Wat voor internet in Adam Osdorp?

Pagina: 1
Acties:

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Oke tot nu toe had ik hier op Texel alleen de keuze uit inbellen of quicknet kabel. ik ben de laatste tijd vrij tevreden met quicknet kabel.

Nu heb ik dus een kamer in Osdorp waar ik een internet aansluiting mag aanvragen. maar welke..? daar zit toch Chello? Chello is toch ruk?

hier op texel hebben we niet eens adsl support. in adam wel neem ik aan. er schijnt ook nog draadloos internet te zijn (of alleen in het centrum)

wat te doen?
-kabel? (chello?)
-adsl (welke provider?)
-draadloos?
-een buurman strikken met een schotel en daar internet van aftappen?

meer dan 45 euro per maand mag het niet kosten.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Als je een stabiele en niet al te dure verbinding wilt is ADSL de beste.
Provider: Tiscali(heb ik zelf), XS4all, TweakDSL, Cistron zijn allemaal wel goed :)

Voor zover ik weet is Chello in A'dam idd erg k*t.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Even ter info, Tweakdsl is no more.

Het voldeed niet aan de verwachtingen en kon niet in zijn huidige vorm doorgezet worden.

• smvs
  • Niet online
hmm qua adsl lijkt mij xs4all wel een verstandige keuze denk ik dan. ik heb al tijden een xs4all inbel account via de zaak (wij zijn nog steeds officiele dealer) en dat is echt perfect.
De internetdienst ADSL bestaat uit twee delen:
Een Mxstream abonnement van KPN Telecom
Mxstream Basic: EUR 27,95 (incl. BTW) per maand
Mxstream Extra: EUR 33,95 (incl. BTW) per maand

Een ADSL abonnement van XS4ALL
Basic ADSL: EUR 23,20 (incl. BTW) per maand
Fast ADSL: EUR 52,15 (incl. BTW) per maand
begrijp ik hieruit dat je het kpn bedrag en het xs4all bedrag bij elkaar op moet tellen? dure grap dan.
250148 Network Router Linksys ADSL BEFSR11 € ****
kun je zo'n router als adsl modem gebruiken? zou me aardig in de kosten schelen.

of deze:

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
begrijp ik hieruit dat je het kpn bedrag en het xs4all bedrag bij elkaar op moet tellen? dure grap dan.
Ja, je moet optellen.
Alleen is XS4all volgens mij wel wat duurder dan Tiscali of een andere provider.

deze misschien wel(gaat wel heeeeeel veel gedoe geven, verwacht ik): http://www.tweakers.net/pricewatch/31892
Die 1e is alleen een router.

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
me vriendin heeft chello in amsterdam-oost en daar is het prima hoor. Ongeveer de kwaliteit van chello in rotterdam waar ik woon en dat is goed te doen.

Verwijderd

Neem geen Chello, want voor hetzelfde bedrag kan je een goeie ADSL aansluiting krijgen. Chello sucks!!. Als je Chello neemt ben je er ook een jaar aan verbonden. Je kan het niet meer na twee maanden opzeggen. Ze hebben die proefperiode eruit gegooid. En er is sinds kort een 5Gb limiet per maand.

Zonnet kwam eerder deze week met een ADSL pakket van 39 euro. Is het voordeligste, want je spaart op de aansluiting en modem. De betere providers zijn toch Cistron, Tiscali, XS4ALL. Als je hier in Amsterdam komt studeren (Hogeschool of universiteit) is het misschien zelfs mogelijk om een 2mbit of 8 mbit ADSL pakket via Surfnet te krijgen, dat schijnt ongeveer 40/50 euro te kosten :)

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 22:59:
Neem geen Chello, want voor hetzelfde bedrag kan je een goeie ADSL aansluiting krijgen. Chello sucks!!. Als je Chello neemt ben je er ook een jaar aan verbonden. Je kan het niet meer na twee maanden opzeggen. Ze hebben die proefperiode eruit gegooid. En er is sinds kort een 5Gb limiet per maand.
Geld 1 jaar, voordeel is dat je modem niet hoeft te kopen, voor adsl kost je dat al snel 200 euro, daarnaast is de kwaliteit in amsterdam goed, kijk de onafhankelijke tests maar, daarin komt upc amsterdam er goed uit.

Enige nadeel is natuurlijk de slechte service, dus gewoon per maand betalen en alles goed bij houden.

En die 5 gig limiet is dikke onzin, weet niet hoe je daar bij komt, maar het is absoluut onjuist.

Verwijderd

raptorix schreef op 20 augustus 2002 @ 01:55:
[...]

En die 5 gig limiet is dikke onzin, weet niet hoe je daar bij komt, maar het is absoluut onjuist.
Hallo, waar ben jij geweest :?

• raptorix
Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 06:16:
[...]

Hallo, waar ben jij geweest :?
Die 5 gig is alleen opgelegt aan mensen die abnormaal veel leechen, naar ik begrepen heb waren dat mensen die meer als 50 gig per maand verstookten, en ik kan je als UPC gebruiker zeggen, dat BINNEN een week de resultaten merkbaar waren, internet ging plots stukken sneller en unreal was weer speelbaar.

Verwijderd

Ik heb zelf Chello in Osdorp en het werkt perfect en constant.

Verwijderd

Ik heb ook chello NAAST osdorp (nieuw sloten) en daar werkt het als een trein. Ik haal gemiddeld 150 k ongeacht tijdstip v/d dag. Maar bij mijn ouders (5 straten verderop) is het best wel klote ja. Iets van 45 k ofzo... maar spellen spelen en downloaden is wel te doen? Raar..

Verwijderd

Wat gasten die ik ken uit osdorp hebben een snelle verbinding, vooral die gasten met motorola kabelmodem hebben snelle download en lage ping.
Die met Lan city is wat minder maar ik dacht dat chello enkelt nog die motorola levert.

Verwijderd

[Airwolf] schreef op 19 augustus 2002 @ 19:44:
[...]

Even ter info, Tweakdsl is no more.

Het voldeed niet aan de verwachtingen en kon niet in zijn huidige vorm doorgezet worden.
Uhm, waarom kun je het dan nog wel aanvragen via hun website?

Verwijderd

raptorix schreef op 20 augustus 2002 @ 10:18:
[...]

Die 5 gig is alleen opgelegt aan mensen die abnormaal veel leechen, naar ik begrepen heb waren dat mensen die meer als 50 gig per maand verstookten, en ik kan je als UPC gebruiker zeggen, dat BINNEN een week de resultaten merkbaar waren, internet ging plots stukken sneller en unreal was weer speelbaar.
Mensen met minder dan 20 GB krijgen, 5GB van UPC. Even voor de duidelijkheid, die 5GB limiet is sinds kort ingevoerd en geldt voor iedereen. Bel voor de bevestiging morgen maar naar UPC over deze limiet.

Die nieuwe Motorola modems zijn inderdaad veel sneller dan van LanCity. Bij Chello hoef je inderdaad geen extra kosten te maken voor modem en aansluitingskosten zijn niet zo hoog, maar je zit er dan wel voor een jaar aan vast.

Op de site van zonnet zie je inmiddels de ADSL pakket van 39 euro. Bij incasso per half jaar hoef je geen aansluitingskosten te betalen en krijg je ook een modem gratis erbij.

• raptorix
Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 00:20:
[...]

Mensen met minder dan 20 GB krijgen, 5GB van UPC. Even voor de duidelijkheid, die 5GB limiet is sinds kort ingevoerd en geldt voor iedereen. Bel voor de bevestiging morgen maar naar UPC over deze limiet.

Die nieuwe Motorola modems zijn inderdaad veel sneller dan van LanCity. Bij Chello hoef je inderdaad geen extra kosten te maken voor modem en aansluitingskosten zijn niet zo hoog, maar je zit er dan wel voor een jaar aan vast.

Op de site van zonnet zie je inmiddels de ADSL pakket van 39 euro. Bij incasso per half jaar hoef je geen aansluitingskosten te betalen en krijg je ook een modem gratis erbij.
Opbellen naar UPC :? Denk je soms dat je grappig bent ;(
Ik snap je verhaal niet helemaal, bedoel je dat iedereen een 5 GB limiet heeft, of alleen mensen die meer als 20 GB verstoken.

Verwijderd

Die 5GB limiet is er niet voor 'normale' klanten (het is niet gecommuniceerd naar de klanten, dus dan kunnen ze dat in principe niet maken aangezien veranderingen wel doorgecommuniceerd moeten worden zodat mensen de kans krijgen om het na die verandering op te zeggen)

Verwijderd

Kijk eens op vergelijk.nl. Bij ADSL kun je zien welke aanbieders er zijn in je postcode.
Je moet wel een kpn telefoonaansluiting hebben om met adsl aan de slag te kunnen

• smvs
  • Niet online
dat wordt dan zon adsl denk ik maar. de kamerhuur is al duur genoeg.

• smvs
  • Niet online
oke ik heb de postcode check gedaan:
Zon Breedband Plus of Family (alleen analoog) Beschikbaar Beschikbaar, via aparte lijn
yeah

nog 1 vraagje:
is er al sprake van draadloos internet in de stad?
Je hebt een Belbasis of Belplus abonnement van KPN Telecom nodig.
Belbudget is niet in combinatie met Zon Breedband mogelijk. Indien op uw
telefoonlijn een kostenteller en/of een ODA doorschakeldienst actief is zal
KPN deze diensten automatisch opheffen zodat Zon Breedband technisch
geleverd kan worden.
lekker dan... mijn huisbaas is er bijna nooit dus die zal wel bel budget hebben. dat wordt aan de chello dan schat ik.

Verwijderd

Neem inderdaad maar zon, scheelt mij weer. ;)

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 00:20:
[...]

Het is alleen voor mensen die herhaaldelijk een waarschuwing hebben gehad.

Dus een normaal persoon het limiet niet...

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• smvs
  • Niet online
nog 2 vragen:

ik wil dus zon family adsl. zonder monteur.

ik ken wat mensen die traumatjes hebben van isdn zelfbouwpakketjes. dat schijnt vrij tricky te zijn. met adsl is dit een stuk eenvoudiger toch? volgens mij is het alleen de splitter tussen de telefoon en het modem aanleggen, en het moden op de pc installeren. kan iemand dit bevestigen?

hoe lang zou het duren voor ik daadwerkelijk online ben? stuurt zon mijn pakketje op? moet ik het in een winkel halen?
Pagina: 1