Toon posts:

3000,- gitaar + versterker?

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Weet niet helemaal of dit hier thuis hoort, maar dat zien we vanzelf:

Ik ben van plan over niet al te lange tijd een versterker en een elektrische gitaar te kopen. Wie geeft mij advies? Het geheel mag rond de 3000,- kosten... 2e hands mag natuurlijk ook :-)!

Alvast bedankt.

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Dan is natuurlijk ook de vraag, ben je een nieuwe speler, een al ervaren speler, wat voor soort muziek en daarom wat voor soort gitaar en amp... :)
Gitaars zijn namelijk over het algemeen nogal persoonlijke aankopen. We kunnen wel zeggen dat je dit en dat moet kopen maar als het niet is wat jij gewenst had dan kom je nog nergens :)

(Ik heb persoonlijk een Ibanez RX40, een vrij degelijke beginnersgitaar (met beter geluid dan die Squiers. Bleh!), en een Guyatone buizen-amp. Die laatste was tweedehands en ziet er uit alsof ie dat al minstens 20x geweest is, maar het geluid is ZO heerlijk :))

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• PM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-12-2022

PM

of je gaat voor een fender strat met fender versterker (of peavy) lijkt me leuk voor het rauwere scheurwerk, dan kun je voor dat bedrag (zeker 2de hands) leuk shoppen.
Ook kun je net als ik een marshal kopen (2de hands 100 watt voor onder de 1000 piek te vinden) en koop daar een 2dehands gibson, of een nieuwe epiphone bij.

Ibanez heeft ook leuke scheurdingen trouwens voor rond de 2000

ligt er aan wat je wilt, ik vind de mooie volle klank van gibson+marshall mooi, maar je kunt ook voor rauwer gaan

Laten we lekker link gaan doen...

Verwijderd

Topicstarter
Okay wat meer info... Ik houd van grunge dus een beetje scheuren mag hij inderdaad wel :-). Maar het moet ook niet te overdreven zijn.. ik zat de denken aan een Jagstang gitaar, met een Fender versterker... Maar ik heb geen flauw idee wat dat mag kosten.. Speel trouwens wel al langer gitaar dus kan redelijk spelen.

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-08 13:03
Ik ben het niet helemaal eens met PM
als je een netjes clean distortion geluid wilt kun je beter een strat nemen (single coil)
een gibson (humbucker) heeft een veel zwaarder geluid

ik vind strats eigenlijk alleen maar clean mooi

persoonlijk vind ik de hals van zowel een gibson als een fender gewoon ruk
een fender is veel te klein en een gibsin veel te dik

ikzelf heb een Ibanez RG760
en een goede (duurdere) Ibanez heeft een echte race hals, echt super
speel er maar eens op
achterste humbucker is ook als single coil te gebruiken, geweldig dus en geluidje is super

en dan versterker, das ook persoonlijk moet je echt luisteren
Ik vind echt dat Marshall het lekkerste en zwaarste geluid heeft
en als je de versterker niet alleen voor stage gebruikt dan zou ik niet een versterker nemen die volledig buizen is
die klinken pas lekker als je ze snoeihard zet
een Marshall Valvestate (1 voorversterker buis rest mosfet) klinkt ook al heerlijk als je thuis op je kamer zit !!
Ikzelf heb een Valvestate 8240 das met een stereo chorus erin, klinkt lekker !!

greetzz TT

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Verwijderd

Grunge? definitly humbucking. Een gitaar met een relatief dunne hals en hoge frets speelt meestal iets makkelijker. Ibanez is een een beetje een geijkt merk hiervoor maar kijk ook eens naar Charvel Jackson of iets dergelijks. vwb versterking Marshall, Peavey maar ook Trace Elliot maakt heftige versterkers. Een masteramp zonder distortion heeft het voordeel dat je zelf je eigen pendaaltje er tussen kunt hangen, maar sommige amps hebben ook al heftige scheurijzers. Kijk luister en probeer !

• oehoe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 10:27

oehoe

blije prutser, ouwe sok

Als je wilt, kan ik de gitarist van mijn band wel vragen of hij iets uit zijn collectie (gitaristen, knotsgek!!) van de hand wil doen....

George Orwell considered some variations of 1984. All money should be marked so that anything could be traced back and men should be made to carry devices so that their position would be known. It seemed so unrealistic that he dropped these ideas..

• Sneek
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:20

Sneek

Tweaker

Wil je lekker scheuren met grungegeluiden, neem dan inderdaad zo'n Jagstang, en ga voor een buizenversterker, vetter, mooier, warmer en niet retestrak.
Ik speel zelf op buizen en transistor...tansistor wanneer ik voor retestrak ga, buizen als mooi rond en wollig en vol belangrijker zijn.
Fender zou een goede keus zijn, luister ook naar Marshall, volldeig anders maar voor een goed beeld...Peavey is ook goed, vooral hun buizenbakjes (en erg goede prijs/kwaliteitverhouding).

ps. ben zelf op zoek...als iemand van jullie nog een mooie gitaar in de verkoop hebben...mail arash@chello.nl (oude fenders, Tom Anderson, Brian Moore, Patrick Eggle, PRS, Music Man, dat soort...)

• Geert
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 13:29
mijn favo versterker blijft een hughes & kettner

This message was sent from a galaxy far, far away.

Verwijderd

ff puur uit nieuwsgierigheid hoor. Maar welke gitaren gebruiken die geldwolven van Metallica eigenlijk?

• PM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-12-2022

PM

tonton, waar ben je het dan niet mee eens?

metallica, even denken:

lars: zildjian cymbals en tama drums
kirk: esp, fender, ibanez, gibson, mesa boogie en marshall amps
james: esp, accoustic fender en gibson, mesa boogie en fender amps
jason: sadowsky bass en mesa boogie en ampeq amps

Laten we lekker link gaan doen...

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-08 13:03
PM ik dacht dat onze fender verhalen niet helemaal overeenkwamen

tja Metallica

check de ESP Kirk Hammett eens uit !!
http://www.espguitars.com/html/kirk.htm
een van de mooiste gitaartjes die ik ken
eeeeeh ook 1 van de duurste btw
op die overprijsde Gibsons na natuurlijk

maarja dat voegt ook niet echt wat toe op dit topic

ohja wel kinderachtig btw, james wil de setting van zijn mesa-boogie geheim houden :-)

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

• ro__
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-01-2008

ro__

WalkDont'Walk.......

Ik zou je aanraden om niet alles in een keer te kopen, maar in delen, om dan later te upgraden [net als je compu :) ].

Ik ben zelf ooit begonnen met een redelijke fender combo van 65W [112 Deluxe], met een Vantage gitaar [= B-merk van Ibanez].
Nadat ik eindelijk genoeg geld had kocht ik mijn natte jongensdroom: een Gibson LesPaul.
Weer een tijd later heb ik een Marshall 300W buikkast [=4x12" speakerkast] gekocht.
Een beetje getweaked aan m'n fendercombootje zodat er een switch met line-out op kwam te zitten, en op dit moment speel ik dus op m'n Gibson over een fender 65W versterker op 300W Marshall speakers. En dat kan toch al behoorlijk blazen.
De volgende stap is een leuke top [Marshall, Soldano, Peavey,...?].

Toch veel leuker, steeds in stapjes meer/beter, dan alles in een keer?

Deze "vuistregels" hanteer ik voor distortiongeluid:
cleaner scheurwerk: fender
retestrak scheurwerk: Ibanez/Jackson
lompzwaar scheurwerk: Gibson LP

Alles heeft z'n voor-en nadelen en is idd erg afhankelijk van je persoonlijke voorkeuren. Ikzelf vind een Ibanez superfijn spelen en hij is ook megastrak [als je het zelf ook bent natuurlijk ;) ], maar ik mis toch dat zware van een Gibson, waarbij je op zijn beurt weer veel meer moet "werken" om technisch hetzelfde eruit te halen [denk hierbij aan hyperspeed solo's, superstrakke demps enzo]. Een fender vind ik voor mij favo-distortion-sound niet geschikt, maar clean is die weer de topper voor mij. In de [hopelijk niet al te verre] toekomst hoop ik dan ook nog meer gitaren aan de muur te kunnen hangen dan de drie die ik nu heb. Maar ja twee dure hobby's [gitaren & compu's] is moeilijk te bekostigen als student. ;(
Pagina: 1