Nforce 2 vraag

Pagina: 1
Acties:

• ZOMERZON
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-03 11:45

ZOMERZON

Voor Geen Cent Gaat De Zon Op

Topicstarter
Een vraag i.v.m. de binnenkort komende moederborden uitgerust met de Nforce 2 chip.

Het gaat over de geintegreerde firewire / netwerk / geluidskaart etc.

Is het zo , dat als alles geintegreerd is, dat er veel minder irq conflicten zijn tussen die apparaten ?

Krijg ik hierdoor ook meer vrije IRQ's ? of worden ze automatisch ge-assigned ?

• Leon T
  • Niet online

Leon T

Ni!

De apparaten hebben nog steeds allemaal een IRQ nodig, omdat het eigenlijk niks anders is dan een gewoon kaartje op een andere plaats.

Overigens heb je geen IRQ problemen meer met een OS als win2k of XP (dunno about linux), aangezien die alles op 1 IRQ zetten en de rest zelf regelen.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:57

KneoK

Not in a million lightyears

Hahahaha... Mooie functies hoor van WinXP en Win2k, maar ik heb net zoveel problemen ondervonden aan IRQ sharing als voordelen...

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

BioWEB schreef op 19 augustus 2002 @ 20:43:
Hahahaha... Mooie functies hoor van WinXP en Win2k, maar ik heb net zoveel problemen ondervonden aan IRQ sharing als voordelen...
Tv kaarten enzo zijn vaak nogal gevoelig, voor de rest vind ik het heel erg meevallen.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• ZOMERZON
  • Laatst online: 13-03 11:45

ZOMERZON

Voor Geen Cent Gaat De Zon Op

Topicstarter
Dat is het nou juist.... heb liever niet dat win2k alles in 1 irq propt (en ja, ik weet al hoe men dat fixt)

maargoed.... al die dingen op de nforce2 hebben alsnog eigen irq nodig... wou ik even weten, thanks

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

ZOMERZON schreef op 19 augustus 2002 @ 21:12:
Dat is het nou juist.... heb liever niet dat win2k alles in 1 irq propt (en ja, ik weet al hoe men dat fixt)

maargoed.... al die dingen op de nforce2 hebben alsnog eigen irq nodig... wou ik even weten, thanks
Misschien wel handig voor anderen die dit lezen:

zo staat het gegarandeerd uit:
(bios)
PNP OS -> NO
ACPI -> DISABLED

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Pagina: 1