Toon posts:

CCFL uit ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Van de andere pc is m`n 10 cm rode CCFL uitgegaan. Ik zie geen brandplekken ofzo, nix aan de invertor, wat dan ook. Ook alles i goed aangesloten en heeft ruim een maand gewerkt. Wat kan er aan de hand zijn ??

edit:

GODVER... ik invertor loshalen, zie ik op de fucking afplaktape + DUCKTAPE een zwart puntje, hij heeft dus kortsluiting zitten maken... travo zelf ziet er nog goed uit, maar hij`s dus wel d00d...
Damnit man ! eerst een paar lagen afplaktape en dan 1 laag ducktape en dan nog met onderkant kortsluiting maken ?? :(

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

tsja, zo hoor je ook geen hoogspanningsprintje te behandelen...
Waarschijnlijk is er een vonk oid tussen de twee uitgang aansluitingen oid gekomen...

Electronics development

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
een nieuwe invertor kost maar €7 hoor :P

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:11
Woon jij niet ergens in oldenzaal? of in de buurt. Ik heb nog een inverter liggen namelijk :)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:47

Wildfire

Joy to the world!

3lmowww schreef op 19 augustus 2002 @ 18:59:
tsja, zo hoor je ook geen hoogspanningsprintje te behandelen...
Waarschijnlijk is er een vonk oid tussen de twee uitgang aansluitingen oid gekomen...
Heb ik ook eens meegemaakt... ik had de invertor op een dikke laag papier bevestigd. Op een gegevens moment viel de stroom van m'n PC plots uit... bleek de invertor dwars door het papier te hebben heengevonkt... en m'n voeding had zich dan ook maar snel uitgezet... :)

Wel twee mooie zwarte puntjes op het metalen frame van de kast... :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

het kartonnen doosje (waarin gekocht) zit nog steeds om mn invertor en hij is er nog altijd niet doorheen gevonkt :) Veel meer mensen hebben het op deze manier, misschien een idee voor je volgende invertor?

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 19:19
invertortje kan je beter in een half diskettedrive frontje bouwen.
staat een howto op me site. zeg het ff als je de link wilt. (voordat men het siet als spam)

/edit PICTURE:

Afbeeldingslocatie: http://www.ccmod.com/images/upload/a_5_binnenkast.jpg

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Verwijderd

ik heb ook wel behoefte aan die how 2 lijkt me wel handig

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-08 06:26
Hielkej schreef op 19 augustus 2002 @ 19:01:
een nieuwe invertor kost maar €7 hoor :P
Ik regel een ccfl INCLUSIEF invertor voor € 6,50 :)

Maar weet niet precies wat dat zijn :)

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-08 12:48
Wat is dan wel een goede manier om je invetor te plaatsen ? ben namelijk ook aan het modden ,moet allen m`n ccfl nog plaatsen en de invetor. Denk dat ik hem vast lijm op een stuk plexi en dat dan weer monteer in m`n kast . kan dat zo :?

Verwijderd

Topicstarter
Flappie schreef op 19 augustus 2002 @ 19:03:
Woon jij niet ergens in oldenzaal? of in de buurt. Ik heb nog een inverter liggen namelijk :)
Yep, ik woon in Hengelo.... voeg me ff toe op msn : predemius@hotmail.com

Eigenlijk is het wel een goed id om Plexi te gebruiken !! ik denk dat ik dat maar eens ga doen !! Misschien een doorwerk id om dan iets met ledje`s te gaan doen ??

• XyonN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03-2022

XyonN

Onderkin zul je bedoelen....

Ik had bijna ook hetzelfde, maar er is niemand (waaronder ik) die even nadenkt, over de lijm die gebruikt wordt bij ducktape....Dat spul is namelijk geleidend :) Dus NOOIT Ducktape, cellotape, dubbelzijdigtape, cohersietape, of watertape gebruiken bij je inverter van je CCFL.... It kills it.......

Met een hamer past alles, en met ducktape blijft alles wel op zijn plek!

• Row
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-08 14:01

Row

als je nu een ccfl bij de regenboog koopt zit er een krimp kous op ccfl heen en waar de aansluitingen zijn is er mooi ruimte gemaakt!

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

Maurice schreef op 19 augustus 2002 @ 21:54:
staat een howto op me site. zeg het ff als je de link wilt. (voordat men het siet als spam)

/edit PICTURE:

[afbeelding]
offtopic:
hey maurice! ik heb die zeit (ccmod) uitgecheckt, waar ook een artikel van mij staat, maar als je mij een of ander acount geeft dat ik die zut kan plaatsen/bewerken, kan ik binnenkort ook nog wel een paar artikels geven, oa. een plexi kees...

enneh,hier heb je je meel niet staan, dus kon ik je ff niet anders bereiken ;)

Electronics development

Verwijderd

Maurice schreef op 19 augustus 2002 @ 21:54:

/edit PICTURE:

[afbeelding]
wat voor een cpu zit er onder die spire verstopt.
ik wil je temps weten ter vergelijking aangezien ik de zelfde koeler heb.
mijn temps zijn 55 streds max met een tibird 1,4 ghz

Verwijderd

kijk anders eens op http://www.dil.nl
Pagina: 1