoehahaha :*)

Verwijderd

Topicstarter
Dan nog maar een vraag : worden die Navigatie CD roms ook gekopieerd (net als muziek en software) er zijn er namelijk zoveel te koop dat kan geen toeval zijn of ?

Verwijderd

Ik rijdt altijd met een backup van de originele cd. Dat omdat die cd's best duur zijn. Volgens mij mag ik dat doen.

• teacher

teacher

Dysgaf!

ja die cd/dvd 's worden gekopieerd.
Een maat van me heeft een carin en rijd idd ook met "back-ups".
(en ja hij heeft de orginelen).
Geen enkel probleem dus...

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Ik weet, het is een oud topic, maar als deze al bestaat ga ik geen nieuwe openen.

Ik heb dus dezelfde vraag en ik neem aan de er in 2 jaar tijd toch wel andere opties zijn gekomen.

Budget: rond de € 800
misschien geen onbelangrijke opmerking: ik heb alleen een kaart van Nederland nodig

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Verwijderd

Tsja, keuze is wel wat groter geworden nu.
TomTom Go (weet niet precies hoe die heet)

En toevallig weet ik dat ze bij Heuts (heerlen), de VDO-4100 in de aanbieding hebben voor € 599 ofzo. Die heb ik ook in de auto (was toen nog € 1399), is een vrij sobere 1DIN autoradio/navigatie systeem. Nadeel is dat de navigatie-cd in de radio moet blijven zitten als je de navigatie gebruikt, dus je moet er eigenlijk nog een wisselaar aanhangen, of alleen radio luisteren.

Verwijderd

TomTom Go natuurlijk
Afbeeldingslocatie: http://www.tomtom.nl/images/GO-homepage-image-GREEN_nl.gif

Lijkt me logisch

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mjah, weet je wat ik altijd het gemist vind? Het gebrek aan fileinfo bij TomTom. Ze gaan het nu wel aanbieden, maar dan moet je weer appart voor gaan betalen. Dan neem ik liever de Engin 4 met een asus MyPal 620BT die er aankomt nu. Maar ja, das weer geen standalone...

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-11 17:12
Professioneel draagbaar: Navman 630i?
Pa heeft dat ding, en ik heb hem wel eens een paar keer gebruikt. Werkt voortreffelijk, en is in een handomdraai uit de auto te klikken, en in een andere auto, of whatever te gebruiken..

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

UltraSub schreef op 09 juni 2004 @ 08:35:
Professioneel draagbaar: Navman 630i?
Pa heeft dat ding, en ik heb hem wel eens een paar keer gebruikt. Werkt voortreffelijk, en is in een handomdraai uit de auto te klikken, en in een andere auto, of whatever te gebruiken..
wat kost dat? ;)

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Wij hebben ook een Becker, en die doet zijn werk goed.

Goede radio, en een goede navigator.
CD luisteren tijdens het rijden gaat denk ik goed (luisteren nooit CD), maar dan moet je niet verkeerd rijden, want als we dat doen zie ik regelmatig het icoontje van 'cd' knipperen als we iets anders doen (voor het laatste stukje naar huis weten wij een snellere route)

Heb je je navigator vaak nodig? zo nee kan je beter een PDA nemen, dan ben je goedkoper klaar en is net zo goed, het geluid is minder, maar daar tegenover staat weer een duidelijk kaartje. En als je hem er uit haalt ben je ook een stuk minder inbraakgevoelig, omdat je geen dure dingen in de auto hebt als je ze niet gebruikt.

Wij hebben bv. een Aldi geval, werkt ook perfect.
Vooral in de camper (waar de becker in zit) geeft dat een leuk koor. over 200 meter over rechtsaf 100 meter rechtsaf

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Starky
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-11 10:17
VDO Dayton 5100. Prachtig systeem.

ASUS P4C800 DELUXE, 1024 , x120GB WD 7200, Radeon 9500, 2 maal Dell TFT 20 inch, Sony DVD+RW, LiteOn 32

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:49

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

€1499...

Tsjah, ik ben zelf niet zo'n fan van 1 din navigatiespullen... Je zit toch elke keer te kloten met je cd's/dvd's, is niet helemaal mijn ding... Plus dat ze vaak nog een stuk langzamer zijn dan een 'los' navigatiesysteem, en minder klinken dan een 'losse' radio.
Maarja, met een budget van 800 euro is het aanbod wat dat betreft vrij beperkt, en zou ik ook voor een TomTom Go gaan... Wil je ook nog PDA functies gebruiken, ga dan voor een Palm icm TomTom, maar het bereik van die dingen is een stuk minder, plus dat het geluid vaak matig is, en er een hoop draden door je auto lopen...

[ Voor 69% gewijzigd door MikeyMan op 09-06-2004 19:12 ]

• MacDokie
  • Laatst online: 20-11 14:37
Mijn pa heeft gisteren de Tom Tom Go gekocht - werkt heel goed, stem heel helder en is heel nauwkeurig. Touchscreen werkt ook perfect en hij heeft een prachtig 3d display.

Op www.pdashop.nl kost ie nu 739,- en in dld 699,-

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

ik moet dus gewoon een "losse" hebben, eentje die niet via mijn radio werkt

gewoon 1-tje die dus eigen speakertjes heeft die je dus uit kan zetten of zacht in ieder geval.

ik weet dat VDO/Dayton die heeft omdat me vorige werkgever daarmee werkte, ik moet gewoon een goedkoop dingetje hebben.

Ik ben koerier en kan dus de straten wel vinden, maar af en toe is het gewoon makkelijk om een navigatie systeem te gebruiken.

ik bedoel, ik weet gerust hoe ik richting maastricht moet rijden, dus wil niet de hele tijd zo'n stem horen die me vertelt waar ik heen moet.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jah, we proberen je alleen al een tijdje duidelijk te maken dat dat wat meer gaat kosten...

De VDO-Dayton MS-5000 is een leuk ding, en aangezien ik bij halfords werk (ja... haha... :X ) weet ik dat ie daar 1299 is, inclusief europapakket...
Een VDO-Dayton MS-4900 is er voor 999, maar das een baggerding, zo traag als dikke stront, slecht scherm & shit...

En de TomTom go is dan ongeveer het enige dat overblijft... Das gewoon een los apparaat, en voor jouw budget lijkt dat me gewoon de leukste investering...

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:02

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Waarom niet gewoon een PDA-based navigatiesysteem? Goedkoop, veel mogelijkheden en je kunt er leuk aan tweaken

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, loopt achter elkaar vast... Geluid is kut, ontvangst is matig... Vaak een computer nodig voor de kaarten (behalve palm systemen...), en dan natuurlijk ook alstie net is vast gelopen in the middle of nowhere...

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

MikeyMan schreef op 09 juni 2004 @ 22:45:
Jah, we proberen je alleen al een tijdje duidelijk te maken dat dat wat meer gaat kosten...

De VDO-Dayton MS-5000 is een leuk ding, en aangezien ik bij halfords werk (ja... haha... :X ) weet ik dat ie daar 1299 is, inclusief europapakket...
Een VDO-Dayton MS-4900 is er voor 999, maar das een baggerding, zo traag als dikke stront, slecht scherm & shit...

En de TomTom go is dan ongeveer het enige dat overblijft... Das gewoon een los apparaat, en voor jouw budget lijkt dat me gewoon de leukste investering...
Dan gaan we maar eens kijken voor een TomTom.

Ik zou wel een VDO/Dayton willen, maar dan zou ik ff moeten doorsparen :X

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
MikeyMan schreef op 09 juni 2004 @ 23:00:
Mjah, loopt achter elkaar vast... Geluid is kut, ontvangst is matig... Vaak een computer nodig voor de kaarten (behalve palm systemen...), en dan natuurlijk ook alstie net is vast gelopen in the middle of nowhere...
Het klinkt alsof je er ervaring mee hebt? Want ik moet zeggen dat ik tot nu toe eigenlijk weinig klachten hoor over de recente pda met nav erop. Als je tomtom 4 (geloof ik onderhand?) gebruikt met een nieuwe pda moet het tegenwoordig goed gaan. Zelfde geld wat ik begrepen heb voor de nieuwe engin... Dus om nou botweg alle pda's met nav erop over 1 kam te scheren lijkt me een beetje kort door de bocht?

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Verwijderd

Heb hier een Asus A620 met tomtom 3.01 draaien, maar deze loopt tot nu toe niet vast hoor.... gewoon perfect.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:43

Nitai

Live the life you love.

Zwerver schreef op 11 juni 2004 @ 09:43:
[...]

Het klinkt alsof je er ervaring mee hebt? Want ik moet zeggen dat ik tot nu toe eigenlijk weinig klachten hoor over de recente pda met nav erop. Als je tomtom 4 (geloof ik onderhand?) gebruikt met een nieuwe pda moet het tegenwoordig goed gaan. Zelfde geld wat ik begrepen heb voor de nieuwe engin... Dus om nou botweg alle pda's met nav erop over 1 kam te scheren lijkt me een beetje kort door de bocht?
Inderdaad, erg kort door de bocht, we zitten nu op TomTom 3, maar de dingen die MikeyMan roept kunnen net zo goed met een car based systems (tenzij jij je dure en originele land cdtjes overal naar toe meesleept ;)).

Voor m'n pocketpc geldt dat ik hem gewoon kan meenemen, en voor nog meer dingen kan gebruiken dan navigeren alleen. Als je in de middle of nowhere bent en je ppc begeeft het, dan kun je altijd een backupje op een CF/SD meenemen en in 1 minuut ben je weer up and running. Je moet trouwens wel veel doen wil je TomTom gecrashed krijgen, als het eenmaal werkt ;) dan blijft dat ook zo.
Een ppc is een goedkoper alternatief, meer mogelijkheden en als je wat vaker van auto wisselt een echte opluchting.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

MikeyMan schreef op 09 juni 2004 @ 23:00:
Mjah, loopt achter elkaar vast... Geluid is kut,
dat klopt, maar toch nét duidelijk genoeg om te horen
ontvangst is matig...
dan heb je een voorruit met coating, ik heb bijna altijd 5 satellieten
Vaak een computer nodig voor de kaarten (behalve palm systemen...)
kan je geladen in de winkel kopen dacht ik, vooral van tomtom[/], en dan natuurlijk ook alstie net is vast gelopen in the middle of nowhere...[/quote]Dat is bij mij alleen een probleem bij het starten, maar ik heb ook geen dure, ik heb er 1 van de Aldi :Y)
Femme schreef op 09 juni 2004 @ 22:47:
Waarom niet gewoon een PDA-based navigatiesysteem? Goedkoop, veel mogelijkheden en je kunt er leuk aan tweaken
Heb ik iets gemist? ik kom niet veel verder dan 'ander kaartje' en 'andere software'
Ja, in de instellingen 'best performance' 'energy saving' en 'auto'

Maar PDA's zijn veelzijdiger dan een 'vast' systeem, ook als agenda en MP3-speler te gebruiken.

[ Voor 10% gewijzigd door Resistor op 11-06-2004 10:19 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• timmersr
  • Laatst online: 16-10-2024
Op Marktplaats kun je goedkope, nieuwe (BPM-)modellen vinden van VDO.
Zoals de MS5400 XL voor rond de € 1000,- (!)

http://t-ricks.com/toyota...h%20VDO%20MS5400%20XL.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door timmersr op 11-06-2004 10:26 ]

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:43

Nitai

Live the life you love.

Resistor schreef op 11 juni 2004 @ 10:18:

Heb ik iets gemist? ik kom niet veel verder dan 'ander kaartje' en 'andere software'
Ja, in de instellingen 'best performance' 'energy saving' en 'auto'

Maar PDA's zijn veelzijdiger dan een 'vast' systeem, ook als agenda en MP3-speler te gebruiken.
Je kan ehm overclocken, met verschillende drivers experimenteren en zelfs klooien in de registry ;)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik heb ondertussen ervaring met een zestal losse navigatie oplossingen, alsmede verschillende vaste navigatiesystemen... Zal ze even noemen:

los:
Ipaq 1940 + TT3 Bluetooth: leuk systeem, vind het bluetooth alleen overbodig ivm laden, en dus in feite ook gewoon een kabel nodig... Stuk trager dan 2210, loopt af en toe vast. Ontvangst niet altijd stabiel, geluid is erg zacht...
Ipaq 2210 + TT2 & TT3: Stabielere ontvangst, TT3 loopt minder snel vast dan TT2, maar met beide een paar keer voorgekomen dat het systeem zo vast liep dat ook TT opnieuw geïnstalleerd moest worden. Handig dattie CF en SD/MMC heeft, geluid wederom erg zacht...
Ipaq 5550 + TT2: idem als 2210, alleen voor gevoel wat sneller, +WIFI, geluid beter door speaker aan de voorkant...
Palm Tungsten2+ PerfectPassenger: loopt niet vast, Kaarten+software staan op SD kaart minder gebruiksvriendelijk, minder mooi, stuk trager dan bovengenoemde modellen, ontvangst vergelijkbaar...
TomTom Go: idem als palm tungsten, alleen met gebruiksgemak van TomTom, stuk betere ontvangst, en kaarten ook op sdkaart, ontvangt zelfs door de warmtewerende ruiten perfect...
Navman ICN620: wat een baggerapparaat zeg... Ontvanst is matig, bij auto's met warmtewerende ruiten zul je een antenne bij moeten kopen (van 149 euro!!!), software (voor op pc) is brak, en het apparaat vreet alleen DaneElec sd kaarten...

Vast:
Pioneer AVIC-X1
Pioneer ANH-P9R
VDO-Dayton M5000
VDO-Dayton MS4100

Voor al deze systemen geldt dat ik het nog nooit heb mogen meemaken dat ze vastgelopen zijn. Ene apparaat is sneller dan de andere, maar dat mag je verwachten voor de prijsverschillen. Combimodellen (radio+navi) zijn over het algemeen wat trager...

En ja, ik heb warmtewerende ruiten in de auto... Maar aangezien elk zichzelf respecterend automerk een ruimte zonder folie heeft opengelaten voor gps antennes, heb ik de antenne telkens op die plek neergelegd...

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-11 17:12
Ow sorry.. Ik reageerde op het budget van de TS, had niet gezien dat het jouwe 800 piek was.

Anyway, in jouw geval ging ik gewoon voor een mooie PDA. Echt wel!
Handig, portable, draadloos, en je kunt er nog meer dingen mee doen. Mooi toch.

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-11 13:54
over het "zachte" geluid bij je pda, gewoon een paar oude computer boxen aan modden, als je ff zoekt kun je gewoon 1 klein 12V actief speakertje in de beenruimte van de passagier modden. Hard zat.

Verwijderd

Goede avond allemaal...

Mijn vader heeft sinds vandaag een nieuwe Toyota Avensis. Met een DVD-Navigatie systeem.
Maar nu heeft hij er een DVD bij die van Toyota zelf is ( denk ik ).
Er staan erg veel landen in.. behalve het land waar mijn vader heen gaat ( Polen )
Dus moeten we een andere DVD hebben.
Maar nu mijn vraag of ik dan ook gewoon naar de ANWB kan gaan ofzo voor een nieuwe DVD met daarop wel Nederland - Duitsland en Polen. ( want dat zijn de landen waar hij door heen rijdt.
Kan iemand mij hier mee helpen ?? Wat ik precies moet doen !!!
Dus welke winkel enzo..

Vriendelijke Groet,
Tom van Loon

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nopes... Polen kun je sowieso vergeten... Die hebben de kaartenmakers (navteq, teleatlas) nog niet gemaakt...
Tot aan tsjechië wil soms nog lukken, maar polen wordt simpelweg onmogelijk...
Plus dat je voor een toyota ook een toyota-cd van de toyota-dealer nodig hebt :P

[ Voor 18% gewijzigd door MikeyMan op 29-11-2004 19:30 ]

Verwijderd

:( Dat is balen man !!! MAarja mijn pa kan tot Duitsland komen..
Maarja welke idioot maakt dan wel een map van San Marino :S !!
Net alsof dat een belangrijk land is :P hahaha

Bedankt in ieder geval..

GReetz

Verwijderd

Ik rij nu al zo'n maand of 6 rond heel nederland door met m'n ipaq 2210 met tomtom 3.
echt geweldig!!
vooral in combinatie met checkpoint :P
meestal zet ik hem pas aan als ik "bijna" de weg niet meer weet.
nooit problemen gehad.
een nadeel van navigatie met een ppc is dat je wel een beetje verstand nodig heb van computers
maar als je op tweakers.net gondsurft zal dat wel goed zitten :)
het grote voordeel is dat je hem makkelijk mee kan nemen naar een andere auto
in mijn geval prive / dienst auto

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2004 21:16 ]

Pagina: 1