Toon posts:

[PHP+MYSQL] Verban script maken >> beste manier van bannen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers..
Ik ben een verban script aan het bedenken.. naja het bedenken is niet zo moeilijk het maken denk ik ook niet alleen wat is de beste manier om te verbannen met een member systeem, en een verban script zodat er wijnig kans is dat iemand terug komt.. heeft iemand misschien daar wat tips over?

hoe je dus het beste iemand kan bannen waarmee en hoe die gene nouwelijks kan terug komen want als je alleen ipban doet kan hij/zij met een proxy erweer op..

Graag wat tips :)
Thx :)

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Is domweg niet mogelijk.

Zoals je al zegt, via een proxy kom je er toch zo weer op.

Verwijderd

Als het mogelijk is de username bannen en dat je maar één keer kunt registreren met een email adres. En dat natuurlijk ook proberen gratis email providers te blocken.

Maar het is onmogelijk iemand voorgoed weg te krijgen helaas :'(.

Verwijderd

Topicstarter
SH007 schreef op 19 augustus 2002 @ 19:22:
Is domweg niet mogelijk.

Zoals je al zegt, via een proxy kom je er toch zo weer op.
is het niet mogelijk om de proxy alsnog te tracen?
dus zodat het echte ip adres toch te zien is?. of brabel ik nu maar wat?
Als het mogelijk is de username bannen en dat je maar één keer kunt registreren met een email adres. En dat natuurlijk ook proberen gratis email providers te blocken.

Maar het is onmogelijk iemand voorgoed weg te krijgen helaas
Oke dat is wel mogelijk ja.. dus het is feitelijk alleen mogelijk het de user moeilijker te maken zich weer te registreren ik wil niet een grote groep users van mijn site weren dus blocken van gratis email providers lijkt me niet echt een oplossing dit aangezien mensen ook een eigen domein nog ergens kunen hebben en die dan niet onder de gratis domein groep vallen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 19:24:
[...]

Ook al zou het mogelijk zijn is het nog niet verstandig om een IP adres te bannen aangezien anderen daar ook wel het slachtoffer van kunnen worden.

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Opties, die in combinatie misschien afdoende zijn?:

- IP ban
- username ban
- 1x registreren per emailadres
- controle op geldigheid emailadres
- registratie via mail
- registratie op uitnodiging

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 19:25:
[...]

Ook al zou het mogelijk zijn is het nog niet verstandig om een IP adres te bannen aangezien anderen daar ook wel het slachtoffer van kunnen worden.
oke.. is het niet iets om het in een cookie op te slaan? (domme nieuwbie internet gebruikers zullen daar niet meteen aan denken.. dat hij gewoon in een cookie opslaat dat je gebanned bent.. wie gaat er nou als eerste in cookies kijken. dus opslaan in een cookie of die gene gebanned is zoja veld weergeven gebanned zo nee site laten zien is dat iets of is dat ook niets?

misschien kunnen jullie daar je oordeel over geven of dat een goede manier is?
Cpt.Morgan schreef op 19 augustus 2002 @ 19:28:

- IP ban
- username ban
- registratie via mail
wat ik nu heb is dat het revalideerd moet worden bevestigt via mail via een activeringscode en dan kan iemand pas zijn of haar account gebruiken
1x registreren per email ga ik er ook inzetten ja.. dat het helemaal niet mogelijk is om 2x een email adres erin te hebben..

controle op geldigheid email adres wat bedoel je daarmee via een van die domein registratie systemen (speciale vbedrijven) controleren of het domein bestaat?

en wat bedoel je met registraren op uitnodiging? dat ik die gene moet uitnodigen om zich te registreren of?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2002 19:31 . Reden: ff wat geedit dan blijft het netjes ]

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Cpt.Morgan schreef op 19 augustus 2002 @ 19:28:

- IP ban
- username ban
- registratie via mail
Dat is in principe waterdicht. Niemand kan zich reggen zonder toestemming.
Of dit handig(en haalbaar bij veel users) is betwijfel ik.

• Bart Coppens
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2021
Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 19:24:
Als ik me niet vergis staan sommige proxies dat toe. Je moet eens zoeken naar de enviromentvariabele HTTP_FORWARDED_FOR (of iets in die strekking iig, de juiste spelling vind je direct in een phpinfo() )

Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post

Verwijderd

Ja een cookie kan wel gebruikt worden om een newbie te weren, maar ik zou de moeite niet eens nemen om zo'n script te maken. Vooral niet omdat je dan toch weer op IP, session moet gaan kijken naar wie je die cookie stuurt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 19:31:
Ja een cookie kan wel gebruikt worden om een newbie te weren, maar ik zou de moeite niet eens nemen om zo'n script te maken. Vooral niet omdat je dan toch weer op IP, session moet gaan kijken naar wie je die cookie stuurt.
dus eigenlijk is de optie bannen op email adres,username,ip de enige oplossing? of zijn er nog alternatieven? zoals blokken van hele proxy listen of weer je dan weer TEveel mensen?

Verwijderd

Proxy bannen is naar mijn mening te overdreven voor één persoon. Ik denk dat als je iemand drie (of meer) keer blocked waardoor hij elke keer een nieuw email adres moet maken wel voldoende is.

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Ik gebruik altijd dit:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
    function getip() {  
        global $HTTP_SERVER_VARS;

if (isSet($HTTP_SERVER_VARS["HTTP_X_FORWARDED_FOR"])){ 
            $IP = $HTTP_SERVER_VARS["HTTP_X_FORWARDED_FOR"]; 
        } else {
            $IP = $HTTP_SERVER_VARS["REMOTE_ADDR"];
        }
        return $IP;
    }

Maar ik geloof dat je daar ook nog wel omheen kan. Je kan ook natuurlijk het zo instellen dat als je echte IP niet gevonden kan worden, dat je dan ook niet op de site mag.
Pagina: 1