Toon posts:

'slechte' BIOS en niet uptegraden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MSI K7T Pro 2 (a) (of te wel een MS-6330) (bios versie 3.2) en die heb ik na 2 a 3 maanden weer in gebruik genomen. Nu had in van iemand een goedkope duron 650 gekocht die standaard unlocked was. K wou de multiplier veranderen en toen deed ie dus niets meer, bios gereset, toen deed ie het weer. Andere Duron 750 erop gezet die ik zelf met de potloodtruc geunlocked heb en eerder met de zelfde bios en hetzelfde moederbord op 1000 Mhz gepost had (10x100). Die ook geprobeerd te overclocken en dat wou dus ook niet, weer bios gereset. Toen maar een nieuwe bios (verschillende versies geprobeerd 3.3, 3.4, 3.5)gedownload en geprobeerd te upgaden en toen zei dat progje 'source not found' en dus ook niet geupgrade. En nu is dus mijn vraagie hoe kan ik er voor zorgen dat ik m'n bios kan upgraden???

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Geen typfoutje gemaakt tijdens het opdracht geven van welke bios file hij moet nemen?

Juist

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Source not found? Ben je er zeker van dat je de juiste bestandsnaam had gebruikt? Verander anders de naam naar een makkelijkere naam die niet langer is dan 8 karakters. Staan de flashprogramma en de BIOS bestand wel in dezelfde directory? Welke BIOS heeft het plankje eigenlijk? (AWARD of AMI)

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Bord heeft een Award bios, heb eergisteren bij buurjongen nog versie 3.5 erop gezet.

Enne, je start op van een diskette met alleen command.com, en daarop flashprog en biosfile?

Juist

Verwijderd

Topicstarter
Heb gewoon de instructies gevolgd die in de readme stonde
- alles uitgepakt en naar een mappie gezet
- je moest een opstart diskette maken en er 2 files eraf halen (autoexebat en nog 1 weet niet meer welke) rebooten, diskette erin.
Dan naar die map gaan en een file genaamd awfl789 open met 'bios file' erachteraan geplakt.
wordt gevraagt save bios??? maakt niet uit of ik m save of niet save steeds zegt ie source not found.
Jij vroeg of ik de bios en het flashprogramma in een dir had maar volgens mij klopt het zo gewoon.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Lukt het ook niet met de volgende commando?
code:
1
AWDFLASH.EXE BIOSFILE.BIN /PY /SN /R /CC /CD /CP

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
dat hij slecht te overclocken is ligt aan de chipset, een bios update zal daar niets aan veranderen, ik heb op mijn vorige mobo hetzelfde probleem gehad.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik kan nu helemaal niets voordat ik m'n pc uitelkaar gesloopt had kon ik nog gewoon overclocken met de multiplier doordat ik m geunlocked had nu kan ik dat niet meer.

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Die handleiding klopt volgens mij niet.
Maak wel gewoon die opstartdiskette, en verwijder autoexec.bat en config.sys als die erop staan.
Nu moet je gewoon je awfl789.exe en je bios file op de diskette zetten, pc starten van diskette, en dan flashen.

Juist

Pagina: 1