Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.
Anoniem: 19123
(dat zijn dan dus nog drie foto's erbij ja

Wat heb je voor dat setje betaald als ik vragen mag , en kan je ook nog steeds filmpjes schieten met die telelens ??
Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

Filmpjes heb ik nog niet geprobeert, maar ik denk dat dat geen probleem is.
Het setje koste me in totaal 158 euro bij www.nomatica.com in Frankrijk (die ook een nederlandse site hebben). Helaas zat er zes weken levertijd op waardoor het setje dus tijdens m'n vakantie is binnen gekomen en niet ervoor

Nu nog een groothoeklens en een slaveflash en ik kan met m'n A40 bijna alles wat ik ook met m'n Nikon SLR kon

Mestreechs volksleed:

Mestreechs volksleed:
Ik ben raaaaazend benieuwd of ik het de moeite waard vind namenlijk .
Alvast bedankt voor de moeite kerel

BYM: Die foto's moet ik nog maken, maar heb ik nog geen tijd voor gehad. Dit weekend heb ik een trouwerij waar ik naartoe moet, dus daar zal ook niet veel van terecht komen

Mestreechs volksleed:
Ja nee geen haast joh, maar dat je het nog wel doet en dat ik weet dat je het doet, ik heb hem toch nog niet nodig maar ik was alleen bang dat dit topic in de "diepe vergetelheid" der pude topics terecht zou komen vandaar mijn laatste reply-schopjeRalph Smeets schreef op 24 augustus 2002 @ 00:31:
OllieBB: Ik woon en werk in Frankrijk, vandaar dat ik voor een Franse leverancier heb gekozen. Ik ben er zeker van dat er ook Nederlandse leveranciers zijn. Anders is nomatica waar ik hem besteld er nog altijd die ook in nederland levert en zelfs nederlands personeel en een nederlandstalige site heeft: http://www.nomatica.com en dan op het nederlandse vlaggetje klikken.
BYM: Die foto's moet ik nog maken, maar heb ik nog geen tijd voor gehad. Dit weekend heb ik een trouwerij waar ik naartoe moet, dus daar zal ook niet veel van terecht komenEven geduld nog dus

Anoniem: 37030 schreef op 24 augustus 2002 @ 10:46:
hoogste 3 zoomstanden trouwens. Bij de vierde is er nog duidelijk vignetting te zien.
Met een beetje croppen houd je een foto van 1500x1000 over wat zeker nog bruikbaar is om af te drukken of 15x10.
Mestreechs volksleed:
Okee bedankt. Heb je nog meer foto'sRalph Smeets schreef op 24 augustus 2002 @ 00:31:
OllieBB: Ik woon en werk in Frankrijk, vandaar dat ik voor een Franse leverancier heb gekozen. Ik ben er zeker van dat er ook Nederlandse leveranciers zijn. Anders is nomatica waar ik hem besteld er nog altijd die ook in nederland levert en zelfs nederlands personeel en een nederlandstalige site heeft: http://www.nomatica.com en dan op het nederlandse vlaggetje klikken.

Barca schreef op 26 augustus 2002 @ 22:18:
Waarom is heel GOT vergeild van de Canon PowerShot A40 vraag ik me af. En aangezien het "slechts" een 2.0 megapixel camera is vraag ik me ook af: "Is de kwaliteit van deze camera zo goed dat (als je foto's niet gaat vergroten) het onzin is een dure 3 megapixel camera aan te schaffen?"
In de meeste testen komt de A40 als beste naar voren in de klasse van 2Mpixel camera's. De enige echte concurrentie komt eigenlijk van Canon zelf in de vorm van de Ixus S330. Fujitsu en Olympus komen in de buurt, maar hebben niet de beschikking over bijvoorbeeld een manuele mode. Als je een budget hebt van ongeveer 400 euro, dan kom je snel uit op de A40.
Foto's zelf afdrukken op A4 gaat nog net met 2Mpixel, zelf druk ik af op een Canon S520 en ik kan geen pixels weernemen op A4 formaat. Groter kun je niet (altans zelf) dus 2Mpixel is genoeg. Laat je foto's echter afdrukken bij een fotocentrale, dan moet je toch echt uitkijken naar een 3Mpixel camera vanwege de betere resolutie van een echte fotoprinter zoals die in de centrale wordt gebruikt.
Voeg hier aan toe dat de A40 uitgebreidt kan worden met een teleconverter en een wideangle en er zo ongeveer alles opgeschroeft kan worden dat met 52mm schroefdraad is voorzien en je begrijpt waarom Canon met de A40 een 'hit' heeft gescored.
PS: Ben bezig een stuk of 40 foto's te uploaden die ik gisteren heb gemaakt tijdens bewolkt weer.
Mestreechs volksleed:
Specs 2020: MSI P35 neo2-FR / Intel Quad Q6600 @2,8Ghz / 8gb DDR2 1600 / Intel x25m 80gb SATA SSD / ATI Radeon X800GTO
Mestreechs volksleed:
Mestreechs volksleed:

Zodra ik hem enogzins affordable vindt (lees: als ik weer wat meer geld in me pocket heb) dan zal ik hem zeker kopen !
Bij de betere fotovakhandel kunnen ze hem zo voor je bestellen. Dat heb ik ook voor mezelf gedaan namelijk. De convertor kost ongeveer € 20 (verkoop).Anoniem: 19123 schreef op 20 augustus 2002 @ 21:14:
Is er dan geen Nederlandse leverancier?
Canon levert hem ook gewoon in nederland:
Is die ook op de A40 te gebruiken ?
kwaliteit van de afgedrukte foto's vind ik ook perfect.Ralph Smeets schreef op 26 augustus 2002 @ 23:48:
Afdrukken van 2Mpixel foto's op 15x10 bij de Hema zou helemaal geen probleem moeten zijn. 1600x1200 op 6"x4" (15x10) komt overeen met ongeveer 250 dpi wat meer dan voldoende is. Afdrukken op A4 formaat zou ik gewoon eens uitproberen. Zoals ik al eerder opmerkte, op m'n S520 zie ik geen pixels.
heb ook 1 afgedrukt op groot formaat (a4) en ook dat ziet er goed uit
hier een foto op normaal formaat en groot

foto's af laten drukken bij de Hema
Gir schreef op 27 augustus 2002 @ 11:47:
[...]
Bij de betere fotovakhandel kunnen ze hem zo voor je bestellen. Dat heb ik ook voor mezelf gedaan namelijk. De convertor kost ongeveer € 20 (verkoop).
Canon levert hem ook gewoon in nederland:
[afbeelding]
Let wel dat de 'converter' waar je het over hebt, alleen maar de lensadapter is. D.w.z. het verloopstukje tussen camera en teleconverter, de LC-DC52B. Die koste me 24 Euro. De teleconverter (TC-DC52), zeg maar de lens zelf is een stukje duurder. Reken maar op zo'n 125 Euro. De WC-DC52, de wideangleconverter die ik ergens in oktober/november ga aanschaffen, kost zo'n 105 Euro's.
Mestreechs volksleed:
Ralph de foto's zien er zeer goed uit en geven een goed beeld van de mogelijkheden van de telelens. Vooral die boerenkar laat zien hoe dicht bij je kunt komen.
Ik heb nog een paar vragen. Hoe gaat het focussen, gaat dit met de telelens erop net zo goed als zonder of heeft de camera meer moeite om het beeld scherp te krijgen? En gaat de sluitertijd met gemonteerde telelens omhoog of blijft deze vrijwel gelijk?
Mestreechs volksleed:
Ja, dat weet ik, maar ik postte dit alleen even om te laten zien dat je niet perse de lenzen van canon hoeft aan te schaffen (van €100 per stuk), maar dat je ook een "gewone" lens kan bestellen als je een convertor gebruikt. Ik moet mezelf nog even verdiepen in de lens die ik er bij ga bestellen.Ralph Smeets schreef op 27 augustus 2002 @ 13:34:
[...]
Let wel dat de 'converter' waar je het over hebt, alleen maar de lensadapter is. D.w.z. het verloopstukje tussen camera en teleconverter, de LC-DC52B. Die koste me 24 Euro. De teleconverter (TC-DC52), zeg maar de lens zelf is een stukje duurder. Reken maar op zo'n 125 Euro. De WC-DC52, de wideangleconverter die ik ergens in oktober/november ga aanschaffen, kost zo'n 105 Euro's.
De speedlight is een externe draadloze flitser, handig als je indirect wil flitsen of als je onder een hoek wil flitsen. En jammergenoeg, de canon A40 biedt geen ondersteuning voor een draadloze externe flitserBYM schreef op 27 augustus 2002 @ 12:24:
Wat is die 550EX speedlight voor iets ??
Is die ook op de A40 te gebruiken ?

Hmm.. dat kwam niet helemaal duidelijk over, vandaarGir schreef op 29 augustus 2002 @ 09:54:
[...]
Ja, dat weet ik, maar ik postte dit alleen even om te laten zien dat je niet perse de lenzen van canon hoeft aan te schaffen (van €100 per stuk), maar dat je ook een "gewone" lens kan bestellen als je een convertor gebruikt. Ik moet mezelf nog even verdiepen in de lens die ik er bij ga bestellen.

Ik heb zelf trouwens navraag gedaan over lenzen bij CKCPower en de meesten schijnen vigneting te hebben. Toen mij duidelijk werd dat de 2x lenzen van Tiffen geen vignetting gaven in de hogere zoom-bereiken, maar dat ik met de 2,4x van Canon net iets meer zoom had, heb ik uiteindelijk voor de Canon gekozen.
Voor de wide weet ik het nog niet en hetzelfde geld voor de macro.
[...]
De speedlight is een externe draadloze flitser, handig als je indirect wil flitsen of als je onder een hoek wil flitsen. En jammergenoeg, de canon A40 biedt geen ondersteuning voor een draadloze externe flitser
Dat is dus het grote nadeel van zo ongeveer elke compacte-digitale-camera: ze hebben geen hotshoe

Mestreechs volksleed: