Hallo mede tweakers,
Wat is het probleem:
Ik ben bezig met een programma, in dat programma worden een aantal vragen gesteld. Als de gebeurt is,
dan worden de resultaten op het beeld gezet, met een diagrammetje erbij enzo, ook kun je ze opslaan als Excel document.
Dit werkt allemaal goed. Maar zodra er wordt gekozen voor een nieuwe test kan het fout gaan.
Hoe heb ik het opgezet:
Ik het alle data die ik nodig heb in mijn programma in Ini files staan. Het is niet heel veel data en omdat
het programma simple moest blijven gebruik ik geen database of zoiets.
Ik lees de dingen die ik nodig heb in in een array.
Wat is het probleem:
Zodra er een Dialog (SaveDialog of OpenDialog) "geexecute" is. Zijn alle waarde die ik uit mijn ini file wil halen niet te vinden
(ze geven allemaal de default waarde terug).
Ik dacht eerst dat het probleem zat in het opslaan als Excel document, maar daar zit het niet in.
Wat heb ik geprobeerd:
Eerst ben ik gaan kijken waar het probleem precies zat. Ik kwam er dus achter dat het de Dialog kwam.
Ik heb zelfs een nieuwe SaveDialog op het form gesleept en een knopje. Met een onClick event aan het knopje
met daarin SaveDialog.Excute.
Het gaat pas mis als er op "opslaan" of "openen" wordt geklikt. Als ik nu iets doe van
ItemsIni.ReadString('groep''naam','fout'); dan zal er "fout" uit komen, terwijl het daarvoor wel werkte.
Als er op "annuleren" wordt geklikt dan werkt het gewoon.
Voorbeeld:
Ik heb het zelfs in een nieuw programma'tje geprobeerd. En dit heeft ook geen succes opgeleverd :<.
Test programma
Code:
Nou dit zijn de functies die in het voorbeeld programmatje zitten.
Ik gebruik Delphi 5.
Heeft iemand hier ook weleens last van gehad? En/of weet iemand hier misschien een oplossing voor??
Alvast bedankt
Wat is het probleem:
Ik ben bezig met een programma, in dat programma worden een aantal vragen gesteld. Als de gebeurt is,
dan worden de resultaten op het beeld gezet, met een diagrammetje erbij enzo, ook kun je ze opslaan als Excel document.
Dit werkt allemaal goed. Maar zodra er wordt gekozen voor een nieuwe test kan het fout gaan.
Hoe heb ik het opgezet:
Ik het alle data die ik nodig heb in mijn programma in Ini files staan. Het is niet heel veel data en omdat
het programma simple moest blijven gebruik ik geen database of zoiets.
Ik lees de dingen die ik nodig heb in in een array.
Wat is het probleem:
Zodra er een Dialog (SaveDialog of OpenDialog) "geexecute" is. Zijn alle waarde die ik uit mijn ini file wil halen niet te vinden
(ze geven allemaal de default waarde terug).
Ik dacht eerst dat het probleem zat in het opslaan als Excel document, maar daar zit het niet in.
Wat heb ik geprobeerd:
Eerst ben ik gaan kijken waar het probleem precies zat. Ik kwam er dus achter dat het de Dialog kwam.
Ik heb zelfs een nieuwe SaveDialog op het form gesleept en een knopje. Met een onClick event aan het knopje
met daarin SaveDialog.Excute.
Het gaat pas mis als er op "opslaan" of "openen" wordt geklikt. Als ik nu iets doe van
ItemsIni.ReadString('groep''naam','fout'); dan zal er "fout" uit komen, terwijl het daarvoor wel werkte.
Als er op "annuleren" wordt geklikt dan werkt het gewoon.
Voorbeeld:
Ik heb het zelfs in een nieuw programma'tje geprobeerd. En dit heeft ook geen succes opgeleverd :<.
Test programma
Code:
Nou dit zijn de functies die in het voorbeeld programmatje zitten.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
var
ini : TIniFile;
begin
ini := TIniFile.Create('./test.ini');
try
edit1.text := ini.ReadString('test','waarde','fout');
finally
ini.Free;
end;
end;
procedure TForm1.Button2Click(Sender: TObject);
begin
edit1.clear;
end;
procedure TForm1.Button3Click(Sender: TObject);
begin
if SaveDialog1.Execute then
begin
end;
end; |
Ik gebruik Delphi 5.
Heeft iemand hier ook weleens last van gehad? En/of weet iemand hier misschien een oplossing voor??
Alvast bedankt