[drive-in] Vergulde tulp gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:10

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Hallo,

Ik ga nu voor mijn drive-in een mooie kast maken waar alle geluids apparatuur zoals versterker, cd-speler en mengpaneel al zitten ingebouwd.

Nu vraag ik me af, win ik heel veel geluidskwaliteit als ik vergulde kabels leg tussen cd-speler en mengpaneel en tussen mengpaneel en cd-speler?

Ik heb tussen mijn speakers en versterker wel goede kabels zitten, maar op het deel na de versterker wil ik nu alleen geen aandacht besteden (niet in dit topic)

Ga er maar van uit dat ik de beste van de beste speakers en kabels hebben daarvoor en bekijk dan of ik veel win met vergulde kabels en of ze hun prijs waard zijn.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:33

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

heel kort; nee.
besteed liever iets meer geld aan _stevig_ spul.

Wise enough to play the fool

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:55
Drive-in==>Neutrik

nuff said :)

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Lampje schreef op 19 augustus 2002 @ 21:42:
Drive-in==>Neutrik

nuff said :)
ja, maar van de cd-speler naar mengpaneel is tulp

stom het had vergulde tulp moeten zijn in de titel... 8)7 :/

maar is het raadzaam om daar geld aan uit te geven?

• DeeJee
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Nee

Money for nothin' and your chicks for free

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
heeft iemand nog een onderbouwsel?

Waarom zijn ze zo duur en waarom zijn ze er?

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:13

-Sander-

///M Powerrrrrr

Snow_King schreef op 19 augustus 2002 @ 23:04:
[...]

heeft iemand nog een onderbouwsel?

Waarom zijn ze zo duur en waarom zijn ze er?
Zulke kabels ga je het geluids/kwaliteits verschil echt niet horen door een setje disco speakers waar over het algemeen alleen maar boom-boom muziek uit komt. Als je een hifi setje zou hebben voor thuis (voor heldere klanken ed.) dan zou het wel raadzaam zijn een setje van die kabels te kopen, maar in jou geval hoppa std. spul ertussen en gaan met die banaan.

Je kunt idd beter geld uitgeven aan goede speakers (daar mankeert het op een drive in meestal nogal aan, veel licht en slecht geluid).

Suc6!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Alfa_33 schreef op 20 augustus 2002 @ 01:47:
[...]

Zulke kabels ga je het geluids/kwaliteits verschil echt niet horen door een setje disco speakers waar over het algemeen alleen maar boom-boom muziek uit komt. Als je een hifi setje zou hebben voor thuis (voor heldere klanken ed.) dan zou het wel raadzaam zijn een setje van die kabels te kopen, maar in jou geval hoppa std. spul ertussen en gaan met die banaan.

Je kunt idd beter geld uitgeven aan goede speakers (daar mankeert het op een drive in meestal nogal aan, veel licht en slecht geluid).

Suc6!
Ik draai vaak met speakers van Fohn :Y) met Dynacord versterkers

Verwijderd

Uhh vergeet hihi Alfa_33 het gaat hier over pa (neem ik aan) en dat klinkt wel degelijk beter dan hifi spul. En het heeft heen zin hoor die vergulde stekkertjes. Ik gebruik normale stekkers zelfgemaakte en klink kraak helder. Zelfs op de professionele scope geen ruis te zien :D

• Raymond
  • Laatst online: 08:55
Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 19:05:
Uhh vergeet hihi Alfa_33 het gaat hier over pa (neem ik aan) en dat klinkt wel degelijk beter dan hifi spul. En het heeft heen zin hoor die vergulde stekkertjes. Ik gebruik normale stekkers zelfgemaakte en klink kraak helder. Zelfs op de professionele scope geen ruis te zien :D

2 dingen:
PA is er niet voor de geluidskwaliteit, maar om stevig te zijn en hard te gaan. Hifi klinkt wel degelijk beter. Dat is niet mijn verzinsel, maar algemeen bekend.

het tweede: Als jij geen ruis op je scope kan zien, zou ik maar eens een nieuwe kopen, of investeren in een spectrum analyser (die is namelijk beter toegerust om ruis te zien)

Verwijderd

2 dingen:
PA is er niet voor de geluidskwaliteit, maar om stevig te zijn en hard te gaan. Hifi klinkt wel degelijk beter. Dat is niet mijn verzinsel, maar algemeen bekend.
Ligt eraan natuurlijk wel aan wat voor PA ;)

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-07 15:17

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

ik zou zeker voor vergulde gaan, aangezien de boel vaak verplaatst wordt en regelmatig in en uit mekaar moet. die vergulde gaan in ieder geval een stuk langer mee.

Lampje heeft idd gelijk, pa is puur voor het publiek in een grote zaal, daarbij is hifi meetal ver te zoeken, het moet immers ruimschoots boven een rumoerige meenigte uit komen :)

het verschil in ruis zal je op een scoop idd niet meten, je moet naar het audio spectrum kijken, dus je hebt idd een spectrum analyser nodig.

blabla

Verwijderd

voor levensduur KAN je het doen.

maar voor geluid hoef je et niet te doen. drive in is gewoon rambam muziek, maw je hoort het toch niet. dan moet je toch echt goede hifi speakers gebruiken en niet de bambam speakers ;)

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:55

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Bij een line signaal zijn er dusdanige lage stromen dat de wat lagere weerstand van een vergulde connector (let op, daaronder zit nog steeds pisbakken-nikkel :) ) geen enkele invloed heeft.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:38

JT

VETAK y0

Goud is minder gevoelig voor vuil en levert daarmee wanneer het een beetje vuil word minder weerstand waardoor de kwaliteit beter is. Maar dit zal met Pa idd niet zoveel uitmaken. Koop gewoon lekker een stel ProfiGold kabels voor 15 euro een paar.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• NightOwlNL
  • Laatst online: 25-05 21:45
doe t lekker niet, investeer liever in muziek
of lichteffecten ofzo

• Morelore
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-01-2024
Verguld is nauwelijks gevoelig voor oxidatie, qua vuil maakt het eigenlijk niks uit. Voor het geluid maakt het inderdaad niets uit. Maarja, als je je goue stekkertje vervolgens in een verrotte stalen connector steekt, tja...

Belangrijker lijkt me hier stevigheid, oftewel geef dan liever wat geld uit aan kabels met een goede trekontlasting.

Lore! Lore! Lore!

Verwijderd

Ok hifi klinkt op lage volumes goed maar ga dat eens hardt zetten dan is het niet meer aan te horen. Bij pa klinkt het ook goed en blijft het ok bij hoge volumes goed klinken en zelf nog beter (das mijn persoonlijke ervaring) En die scoop is dus egt wel goed de signaal ruisverhoudingen liggen bij mij mengtafel op 108 DB en die van mijn versterker ligt op 101 DB En als ik em vol open zet hoor ik na genoeg geen ruis, moet je met je oor egt naast de speaker zitten.

• DaDaJoker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01-2025

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Verguld hoeft niet echt (kan ook geen kwaad), maar een volledig metalen plug heeft wel degelijk zin ivm ratel- en brom-reduktie. Gebruik verder een goede (siliconen-)kabel. Bij mij scheelde dat op een lengte van 3 meter 3 dB(u), en een duidelijk beter gedefinieerd geluid.

Specs? Zie ondertitel...

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
De kabels worden nooit los gehaald, het zit allemaal in een verrijbare kist ingebouwd.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:02

GaMeOvEr

Is een hork.

Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 10:56:
Ok hifi klinkt op lage volumes goed maar ga dat eens hardt zetten dan is het niet meer aan te horen. Bij pa klinkt het ook goed en blijft het ok bij hoge volumes goed klinken en zelf nog beter (das mijn persoonlijke ervaring) En die scoop is dus egt wel goed de signaal ruisverhoudingen liggen bij mij mengtafel op 108 DB en die van mijn versterker ligt op 101 DB En als ik em vol open zet hoor ik na genoeg geen ruis, moet je met je oor egt naast de speaker zitten.

Hifi hoef je dan ook niet oorverdovend hard te draaien.

Vervorming is relatief. Het zal best dat goeie PA makkelijker 120Db "onvervormt" haalt dan HiFi, maar 110Db vind ik al hard zat hoor.

Aannames zijn fataal.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:02

GaMeOvEr

Is een hork.

Snow_King schreef op 21 augustus 2002 @ 11:21:
De kabels worden nooit los gehaald, het zit allemaal in een verrijbare kist ingebouwd.

Nou, dan moge het ondertussen duidelijk zijn dat het voor jouw situatie geen drol nut heeft. :P

Aannames zijn fataal.

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
GaMeOvEr schreef op 21 augustus 2002 @ 11:38:

[...]

Nou, dan moge het ondertussen duidelijk zijn dat het voor jouw situatie geen drol nut heeft. :P
ja :D 8)7

Verwijderd

Is het niet eerder zo dat de bezoekers bij het gedraaide volume toch al geen onderscheidend vermogen (om hoge frequenties te kunnen horen/waarnemen) meer overhouden?

Kabels zijn trouwens belangrijker als connectoren (mits vol metalen afgeschermde conectoren zijn en niet die persplastiken tulpjes die je bij iedere bananendoos krijgt bij de BCC etc). Kleurenkodes/Tags is ook wel makkelijk...

Verwijderd

verguld is dus met goud en goud is over het algemeen wat zachter

omdat het dus eeen beetje indeukt krijg je een grote oppervlakte wat elkaar raakt.
door minder weerstand
dus minder vervorming
dus beter geluid

maar voor een drive-in zou ik het neit doen. kost veel geld en je hoort het amper.

koop gewoon lekker wa nieuwe CD(-R 8) )'s

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
ok, ik koop ze niet!

lekker gewone tulp stekkers!
Pagina: 1