Toon posts:

Vaarwel - Oude Asus A7V!

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Jah er komt een tijd van komen en een tijd van gaan!

Dit bordje was echt TOPPIE! .. met de geweldige UDMA naar RAID hack!
Ik heb lang kunnen genieten van me A7V (de allereerste in zijn serie)!!

Maar zoals ik zei er is ook een tijd van gaan.... morgen is het tijd dat mijn A7V
gaat.. deze zal vervangen worden door zijn grotere broer A7V333

Hoop dat het plankje met net zo zal bevallen als me oude trouwe stabiele A7V'tjuh

nog meer A7V fans aanwezig? laat hier je mening achter over het geweldige
trouwe bordje :)

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

uhm... UDMA naar Raid hack ?? heb ik wat gemist ?

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:22

momania

iPhone 30! Bam!

Gompy58 schreef op 19 augustus 2002 @ 18:27:
uhm... UDMA naar Raid hack ?? heb ik wat gemist ?
* momania volgt het ook ffies niet :?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
ik heb t bordje gehad toen ie net uit was. wat een balle bord was het toen! echt niet stabiel te krijgen.
omgewisseld voor een abit kt7 die wel goed liep...

Verwijderd

Topicstarter
jah jah.. de a7v beschikte standaard over een aparte promise udma100 controller.
Deze kon je via een bioshack modden naar een Fasttrack100 Raid Controller :)

http://www.braziliantech....S/A7V/expert/a7vr1011.zip 1011 Raid Bios

http://www.braziliantech....Promise/R100_V200_b25.zip De gemodde promise raid drivers.

Verwijderd

Ik denk dat hij die hack van de Promise controller bedoelt. Met een paar weerstanden aan de ATA connectors en een bios upgrade, 'denkt' de controller dat ie RAID0+1 is...

als het dit niet is, dan heb ik ook wat gemist ;)

Ik heb trouwens nog steeds een A7V en dat ding is zo ongelooflijk stabiel, dat ik 'em nog maar een jaartje bewaar :9

<edit> Juist Snippie... die dus </edit>

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Draait hier nog zeer stabiel met Duron 1300, is zeker het fijnste mobo in zijn soort :9

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Verwijderd

weareborg schreef op 19 augustus 2002 @ 18:29:
ik heb t bordje gehad toen ie net uit was. wat een balle bord was het toen! echt niet stabiel te krijgen.
omgewisseld voor een abit kt7 die wel goed liep...
lol Asus en onstabiele borden , dat gaat net zo samen als vuur en water.

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 18:35:
[...]

Ik snap dat nie al de tegenstrijdige berichten, bij de een superstabiel bij de ander zwaar onstabiel, ligt dit aan de versie revisie? Of aan de user :X

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Verwijderd

Het is natuurlijk een samenspel van factoren , hoe stabiel jouw systeem is. De chipset die erop zit , het geheugen , de verdere gebruikte hardware enz.
Ik ben de gelukkige bezitter van 5 comps waarvan 3 met een Asus mb ( P3F-B , CUSL-2 en een P4T533 ) en ze lopen allemaal nog steeds als een trein.
Het enigste euveltje wat ik ooit gehad heb dat ik op een gegeven moment geen spanning meer had op zon klein connectortje , waar je een fannetje op aansluit.
Voor de rest nooit problem gehad met het spul.

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Ik heb er op mijn werk nu zo'n anderhalf jaar 1 (in stabiele combi met Tb 1200) en kan niet anders zeggen dan dat ie stabiel en snel draait. Ben er ook AMD-fan door geworden :).

Systeem

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09-2025
heb hem hier al zo'n twee jaar had hem als een van de eerste, hij heeft nu een Tbird 700 @ 800 draaien.

Nooit geen echte problemen mee gehad,

• ModmaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2015

ModmaN

Damn i'm good

Ik heb net mijn ECS K7S5A vervangen door een ASUS A7V333

Dit had ik veel eerder moeten doen 8)7 :7

_/-\o_ ASUS _/-\o_

get rich or die try'in

• Luke!
  • Laatst online: 12-07 10:50

Luke!

#Treinbaas
Ik heb zelf ook een ECS K7S5A maar nooit problemen mee. Hoezo beter? Stabieler? Sneller?

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Mijn A7V is revisie 1.01 en dat betekent solderen om te overklokken. Er missen 2-3 chippies op het mobotje die het overklokken regelen. Mijn versie is ook serieus onstabiel met AGP 4X en Fast Writes allebei enabled. Hij kan niet booten van de ATA100 controller, de temperatuuraanduidingen zijn verkeerd.

Dat krijg je als je de eerste wil zijn met een A7V. Had ik maar op een latere revisie gewacht...

• ModmaN

ModmaN

Damn i'm good

RailLuc schreef op 19 augustus 2002 @ 19:23:
Ik heb zelf ook een ECS K7S5A maar nooit problemen mee. Hoezo beter? Stabieler? Sneller?
je haalt de woorden uit mijn mond :P

moet je me oude nog kopen heheheh :?

kwa performance ben ik er een stuk op vooruit gegaan, en deze heeft veeeeeeel meer overclock mogelijkheden :P (revisie 1.04)

en uiteraard is ie hier retestabiel :P en dat voor maar 138 euro's

get rich or die try'in

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:53

Duinkonijn

Huh?

ik heb een p2b-f / cusl-4 / p4b en ze werken alle maal perfect.

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:34

Wimmel

Hello

Sharkbyte schreef op 19 augustus 2002 @ 19:29:
Mijn A7V is revisie 1.01 en dat betekent solderen om te overklokken. Er missen 2-3 chippies op het mobotje die het overklokken regelen. Mijn versie is ook serieus onstabiel met AGP 4X en Fast Writes allebei enabled. Hij kan niet booten van de ATA100 controller, de temperatuuraanduidingen zijn verkeerd.

Dat krijg je als je de eerste wil zijn met een A7V. Had ik maar op een latere revisie gewacht...
Ik heb ook de rev. 1.01 en afgezien van wat aanloop problemen (lees bios fixes) heb ik er nooit problemen mee gehad. Mijn bordje is nu 2 jaar 2 maanden en voorlopig gaat hij nog wel even mee :)
Hij boot van de ATA100 met AGP4x en Fast writes, snelle geheugentimings en de temperatuur aanduidingen zijn prima in orde (die was alleen verkeerd bij een oude versie van ASUS Probe)

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik heb ALLES geprobeerd om mijn HD op de ATA100 te booten, lukt niet. Hij boot er gewoon niet van op, hij vindt hem wel, maar meer ook niet. En als ik AGP4x en Fast Writes aanzet, POST hij nog niet eens.

• Praetorian
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:30
Ik heb nog steeds de allereerste revisie Asus A7V... super stabiele borden!!! Performance ook perfekt.

En ook nog steeds een tb 800 @ 900 :( hij wil niet verder, ja op 950 maar dan krijg ik na een aantal uren lock-ups

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 18:35:
[...]

Daar was ik ook van overtuigd, totdat ik de promise ata100 controller op mijn A7V133 ging gebruiken. Sinds die dag kan ik geen OpenGL programma's meer draaien.
Heb inmiddels alle onderdelen al een keertje omgewisseld om te kijken waar het probleem zat, maar niet te vinden.
Als ik weer geld heb, ga ik maar eens een ander mobo'tje kopen..

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01-07 08:16
ModmaN schreef op 19 augustus 2002 @ 19:31:
[...]

en uiteraard is ie hier retestabiel :P en dat voor maar 138 euro's
Die K7S5A is hier ook retestabiel :P en dat voor maar 70 euro's :P

• Packardhell
  • Laatst online: 08:24
Voor mij de volgende keer ook weer een Asus, maar me Asus A7V266 gaat nog wel ff mee. Zelfs de 2600+ kan er nog in. Dus ik zie nog niet echt een reden om te upgraden. Heb er nu trouwens een TB 1400MHz in zitten. Loopt erg lekker.

Powered by KPN

Verwijderd

Ik heb rivisie 1.00 waar de HDD-leds niet werkt (apart blaadje bij me manual toegevoegd over dit 'probleem') Overklokken doe ik er niet mee omdat het boeltje al eigenlijk veel te warm is (ook vanwege me over geisoleerde kamer (nieuwbouw woning+zolder=veel hitte)). Maar buiten dit vind ik het een uitstekend bordje! Totaal geen problemen. Als ik ooit een nieuw bordje wil hebben zal ik zeker altijd eerst kijken naar asus, want mijn voorgaande bordjes (p3b etc) waren allemaal asus bordjes en altijd top kwaliteit!

• ModmaN

ModmaN

Damn i'm good

Anticipation_AJT schreef op 19 augustus 2002 @ 19:55:
[...]

Die K7S5A is hier ook retestabiel :P en dat voor maar 70 euro's :P
als je eenmaal aan ASUS zit wil je niet meer terug :P

vergelijk alleen het bios nou eens :?

get rich or die try'in

• Ooyevaar
  • Laatst online: 17-08 06:58
Ik heb een K7S5A en een A7V133. Beiden voldoen prima.
Een t'bird 850 op 7x145 op de A7V en een xp1700+ op het ECS bord. En nooit problemen !!

Yamaha FZ1 :-)

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 19:57:
Ik heb rivisie 1.00 waar de HDD-leds niet werkt (apart blaadje bij me manual toegevoegd over dit 'probleem')
Dit probleem heb ik ook. Alleen de ATA100 activiteit wordt gemeten.

Nu zoek ik juist naar een pagina om die mod te zoeken om hem te kunnen overklokken (niet de voltage mod), nu zijn al die pagina's offline ! Als iemand een werkende link heeft, wil je hem dan please posten ! Thanx !

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:34

Wimmel

Hello

Sharkbyte schreef op 19 augustus 2002 @ 20:11:
[...]

Dit probleem heb ik ook. Alleen de ATA100 activiteit wordt gemeten.

Nu zoek ik juist naar een pagina om die mod te zoeken om hem te kunnen overklokken (niet de voltage mod), nu zijn al die pagina's offline ! Als iemand een werkende link heeft, wil je hem dan please posten ! Thanx !
Bedoel je die link waarbij je zelf een multiplier dipswitch op het bord plaats?
Zo ja, moet je even kijken bij ome Tom.
Modifying An Asus A7V Motherboard For Overclocking
In principle it works with every Asus A7V that does not have an additional DIP switch for the multiplier settings. This is easy to determine by checking whether there is no second DIP switch next to the one for the Front Side Bus clock. But the board layout already contains the connectors for the additional DIP switch.

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Yep dat is hem ! Bedankt !!! Koekje voor jou ! :-)

• [ash]
  • Laatst online: 16-08 20:24

[ash]

Cookies :9

Zolang ik geen BIOS versie hoger gebruik als de 1007, heb ik totaal geen problemen.

De A7V Rulez _/-\o_

(zodra ik een bios versie hoger als 1007 gebruik, komt de BSOD infinite loop om de hoek kijken ;( )

Verwijderd

Ik heb zelf een A7V 1.02 maar die blijft nog wel even bij me draaien. Het eerste blauwe scherm zag ik pas na 6 maanden. En dat was na een update van IE. De twee bordjes die ik daarvoor had waren een Abit en een no-name Intel bordje en geen van beide stabiel te krijgen. Vandaar dat als de Barton uitkomt dat ik die er ook nog instop en dan ga kijken of ik met alleen een vette case-fan en een goed koelblok de zaak ook kan laten draaien. :P

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 21:26

Chop2000

Vroem

mjah ik had ook als 1 van de eerste een A7V met dipswitches, ik had er tot een half jaar terug een tbird 700@900 op lopen en die heb ik vervangen voor een 266fsb tbird 1333 die nu op 13x103 loopt (1339MhZ

niks

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:14
ikzelf heb een jaarlang tevreden gebruik gemaakt van een asus A7V133 gehad, maar na dat jaar, waarin de pc overigens erg stabiel was, begon het moederbord kuren te krijgen. Opeens deden mijn Soundblaster Live, mijn SCSI controller en mijn Creative DXr3 kaart het niet meer op het moederbord, terwijl de kaarten wel werkten op andere computers.........

Toen heb ik een MSI gekocht en deze werkt tot nu toe ook erg goed en stabiel.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 13:42
ModmaN schreef op 19 augustus 2002 @ 20:02:
[...]

als je eenmaal aan ASUS zit wil je niet meer terug :P

vergelijk alleen het bios nou eens :?
Ik heb een Asus P2B gehad en dat bordje was super. Stabiel, snel, goed overclocken, maar ondertussen verkocht :(

ik draai nu op een 8K3A+ (EPoX) en bevalt me eigenlijk ook wel goed.

• Sfynx
  • Niet online
In de PC van mijn vader zit de Asus A7V nog... PCB revisie 1.02 :) werkt nog steeds geweldig. Heb ook ooit de extra Promise Ultra100 controller omgezet naar een Promise Fasttrak100 RAID controller d.m.v. de RAID-BIOS, maar 1 van de 2 schijven was toch best wel veel trager dan de andere, dus had het niet veel zin om daar lang mee door te gaan. Goed bord :) ik heb overigens ook niks te klagen over mijn Asus A7V266...

• pinockio
  • Laatst online: 25-05 11:48
Je hoort toch nog best veel van problemen bij de A7V133. Dat schijnt toch een beetje een miskleuntje te zijn geweest van Asus.

Laatst heb ik wel een P4T533 ingebouwd, en die was wel goed, stabiel en snel.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

instabiliteit van asus kan heus wel, als je er maar vroeg genoeg bijbent en (één van de eerste series) in combinatie met een nog niet doorontwikkelde bios kan je echt wel problemen verwachten bij asus. (eigen ervarin bij een a7v en met een a7v333). Als je ff w8 en de biossen komen in de buurt van de 10 zijn het rete stabiele bords die echt ok zijn, met maximale features. Het lijkt er op dat bij asus de marketing afdeling consequent harder loopt dan de productie (i.c. bios bakkers) (zoals bij elk ander bedrijf ;) )

Verwijderd

Hmm, ik heb de A7M266... deze loopt perfect... nog geen enkel probleem meej gehad, ik kan em upgraden met een XP proc erin, dus das ook mooi... de 2 mem banks zijn mij wel genoeg, aan 512 MB DDR wat ik nu heb... heb ik genoeg...
Ik heb nog nooit een A7V gehad, maar heb er superveel over gelezen en gehoord dat ie erg stabiel is... naja, veel plezier met je A7V333, ik weet zeker dat je hem zal bevallen ;) (kan ook niet anders met Asus denk ik dan maargoed, laten we daar geen discussie over starten want dan worden de modjes boos ;))

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Asus maakt inderdaad wel goede borden, heb de _/-\o_ Asus T2P4 _/-\o_ gehad, HET HX chipset bordje als je het mij vraagt, kan stiekem ERG veel voor een bordje. Volgens het boekje kon ie tot P200 MMX, volgens undocumented settings kon ie stiekem tot 6 x 83 MHz.
Daarna naar een Asus P2B-S gegaan, alleen heb ik niet optimaal gebruik gemaakt van de SCSI controller, had maar 1 UW schijf en 50 pins zip + cdrom + cdr. Ook erg goed bevallen.

Maar volgens mij had de ALLEReerste versie van de A7V maar 2 IDE poorten itt 4 IDE poorten die de Abit KT7-RAID had. Vandaar ben ik van Asus afgestapt en heb ik mij op de wachtlijst gezet voor de Abit. Bevalt me ook goed hoor, en in m'n 2e systeempje zit een ECS K7S5A, ook een goed bordje hoor, zeker voor het geld. Alleen de onboard sound is BRAK, die van een VIA chip is toch wel wat beter (Althans, op de MSI K7T-PRO van beneden wel).

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:48

Klippy

Still Game

M'n A7V draait hier nu 1 jaar en 8 maanden super hoor :)

Kan ik voorlopig nog wel mee vooruit.
En als 'ie vervangen wordt verhuist 'ie naar boven.
_/-\o_

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:00
Kheb hier de A7V133, werkelijk geweldig bord! Stabiel, snel, echt toppie! Zit al wel een tijdje te denken aan upgraden, maar dit ding met het ouwe 133mhz geheugen is nog eigenlijk rap zat. Nee, ik wacht tot het einde van het jaar, dan kan ik toch nog zeker een paar maandjes van dit geweldige bord genieten :D

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb m ook nog steeds, nu met de 3e proc erop, eerst een Duron 600@750, daarna een Duron 750@ 900 en nu een Duron 1000@1100, loopt heerlijk :)

Volgende keer voor mij ook weer een ASUS, maar ik wacht op de AMD Hamer serie voordat ik wat nieuws koop.

Mijn A7V heeft een mooie taak als server in het verschiet tegen die tijd, het is gewoon een heerlijk bord :)

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Pagina: 1