2 Merken Geheugen, Conflict?

Pagina: 1
Acties:

• Stimp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-02-2022
Vandaag heb ik mijn 256 mb extra geheugen binnengekregen. Dit is gewoon een 256MB SDRAM PC133, 168pin, 32x4 van OEM. Nu duw ik deze in mijn 2e slot (van de 3). In mijn eerste slot zit een 128 mb module van Infineon (ook pc133). Bij het opstarten van de de computer geen problemen (tellertje tikt alles goed op). Maar zo gauw ik me aanmeld bij Windows XP crasht de computer. Het geeft geen problemen als ik alleen de 256 mb erin duw, of alleen de 128 mb.

Ik heb nog opgebeld naar mijn helpdesk van de pc, en daar zeiden ze dat het dus idd aan een conflict lag tussen die 2 geheugen modules. Maar is er een manier dat ik dit conflict kan oplossen, zonder moeilijk te doen met ruilen enzo?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Graag specs van je mobo...
AFAIK kan er niet zomaar een conflict zijn tussen 2 geheugen modules, het is eerder iets tussen het mobo en het geheugen.

• Stimp
oops vergeten :*)

mobo: http://www.motherboard.cz/mb/biostar/M7VKA.htm

maar mij leek dat het conflict niet lag bij het mobo en het geheugen, want die nieuwe 256 mb werkt wel als ik die als enigste derin heb.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ow, dan wordt het al lastiger...

dingen om te proberen:
Reset je bios eens...
Probeer ook eens verschillende sloten/volgordes uit, dat heeft bij mij wel eens geholpen :)

• Stimp
mm.. ik heb net het geheugen in verschillende combinaties in veschillende sloten geprobeerd. Maar geen enkele combi wilt werken :(

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 13:42
Bios update zou kunnen helpen het incompatibiliteitsprobleem (leuk galgje woord) op te lossen :)

• Stimp
ik heb net even gebeld naar de winkel waar ik besteld heb. En ze vertelden me dat het kon liggen aan het goedkope merk (OEM). Ik kan deze module terugsturen, en inwisselen voor een betere. Bedankt voor de hulp!
Pagina: 1