Toon posts:

Temperatuur sensors?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb een A7V333 moederbord met een VIA VT8233A southbridge die netjes ondersteund wordt door lm-sensors, maar ik kan nogsteeds mijn temperatuur van mijn CPU en mobo enz. niet zien...

ik heb de volgende modules geladen:

i2c-core
i2c-proc
i2c-viapro

Dit zou toch genoeg moeten zijn? Tijdens sensors-detect vindt hij ook mijn chipset maar dan geeft hij deze error:

Next adapter: SMBus Via Pro adapter at e800 (Non-I2C SMBus adapter)
Do you want to scan it? (YES/no/selectively):
Can't open /dev/i2c[-/]0

ik snap er niets van? :?

en als ik het commando "sensors" uitvoer krijg ik het volgende:

No sensors found!

Wie weet er hoe dit te fixen valt? het zou wel leuk zijn als ik mijn temperatuur enz. zou kunnen zien in linux...

Verwijderd

daar heb ik ook een tijdje mee rondgelopen, heb de ASUS A7V266, die nieuwe lm-sensors release van 30juni heeft support voor die south bridge. Na een beetje gecompileerd en gerommeld te hebben werkte die.
# June 30th, 2002 New Drivers in CVS New bus support in CVS: Savage4, ICH4, VT8231, VT8233A, nForce. New chip support in CVS: SMSC47M1xx, VT1211, VT8231, DDR, LM92, DS1307. Please give us feedback on these. We plan to release 2.6.4 in July. See the changes document for details. The upcoming i2c-2.6.4 package contains SMBus 2.0 support; See the i2c changes document and the new protocol summary for details.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2002 18:48 . Reden: quote toegevoegd van lm-sensors.nu ]

Verwijderd

Los van bovenstaande, er is ook een module i2c-dev. Probeer die eens te laden.

Verwijderd

Topicstarter
insmod i2c-dev
insmod: i2c-dev: no module by that name found

denk dat hij in de kernel uit staat, zal hem even als module mee compilen
ik weet alleen niet precies wat ik in de kernel mee moet compilen

bij i2c-support heb ik momenteel het volgende als module meegecompiled en via modconf geladen:

<M> I2C support
<M> I2C bit-banging interfaces
< > Philips style parallel port adapter
< > ELV adapter
< > Velleman K9000 adapter
< > I2C PCF 8584 interfaces
< > I2C device interface
<M> I2C /proc interface (required for hardware sensors)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu lm-75 geladen, nu kan ik mijn CPU temperatuur zien, deze klopt ook, nu zou ik nog graag willen weten hoe ik mijn voltages, cpu-fan speed en mobo temp kan zien.

• MBMarduk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

MBMarduk

BAR-baar

$ sensors [ENTER]
Wel moet je /etc/sensors.conf ingevuld hebben.
GKrellm is ook zeer handig en mooi voor sommigen maar ik vind het persoonlijk een onding op m'n desktop, het wil niet eerlijk met IceWM spelen.

Handig: Voor mijn SiS735 mobo kon ik die file met Google KANT-EN-KLAAR d/l-en bij een website van een duitse TU student!
Probeer 'ns de jouwe te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
lm75-i2c-0-49
Adapter: SMBus Via Pro adapter at e800
Algorithm: Non-I2C SMBus adapter
temp: +57.0°C (limit = +60.0°C, hysteresis = +50.0°C)

dit zie ik als ik sensors intyp
geen Mobo temp. of voltages o.i.d.

Op google valt geen kant en klate sensors.conf te vinden voor mijn chipset

misschien heeft iemand anders deze?

• T006
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:43
Heb hier ook een Asus A7V333
Download even de CVS versie van lm_sensors. Dan even compilen en werken... (hier dan).
Als je goed gezocht had, had je het antwoord op de site van lm_sensors kunnen vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist de CVS gedownload maar het werkt nog steeds niet (ik heb nu de i2c-viapro module geladen) en nog steeds zegt hij: "no sensors found!"

kun jij mij misschien precies vertellen wat ik moet doen, of even je sensors.conf posten?

Verwijderd

Topicstarter
Het is al gelukt, ik moest de w83781d driver laden

nu werkt alles

bedankt
Pagina: 1