Toon posts:

Canon A40 + LC-DC52B + TC-DC52

Pagina: 1
Acties:

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:32
Vandaag kwam m'n telesetje voor de Canon PowerShot A40 dan eindelijk binnen. Met behulp van de LC-DC52B lensadapter kun je accesoires zoals de 2,4x teleconverter van Canon (LC-DC52B) op de A40 schroeven. Voor jullie GoTers, heb ik een pbase database met zeven foto's geschoten waarin jullie kunnen zien dat de teleconverter alleen in de hoogste vier zoomstanden gebruikt kan worden zonder dat er vignetting optreed.

http://www.pbase.com/smeetsr/canon_a40_powershot

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Anoniem: 19123

He he eindelijk iemand met eigen ervaring met deze teleset! Jammer van de vignetting maar een zeer goede kwaliteit in de vier zoomstanden! Kun je misschien nog wat meer foto's op je site zetten? Ik ben al lang een tijdje van plan ook zo'n set te kopen. Ik ben vooral benieuwd hoe het gaat bij omstandigheden met weinig licht, bijvoorbeeld een bewolkte dag in een bosachtige omgeving.

• BYM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-03 16:12

BYM

In memoriam : De Gulden

Ohw koel is dat, heb je ook een foto waarbij de teleset er niet opzit, en dan op niet ingezoemd, optisch ingezoemd en optisch en digitaal ingezoemd ???
(dat zijn dan dus nog drie foto's erbij ja ;) , op deze wijze wordt het effect van de tele-lens helemaal duidelijk als je kan zien wat het zonder tele-lens is )

Wat heb je voor dat setje betaald als ik vragen mag , en kan je ook nog steeds filmpjes schieten met die telelens ??

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

• Ralph Smeets
Ik zal morgen proberen wat meer foto's te maken :) Had vanavond niet zoveel tijd :P

Filmpjes heb ik nog niet geprobeert, maar ik denk dat dat geen probleem is.

Het setje koste me in totaal 158 euro bij www.nomatica.com in Frankrijk (die ook een nederlandse site hebben). Helaas zat er zes weken levertijd op waardoor het setje dus tijdens m'n vakantie is binnen gekomen en niet ervoor :( Anders had ik al volop foto's gehad. Want m'n 100-300mm zoom van m'n Nikon F60 miste ik wel heel erg.

Nu nog een groothoeklens en een slaveflash en ik kan met m'n A40 bijna alles wat ik ook met m'n Nikon SLR kon :)

Mestreechs volksleed:

• BYM

BYM

Grin dit was wel heel toevallig, of za je het net te lezen en heb je meteen een bericht erachteraan gekwakt ? :+

• Ralph Smeets
Hmm, ik las het en repliede :)

Mestreechs volksleed:

Is er dan geen Nederlandse leverancier?

• BYM

BYM

Euhjjjj Ralph had je al wat foto's gemaakt van exact hetzelfde opbject maar dan zonder dat tele-lens geval erop ?
Ik ben raaaaazend benieuwd of ik het de moeite waard vind namenlijk .
Alvast bedankt voor de moeite kerel :)

• Ralph Smeets
OllieBB: Ik woon en werk in Frankrijk, vandaar dat ik voor een Franse leverancier heb gekozen. Ik ben er zeker van dat er ook Nederlandse leveranciers zijn. Anders is nomatica waar ik hem besteld er nog altijd die ook in nederland levert en zelfs nederlands personeel en een nederlandstalige site heeft: http://www.nomatica.com en dan op het nederlandse vlaggetje klikken.

BYM: Die foto's moet ik nog maken, maar heb ik nog geen tijd voor gehad. Dit weekend heb ik een trouwerij waar ik naartoe moet, dus daar zal ook niet veel van terecht komen :( Even geduld nog dus :)

Mestreechs volksleed:

• BYM

BYM

Ralph Smeets schreef op 24 augustus 2002 @ 00:31:
OllieBB: Ik woon en werk in Frankrijk, vandaar dat ik voor een Franse leverancier heb gekozen. Ik ben er zeker van dat er ook Nederlandse leveranciers zijn. Anders is nomatica waar ik hem besteld er nog altijd die ook in nederland levert en zelfs nederlands personeel en een nederlandstalige site heeft: http://www.nomatica.com en dan op het nederlandse vlaggetje klikken.

BYM: Die foto's moet ik nog maken, maar heb ik nog geen tijd voor gehad. Dit weekend heb ik een trouwerij waar ik naartoe moet, dus daar zal ook niet veel van terecht komen :( Even geduld nog dus :)
Ja nee geen haast joh, maar dat je het nog wel doet en dat ik weet dat je het doet, ik heb hem toch nog niet nodig maar ik was alleen bang dat dit topic in de "diepe vergetelheid" der pude topics terecht zou komen vandaar mijn laatste reply-schopje ;) O-) , ik zal verder me mond houden en braaf afwachten :X ;)

Anoniem: 37030

hoogste 3 zoomstanden trouwens. Bij de vierde is er nog duidelijk vignetting te zien.

• Ralph Smeets
Anoniem: 37030 schreef op 24 augustus 2002 @ 10:46:
hoogste 3 zoomstanden trouwens. Bij de vierde is er nog duidelijk vignetting te zien.

Met een beetje croppen houd je een foto van 1500x1000 over wat zeker nog bruikbaar is om af te drukken of 15x10.

Mestreechs volksleed:

Ralph Smeets schreef op 24 augustus 2002 @ 00:31:
Okee bedankt. Heb je nog meer foto's :o

Kick

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-03 21:25

Barca

In Search Of Sunrise

Waarom is heel GOT vergeild van de Canon PowerShot A40 vraag ik me af. En aangezien het "slechts" een 2.0 megapixel camera is vraag ik me ook af: "Is de kwaliteit van deze camera zo goed dat (als je foto's niet gaat vergroten) het onzin is een dure 3 megapixel camera aan te schaffen?"

• Ralph Smeets
Barca schreef op 26 augustus 2002 @ 22:18:
Waarom is heel GOT vergeild van de Canon PowerShot A40 vraag ik me af. En aangezien het "slechts" een 2.0 megapixel camera is vraag ik me ook af: "Is de kwaliteit van deze camera zo goed dat (als je foto's niet gaat vergroten) het onzin is een dure 3 megapixel camera aan te schaffen?"

In de meeste testen komt de A40 als beste naar voren in de klasse van 2Mpixel camera's. De enige echte concurrentie komt eigenlijk van Canon zelf in de vorm van de Ixus S330. Fujitsu en Olympus komen in de buurt, maar hebben niet de beschikking over bijvoorbeeld een manuele mode. Als je een budget hebt van ongeveer 400 euro, dan kom je snel uit op de A40.

Foto's zelf afdrukken op A4 gaat nog net met 2Mpixel, zelf druk ik af op een Canon S520 en ik kan geen pixels weernemen op A4 formaat. Groter kun je niet (altans zelf) dus 2Mpixel is genoeg. Laat je foto's echter afdrukken bij een fotocentrale, dan moet je toch echt uitkijken naar een 3Mpixel camera vanwege de betere resolutie van een echte fotoprinter zoals die in de centrale wordt gebruikt.

Voeg hier aan toe dat de A40 uitgebreidt kan worden met een teleconverter en een wideangle en er zo ongeveer alles opgeschroeft kan worden dat met 52mm schroefdraad is voorzien en je begrijpt waarom Canon met de A40 een 'hit' heeft gescored.

PS: Ben bezig een stuk of 40 foto's te uploaden die ik gisteren heb gemaakt tijdens bewolkt weer.

Mestreechs volksleed:

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Fotocentrale, bedoel je bv de HEMA? Ik kan toch wel gewone foto's laten afdrukken bij de hema zonder ernstige kwaliteits verlies? Ik heb ook 2mpix cam, ook A40.

Specs 2020: MSI P35 neo2-FR / Intel Quad Q6600 @2,8Ghz / 8gb DDR2 1600 / Intel x25m 80gb SATA SSD / ATI Radeon X800GTO

• Ralph Smeets
Afdrukken van 2Mpixel foto's op 15x10 bij de Hema zou helemaal geen probleem moeten zijn. 1600x1200 op 6"x4" (15x10) komt overeen met ongeveer 250 dpi wat meer dan voldoende is. Afdrukken op A4 formaat zou ik gewoon eens uitproberen. Zoals ik al eerder opmerkte, op m'n S520 zie ik geen pixels.

Mestreechs volksleed:

• Ralph Smeets
Ik heb de volgende gallery geupdated met een aantal foto's die ik gisteren heb genomen. De foto's van de tractor aanhangers zijn genomen terwijl er nog redelijk wat zon was (weinig bewolking om een uur of vier s'middags). De foto's van de rozen zijn genomen om een uur of zes/zeven s'avonds terwijl het bewolkt was. De eerste serie van de rozen in de bloembak is genomen op ongeveer 2 meter afstand, de limiet van de teleconverter. De overige foto's van de rozen zijn genomen op ongeveer 1 meter afstand in macro mode omdat de A40 niet meer goed focussed met de teleconverter onder de twee meter.

Mestreechs volksleed:

• BYM

BYM

Ohw koel man, nu is erg duidelijk te zien wat voor een zoom-bereik dat ding heeft met en zonder telelens, dat is wat ik bedoelde _/-\o_
Zodra ik hem enogzins affordable vindt (lees: als ik weer wat meer geld in me pocket heb) dan zal ik hem zeker kopen !

• Gir
  • Niet online

Gir

I need waffles

Anoniem: 19123 schreef op 20 augustus 2002 @ 21:14:
Is er dan geen Nederlandse leverancier?
Bij de betere fotovakhandel kunnen ze hem zo voor je bestellen. Dat heb ik ook voor mezelf gedaan namelijk. De convertor kost ongeveer € 20 (verkoop).

Canon levert hem ook gewoon in nederland:

http://home.quicknet.nl/qn/prive/lm.janssen/canon.JPG

• BYM

BYM

Wat is die 550EX speedlight voor iets ??

Is die ook op de A40 te gebruiken ?

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ralph Smeets schreef op 26 augustus 2002 @ 23:48:
Afdrukken van 2Mpixel foto's op 15x10 bij de Hema zou helemaal geen probleem moeten zijn. 1600x1200 op 6"x4" (15x10) komt overeen met ongeveer 250 dpi wat meer dan voldoende is. Afdrukken op A4 formaat zou ik gewoon eens uitproberen. Zoals ik al eerder opmerkte, op m'n S520 zie ik geen pixels.
kwaliteit van de afgedrukte foto's vind ik ook perfect.
heb ook 1 afgedrukt op groot formaat (a4) en ook dat ziet er goed uit

hier een foto op normaal formaat en groot

http://members.lycos.nl/janpeterdevries/tja/a4.jpg

foto's af laten drukken bij de Hema

• Ralph Smeets
Gir schreef op 27 augustus 2002 @ 11:47:
[...]

Bij de betere fotovakhandel kunnen ze hem zo voor je bestellen. Dat heb ik ook voor mezelf gedaan namelijk. De convertor kost ongeveer € 20 (verkoop).

Canon levert hem ook gewoon in nederland:

[afbeelding]

Let wel dat de 'converter' waar je het over hebt, alleen maar de lensadapter is. D.w.z. het verloopstukje tussen camera en teleconverter, de LC-DC52B. Die koste me 24 Euro. De teleconverter (TC-DC52), zeg maar de lens zelf is een stukje duurder. Reken maar op zo'n 125 Euro. De WC-DC52, de wideangleconverter die ik ergens in oktober/november ga aanschaffen, kost zo'n 105 Euro's.

Mestreechs volksleed:

Gir bedankt voor info.

Ralph de foto's zien er zeer goed uit en geven een goed beeld van de mogelijkheden van de telelens. Vooral die boerenkar laat zien hoe dicht bij je kunt komen.
Ik heb nog een paar vragen. Hoe gaat het focussen, gaat dit met de telelens erop net zo goed als zonder of heeft de camera meer moeite om het beeld scherp te krijgen? En gaat de sluitertijd met gemonteerde telelens omhoog of blijft deze vrijwel gelijk?

• Ralph Smeets
Het focussen gaat even goed als normaal. Alleen gaat de sluitertijd ongeveer een stop omlaag wat het focussen met weinig licht moeilijker maakt. De flitser kan helaas niet gebruikt worden. Ten eerste is het bereik van de flitser maar 3,5m en ten tweede blokeerd de teleconverter de flits voor een gedeelte waardoor de foto niet gelijkmatig belicht wordt. Dit laatste is trouwens met een externe flitser en detector te overkomen.

Mestreechs volksleed:

• Gir
  • Niet online

Gir

I need waffles

Ralph Smeets schreef op 27 augustus 2002 @ 13:34:

[...]

Let wel dat de 'converter' waar je het over hebt, alleen maar de lensadapter is. D.w.z. het verloopstukje tussen camera en teleconverter, de LC-DC52B. Die koste me 24 Euro. De teleconverter (TC-DC52), zeg maar de lens zelf is een stukje duurder. Reken maar op zo'n 125 Euro. De WC-DC52, de wideangleconverter die ik ergens in oktober/november ga aanschaffen, kost zo'n 105 Euro's.
Ja, dat weet ik, maar ik postte dit alleen even om te laten zien dat je niet perse de lenzen van canon hoeft aan te schaffen (van €100 per stuk), maar dat je ook een "gewone" lens kan bestellen als je een convertor gebruikt. Ik moet mezelf nog even verdiepen in de lens die ik er bij ga bestellen.
BYM schreef op 27 augustus 2002 @ 12:24:
Wat is die 550EX speedlight voor iets ??

Is die ook op de A40 te gebruiken ?
De speedlight is een externe draadloze flitser, handig als je indirect wil flitsen of als je onder een hoek wil flitsen. En jammergenoeg, de canon A40 biedt geen ondersteuning voor een draadloze externe flitser :'(

• Ralph Smeets
Gir schreef op 29 augustus 2002 @ 09:54:
[...]

Ja, dat weet ik, maar ik postte dit alleen even om te laten zien dat je niet perse de lenzen van canon hoeft aan te schaffen (van €100 per stuk), maar dat je ook een "gewone" lens kan bestellen als je een convertor gebruikt. Ik moet mezelf nog even verdiepen in de lens die ik er bij ga bestellen.
Hmm.. dat kwam niet helemaal duidelijk over, vandaar :) Even goede vrienden :>

Ik heb zelf trouwens navraag gedaan over lenzen bij CKCPower en de meesten schijnen vigneting te hebben. Toen mij duidelijk werd dat de 2x lenzen van Tiffen geen vignetting gaven in de hogere zoom-bereiken, maar dat ik met de 2,4x van Canon net iets meer zoom had, heb ik uiteindelijk voor de Canon gekozen.

Voor de wide weet ik het nog niet en hetzelfde geld voor de macro.
[...]

De speedlight is een externe draadloze flitser, handig als je indirect wil flitsen of als je onder een hoek wil flitsen. En jammergenoeg, de canon A40 biedt geen ondersteuning voor een draadloze externe flitser :'(

Dat is dus het grote nadeel van zo ongeveer elke compacte-digitale-camera: ze hebben geen hotshoe :( Maar met een goede flash-trigger die triggerd op de tweede flash (dus niet de eerste voor de witbalans), zou je volgens steves digicams best goede resultaten moeten krijgen.

Mestreechs volksleed:

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee