Alles wat je doet verandert je leven

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bernaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01 16:03
Hallo,

Ik wil het even hebben over de volgende theorie die ik heb:

Zoals de titel al zegt: Alles wat je doet veranderd je leven. Maar hierbij heb ik het niet over grote beslissingen zoals welke opleiding of werk je gaat doen, maar meer van 'ik klap nu in mijn hand'.
Niet iedereen is het eens met mijn theorie.

Ik zal het even een (lang :Z ) voorbeeld geven:

Als ik nu 10 puntjes neerzet zo: '..........' zal heel mijn leven veranderen. Omdat ik tijd nodig had om deze 10 puntjes neer te zetten zullen jullie het topic later lezen. Hierdoor zal ik ook later een reactie van jullie zien.
Omdat ik op een ander moment bijv. nu wat drinken zal gaan pakken, omdat ik nog eerst even de reactie wil lezen, zal ik ook missschien anders de cola inschenken, waardoor ik de cola fles eerder/later leeg heb gedronken.
Ik zal weer op een ander moment naar de winkel gaan en dus andere mensen spreken dan dat ik anders zou doen, enz enz...

Ik kan zo nog wel even door gaan maar dit is een beetje mijn theorie.
Dus iedere kleine beslissing zal een ketting-reactie opleveren dat uiteindelijk je leven serieus veranderd (met ALLES wat je doet).

Sommige zullen zeggen dat het heel erg ver gezocht is maar ik ben heilig overtuigd van deze theorie. O-)

Jullie mening?

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-01 09:29

bloasfist

Slot-A Crew

Tja, ken je het gezegde: "het leven hangt van toevalligheden aan elkaar"? Dat is eigenlijk wat jij zegt, dus er waren al meer mensen op het idee gekomen. Over het algemeen ben ik van mening dat je er zelf ook invloed op hebt. Blijf niet thuis zitten, maar pak alles aan waarvan je ook maar denkt dat het een beetje leuk kan zijn. Op die manier maak je nog eens wat mee ;)

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09-2025

MrE

Sugardaddy take me home..

Zo extreem als jij het voorstelt (de tien puntjes theorie) vind ik niet dat veranderingen in mekaar zitten.
Als je het heel erg extreem doortrekt dan zou je kunnen zeggen dat het wel klopt, want omdat de cola eerder op is moet je eerder naar de winkel, en daardoor krijg je een ongeluk, omdat net op dat moment die dronken bestuurder jouw pad kruist.
Maar die cola ga je waarschijnlijk pas halen als je meerdere boodschappen nodig hebt, en doe je die boodschappen op het moment waarop je ze anders ook had gedaan.

Ik denk eerder dat veranderingen voortkomen uit keuzes die je maakt die 'groter' zijn. Meer in de zin van welke opleiding, wel of niet kinderen nemen of welke werkgever.
Ik denk dat je het leven je zaken op je pad brengt (voorbestemming), maar dat het aan jouw de taak is hoe je deze zaken 'afhandeld'. Met deze 'afhandeling' vorm je de toekomst.
Ik denk dat als je na gaat denken over wel of geen puntjes zetten, je op den duur erg paranoid word, en je over ALLES gaat dubben (effin, heeft dat je leven wel weer verandert ;) )

Maar de theorie die je hebt is technisch gezien correct

[ Voor 0% gewijzigd door MrE op 19-08-2002 18:35 . Reden: twee broodjes braadworst met alles erop en eraan ]

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

• Bernaar
bloasfist schreef op 19 augustus 2002 @ 18:27:
Tja, ken je het gezegde: "het leven hangt van toevalligheden aan elkaar"? Dat is eigenlijk wat jij zegt, dus er waren al meer mensen op het idee gekomen. Over het algemeen ben ik van mening dat je er zelf ook invloed op hebt. Blijf niet thuis zitten, maar pak alles aan waarvan je ook maar denkt dat het een beetje leuk kan zijn. Op die manier maak je nog eens wat mee ;)
Ik ben er ook juist van overtuigd dat je er zelf heel veel invloed op hebt, namelijk met alles wat je doet! Alle kleine dingen veranderen gewoon de rets van die minuut, dus van dat uur, dus van die dag, dus van je leven... :D

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-01 20:16
"Even the smallest creature changes the course of the future" - Lord Of The Rings

• Bernaar
MrE schreef op 19 augustus 2002 @ 18:33:

...

Ik denk eerder dat veranderingen voortkomen uit keuzes die je maakt die 'groter' zijn. Meer in de zin van welke opleiding, wel of niet kinderen nemen of welke werkgever.
Ik denk dat je het leven je zaken op je pad brengt (voorbestemming), maar dat het aan jouw de taak is hoe je deze zaken 'afhandeld'. Met deze 'afhandeling' vorm je de toekomst.
Ik denk dat als je na gaat denken over wel of geen puntjes zetten, je op den duur erg paranoid word, en je over ALLES gaat dubben (effin, heeft dat je leven wel weer verandert ;) )

Maar de theorie die je hebt is technisch gezien correct
Mijn theorie staat dus tegenover jouw theorie...
Jij zegt dat iets 'voorbestemd' is... Dat heeft bijna iets van 'geloof'.
Maar ik denk eerder dat alles wat je zelf doet op invloed van je leven is. Dus als je in je handen klapt zullen een aantal mensen in je huis opkijken en iets tegen je zeggen dat ze anders niet gezegt hadden. Waardoor jij weer op andere gedachten komt... enz enz...

Maar ik geloof niet in een 'lot' of een 'bestemming'. Dat hangt totaal van je eigen beslissingen af...

En ik ben er niet bewust mee bezig in het dagelijks leven hoor, dus paranoide zal ik niet worden :)

Verwijderd

Mastermind schreef op 19 augustus 2002 @ 19:00:
"Even the smallest creature changes the course of the future" - Lord Of The Rings
Even the smallest creature can change the course of the future... :P

Verwijderd

Wat je volgens mij bedoelt (of wat er iig parallel aan is) is de theorie dat de slag van de vleugel van een vlinder in Tsjechie (of waar dan ook) een orkaan kan veroorzaken voor de kust van Californie. Dat in feite dus alles een oorzaak-gevolg relatie met elkaar heeft. Ofwel (correct me if i'm wrong) de chaostheorie...

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:59
idd de chaostheorie...

Als er in china een vlinder met zijn vleugels klappert dan kan dat in Hawai aan de andere kant van de wereld een tornado veroorzaken.

Dit alles heeft te maken met zeer complexe modellen zoals bijvoorbeeld het ontstaan van het weer.

• Bernaar
Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 19:16:
Wat je volgens mij bedoelt (of wat er iig parallel aan is) is de theorie dat de slag van de vleugel van een vlinder in Tsjechie (of waar dan ook) een orkaan kan veroorzaken voor de kust van Californie. Dat in feite dus alles een oorzaak-gevolg relatie met elkaar heeft. Ofwel (correct me if i'm wrong) de chaostheorie...
Ja, maar ik had het nu over mensen. Maar in princiepe lijkt het er wel een beetje op... Doordat jij die vlinder ooit weggejaagd hebt is die orkaan ontstaan (om maar even mijn idee erbij te betrekken)
Maar eigenlijk denk ik meer aan reactie's en actie's van de mens en zijn omgeving...
En alles in het leven dat dus samenhangt daarmee... :)

Verwijderd

Volgens mij is wat wij beiden hierboven zeiden volkomen parallel. Of het nou 10 puntjes zijn die je neerzet, of een vlinderslag van een vlinder. Het lijken beide op het eerste gezicht futiliteiten... Toch?
En toch valt er op zo'n manier te redeneren dat het de oorzaak is van een echtscheiding resp. een tornado. (Die redenatie is trouwens volledig omkeerbaar, 10 puntjes zouden het gevolg kunnen zijn van een echtscheiding, en een vlinderslag zou het gevolg kunnen zijn van een tornado. Die omkeerbaarheid lijkt mij de geloofwaardigheid van het hele verhaal erg goed doen.)

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Hmm, jouw theorie komt aardig overeen met die van mij :). Serieus, daar denk ik ook weleens over na.

Eigenlijk is t maar onzin, omdat je nooit erachter komt hoe het anders zou lopen.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• Bernaar
eMAeRCe schreef op 19 augustus 2002 @ 20:05:
Hmm, jouw theorie komt aardig overeen met die van mij :). Serieus, daar denk ik ook weleens over na.

Eigenlijk is t maar onzin, omdat je nooit erachter komt hoe het anders zou lopen.
Nee, je komt er niet achter hoe het anders had kunnen lopen. Maar je kan wel concluderen DAT het dingen veranderd.

Kennen jullie de film 'lola rennt'? Daar heb je drie keer hetzelfde begin maar door kleine veranderingen loopt het drie keer totaal anders af... :)

Verwijderd

actie -> reactie

alleen als je niets doet zijn er geen reacties / gevolgen

dat is gewoon logisch en heeft niets te maken met "voorbestemming"

• DaRuLe
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DaRuLe

Rauður, Hvítur, Blár!

"Vlinder veroorzaakt wervelstorm" was het niet?

actie > reactie, niet meer en niet minder.

Ég er eins ánægður og ég get orðið.

• Mastermind
Stel dat je om 12:00 achter je bureau zit en niks doet, en stipt 1:00 weer verder gaat, dan maakt het niks uit of je even op het bureau getikt hebt volgens mij.

Verwijderd

Mastermind schreef op 20 augustus 2002 @ 00:25:
Stel dat je om 12:00 achter je bureau zit en niks doet, en stipt 1:00 weer verder gaat, dan maakt het niks uit of je even op het bureau getikt hebt volgens mij.
Misschien wel! Want stel dat je er iemand mee irriteert: die wordt dan weer boos etc. Of je maakt het bureau vies, ofzo etc.. er is altijd wel iets te bedenken wat invloed kan hebben op het verloop van de gebeurtenissen.

• Mastermind
Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 00:40:
[...]

Misschien wel! Want stel dat je er iemand mee irriteert: die wordt dan weer boos etc. Of je maakt het bureau vies, ofzo etc.. er is altijd wel iets te bedenken wat invloed kan hebben op het verloop van de gebeurtenissen.
Niet als je helemaal alleen in je kamer zit, en tussen 2 tijdstippen niets beduidends doet.
Dus er zal geen verschil in zitten of je gewoon stil zit, of even op tafel tikt ofzo, of in je hand klapt. Want niemand hoort het.

• likkepot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Ik ben het volledig met de topicstarter eens. Ik denk hier heel vaak over na.
Vooral in het verkeer als ik dan bijna tegen een auto knal dan denk ik:"als ik nou, de voordeur op nachtslot had gedaan, dan had ik eronder gelegen" dit omdat dat net een seconde langer duurt en die seconde was precies genoeg om onder die auto terecht te komen.

Ander voorbeeld:
Mijn broertje was een keer toen hij nog heel jong was bijna verdronken in een zwembad. Mijn vader kwam langs de rand gelopen en zag anuit de bodem in een korte blik net 2 ogen naar boven kijken. Niet wetende dat dit zijn eigen zoon was sprong hij in het water waar hij tot de verrassing kwam dat dit zijn eigen zoon was.
Hij kwam net terug van de caravan, ff de fotocamera halen. Had hij dit niet gedaan, dat had ik nu geen broertje gehad, want anders was hij nooit langs die rand gelopen.

nikszolekkeralss.exe

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

_Thanatos_

Ja, en kaal

Ik zou niet zeggen dat alles je leven verandert. Want om iets te veranderen moet het eerst gebeurd zijn. Ik bedoel, hoe kun je iets veranderen dat nog niet gebeurd is? Ik denk dat je juist niets verandert wat je ook doet, want als je iets gedaan hebt kun je het niet overdoen en dus ook niets veranderen wat al gebeurd is. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Aan de andere kant, als er daadwerkelijk zoals als een toekomst bestaat, die al geschreven is, dan nog denk ik niet dat je iets kan veranderen, omdat de actie die je onderneemt om het te proberen te veranderen ook al geschreven stond dan...

Ik zeg in zo'n situatie altijd maar: wat je ook doet, doe het in 1 keer goed, want je hebt maar 1 kans.

日本!🎌

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
ergens ben ik het wel met je eens Bernaar.
maar ergens ook weer niet .
ik snap dan weer niet wat een fles cola met mijn leven heeft te maken kun je me dat een beetje uitleggen ?

Verwijderd

Nou gupje, zonder die fles cola van Bernaar had je daar helemaal niet over nagedacht! :) en dat zet wellicht weer aan tot andere gedachten...

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
daar heb je gelijk in lombdude, maar dan nog niemand kan zien of ik nu wat aan het drinken ben of dat ik een peuk opsteek.
jij kan het niet zien en iemand anders ook niet.
dus dat, ja ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen.
zulke onderwerpen liggen erg moeilijk voor mij.. en waarom weet ik niet :o

Verwijderd

nee, ok, maar de informatie die iemand anders je geeft kan jouw gedachten weer prikkelen, waardoor je gaat nadenken, waardoor je andere keuzes maakt, yadayada... :)

Je kan toch in het normale sociale leven ook gaan piekeren door wat iemand tegen je zegt?

• Bernaar
Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 12:25:
nee, ok, maar de informatie die iemand anders je geeft kan jouw gedachten weer prikkelen, waardoor je gaat nadenken, waardoor je andere keuzes maakt, yadayada... :)

Je kan toch in het normale sociale leven ook gaan piekeren door wat iemand tegen je zegt?
Jij begrijpt me heel goed lombdude!
Het gaat ook om gedachtes die door een klein tikje toch weer veranderen (je dacht immers op dat moment aan het tikje) Waardaar je vervolgens weer op andere gedachtes zou komen dan dat je niet had getikt.
Maar lombdude had het ook al goed uitgelegd.

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01 18:40
Bernaar schreef op 19 augustus 2002 @ 18:23:
Hallo,

Ik wil het even hebben over de volgende theorie die ik heb:

ff een knipje :)

Sommige zullen zeggen dat het heel erg ver gezocht is maar ik ben heilig overtuigd van deze theorie. O-)

Jullie mening?
ik ben het helemaal eens met je theorie, kun je na gaan hoe toevallig toeval wel niet is.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 21:41:
actie -> reactie

alleen als je niets doet zijn er geen reacties / gevolgen

dat is gewoon logisch en heeft niets te maken met "voorbestemming"
Niets doen kan ook zeker wel gevolgen hebben (net als iets doen). Stel je maar eens voor dat je tijdens een examen lekker 'niets' gaat doen, de gevolgen lijken mij duidelijk.

Verwijderd

Ik ben het wel met je eens Bernaar. Werkelijk wat je doet en wat je niet doet zal gevolgen hebben die de loop van je leven verandert. Ik wil graag loop benadrukken omdat niemand weet of er een lot bestaat oid. Volgens mij is het best mogelijk dat het al ergens vast ligt waar we eindigen, maar je zal zelf invloed hebben op hoe je daar naar toe werkt.
ik vind het echt een prima theorie en ben het er zeker mee eens

• Bernaar
Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 22:26:
Ik ben het wel met je eens Bernaar. Werkelijk wat je doet en wat je niet doet zal gevolgen hebben die de loop van je leven verandert. Ik wil graag loop benadrukken omdat niemand weet of er een lot bestaat oid. Volgens mij is het best mogelijk dat het al ergens vast ligt waar we eindigen, maar je zal zelf invloed hebben op hoe je daar naar toe werkt.
ik vind het echt een prima theorie en ben het er zeker mee eens
Ja, ik geloof dus absoluut niet in een lot... Juist door mijn theorie...

Verwijderd

Niets doen kan ook zeker wel gevolgen hebben (net als iets doen). Stel je maar eens voor dat je tijdens een examen lekker 'niets' gaat doen, de gevolgen lijken mij duidelijk.
Okee IVS, je hebt gelijk. Alles wat je doet, en ook alles wat je niet doet, heeft gevolgen.
Maar dat is nog steeds geen kwestie van voorbestemming of "lot". Het is alleen oorzaak -> gevolg, oftewel actie -> reactie.

Trendsetters, reclamemakers en dergelijke personen maken er hun beroep van om reacties op te wekken. Hun "actie" geeft bij "het publiek" de "reactie" dat ze een bepaald product willen kopen.

Verwijderd

Dat is idd nog steeds geen voorbestemming of lot, maar daar wou ik ook helemaal niet naartoe.

Wat er volgens mij wel is, is de mogelijkheid tot het uitrekenen (of beredeneren) van de toekomst. Je hebt immers een causuaal verband tussen alle (re)acties. Maar dat wordt ook weer in de war geschopt zodra je een vorm van toeval tegenkomt (voor zover dat al dan niet bestaat). En je krijgt dan ook nog te maken met die leuke tijdsparadoxen.
En dan ben ik inmiddels redelijk offtopic... :)

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ik kan je theorie ook omdraaien.

Jij stelt alles dat ik doe heeft gevolgen op de rest van mijn leven. Alle kleine dingen veranderen alles.

Echter ik kan juist ook zeggen door al die kleine dingen (in het verleden gebeurd) handel ik zoals ik nu handel. Omdat andere mensen die kleine dingen gedaan hebben, zit ik nu hier.

Als je op die manier gaat redeneren kun je alle moraal buiten jezelf leggen. Je kunt immers stellen dat je een slaaf bent van de omstandigheden (i.t.t. je theorie). Zelfs mijn nu spontane denken "ik zal eens in mijn handen klappen" komt als reactie op het lezen van jouw theorie.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

De "als" vraag vind ik zinloos, je leeft in het hier en nu, als je een minuut geleden alles een beetje anders deed, wordt dat pad je hier en nu, vele wereldentheorie zegt zelfs dat er oneindig veel parallelle realiteiten zijn waarin al deze hier en nu's bestaan, maar je kunt niet switchen tussen deze realiteiten (helaas, zou ik naar '74 gaan en Oranje die cup laten pakken ;) )

Het "vlinder" effect is door een wetenschapper bedacht om het complexe chaotische gedrag van dynamische systemen wat aanschouwelijker te maken.
Het is echt niet zo dat een vlinder een wervelstorm veroorzaakt, alleen in een extreem kritische, labiele, zuiver theoretische weersituatie ;)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

8)

• Bernaar
Ok dit nutteloze bericht heeft nu jouw hele leven veranderd! :P

• Mozin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-06-2023

Mozin

Gewoon een gamer

'Veranderd' of 'anders' is niet het goede woord, want het is niet iets als 'van een bepaalde situatie naar een andere situatie'. Het is volledig logisch dat alle impulsen die je dagelijks oppakt, je als persoon beinvloeden, op welke schaal dan ook. Het is geen theorie die de topicstarter geeft, maar meer een paranoide uitleg van het dagelijkse leven.

Nu vind ik de impact (impuls) van het smileytje met het brilletje niet echt bepaald groot als ik eerlijk ben :), maar net als al het andere heeft het inderdaad wel een invloed (welliswaar zeeeeeeer gering).

Verwijderd

.
Ik heb maar een puntje nodig, omdat ik me niet verveel.
Ik denk zelf dat het de intentie is waarmee je iets doet, wat de bepalende factor is voor de verandering. Ik ga erzelf vanuit dat elke actie een gelijke reactie opleverd. Elke gevolg heeft een oorzaak.

Het zetten van 10 puntjes in plaats van serieuze levenswijsheid, zou kunnen wijzen op spontane of chronische verveling.
Door de antwoorden te lezen, is het mogelijk dat je nieuwe inzichten (of levenswijsheid) krijgt, die er voor kunnen zorgen dat jij je niet meer hoeft te vervelen.

Het kan ook zijn dat je het niet deed uit verveling, en een punt wou maken (10 eigenlijk)
En die 10 punten zou kunnen wijzen op een veelheid aan levenswijsheid, omdat je eigenlijk al tot de conclusie bent gekomen dat je leven continue veranderd.

Jou reden kan hier ook tussenin liggen.

Het zou ook kunnen zijn dat je gekozen hebt om dit topic aan te snijden, zodat je juist een kans bent misgelopen om je leven te veranderen... (eeh en dit heeft mischien wel je leven veranderd hmm)

Tja, ik ben zelf net een weekje bezig met GoT.
Ik heb geleerd dat ik de bijbel best wel kan geloven:
[God] sorry, ik heb andere dingen te doen?.

Ik weet nu dat sommige rechtlijnigheden, behoorlijk krom kunnen zijn:
Licht heeft massa?

Ik weet van Einstein dat ik mag zeggen: "Ik spreek altijd de waarheid", en dat iemands conclusie over deze stelling altijd waar is, zeker als ik ga twijfelen aan deze conclusie:
Kwisvraagje voor de liefhebber

Tja, welke invloed zal dit allemaal op mij hebben.

...

• Bernaar
Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 19:52:
.
Ik heb maar een puntje nodig, omdat ik me niet verveel.
Ik denk zelf dat het de intentie is waarmee je iets doet, wat de bepalende factor is voor de verandering. Ik ga erzelf vanuit dat elke actie een gelijke reactie opleverd. Elke gevolg heeft een oorzaak.

Het zetten van 10 puntjes in plaats van serieuze levenswijsheid, zou kunnen wijzen op spontane of chronische verveling.
Door de antwoorden te lezen, is het mogelijk dat je nieuwe inzichten (of levenswijsheid) krijgt, die er voor kunnen zorgen dat jij je niet meer hoeft te vervelen.

Het kan ook zijn dat je het niet deed uit verveling, en een punt wou maken (10 eigenlijk)
En die 10 punten zou kunnen wijzen op een veelheid aan levenswijsheid, omdat je eigenlijk al tot de conclusie bent gekomen dat je leven continue veranderd.

Jou reden kan hier ook tussenin liggen.

Het zou ook kunnen zijn dat je gekozen hebt om dit topic aan te snijden, zodat je juist een kans bent misgelopen om je leven te veranderen... (eeh en dit heeft mischien wel je leven veranderd hmm)

Tja, ik ben zelf net een weekje bezig met GoT.
Ik heb geleerd dat ik de bijbel best wel kan geloven:
[God] sorry, ik heb andere dingen te doen?.

Ik weet nu dat sommige rechtlijnigheden, behoorlijk krom kunnen zijn:
Licht heeft massa?

Ik weet van Einstein dat ik mag zeggen: "Ik spreek altijd de waarheid", en dat iemands conclusie over deze stelling altijd waar is, zeker als ik ga twijfelen aan deze conclusie:
Kwisvraagje voor de liefhebber

Tja, welke invloed zal dit allemaal op mij hebben.

...
Hehe, goeie van je :D

[flashback]
Helaas wordt dit soort humor hier niet gewaardeerd; dit deed me denken aan één van mijn eerste topics:
[url] Windows ME verwijderen [/url]
[/flashback]

Maar door mij wordt deze humor wel gewaardeerd natuurlijk! _/-\o_ :+

Verwijderd

Wat quote je nou precies? [ Quote dan niks! ]
Want nou weet ik nog niet naar welk soort humor je wijst :?
Ondanks het feit dat het misschien humoristisch over komt, is de bedoeling serieus (dacht ik)
...
Jou reply, is voor mij nu de aanleiding om ferm te reageren. (bij wijze van uitleg)
...
Meestal is er een aanleiding om een vraag of idee te hebben. Want dit geeft meestal wel de oplossing aan.
Deze aanleiding was mij niet duidelijk, dus probeer ik te helpen door verschillende aanleidingen op te noemen... Dit is precies wat ik aangaf met de term 'Intentie'.
Nogmaals:
Is de intentie, verveling: dan is dat heel vervelend voor je; maar nu wel per direct opgelost.
Is de intentie, wakkerschuddend: dan groet ik u met geheel mijn hart.
Het kan ook zijn, dat je de intentie niet weet: dan hoop ik dat je erachter komt.

Wat ik in de topic:"[God] sorry, ik heb andere dingen te doen?" aangaf, is dat de wereld spiegelend werkt. De intentie waarmee je iets doet, is ook de mate waarmee je het weer terug krijgt.
(Opm. dit soort uitspraken zijn ALTIJD relatief, ten opzichte van mijzelf; en niet perse waarheid voor iedereen)

Stel je wilt een programmeertaal leren. Met hoe meer passie je dat doet, hoe meer je puzzelt, hoe meer je zoekt... Hoe meer resultaat je krijgt als het lukt, of hoe meer gefrustreerde je raakt als het niet lukt.
Heb je de instelling: "Nou, ff kieken woat ut wor" (lekker Twentsch), dan zul je wellicht wat leuke voorbeeldjes tegen komen wat een programmeertaal zo'n beetje kan. Leuk om te laten zien aan je vrienden. Maar je zult er nooit echt goed mee om kunnen gaan. En moet je dus ook niet zeuren met zoiets als: "toch wel heel moeilijk he, dat programmeren".

En net als fietsen, doe je niet je best; dan kletter je er net zo hard weer vanaf!
(ook als je teveel je best doet)

Mijn persoonlijke intentie is van religieuze aard.
Dit klinkt zwaar, maar valt behoorlijk mee (volgens mij dan).
Ik ga uit van het woord 'religie' met de volgende betekenis:
re-ligáre: Re=opnieuw, Ligáre=Binden/Binding: en dus Opnieuw-Verbinden, of Wederbinding.
(Opm. Andere mensen zullen hier vast anders tegen aan kijken, maar dat is OffTopic)

Ik probeer veel dingen in mijn leven aan elkaar te binden, dat is mijn manier van logica, dat is mijn manier van zingeving (zie andere topics)
(btw:het vetgedrukt in de vorige reply zijn links - was niet helemaal duidelijk volgens mij).

Vandaar dat ik hier 1 van mijn persoonlijke conclusie neerzet, als voorbeeld van wat ik doe, en evt. mijn verandering... Ik heb daar welliswaar ontzettende lol in, maar is eigenlihjk bloed serieus.

Als dit soort dingen hier niet gewaardeerd worden, dan is dat meer een probleem van anderen (zie dus het Kwisvraagje). Want ik kan alleen maar reageren met, en volgens, mijn eigen ervaringen. Ik kan alleen maar mijn eigen leven laten zien. Want voor iedereen is de waarheid anders; puur relatief. Want: waar ik denk rechtdoor te gaan, daar denkt de andere dat ik krom aan het redeneren ben, of misschien wel ergens omheen draai, of in een zwart gat val... net als wat licht doet. (ook deze wetenschap is voor mij dus religieus)

Alles wat ik doe, veranderd per definitie mijn leven!!

Ook dit schrijven veranderd mij. Ik trek conlusies, terwijl ik schrijf... daarom zijn mijn replies meestal zo lang (zal er aan werken om ze korter te maken). Puur omdat ik meestal niet van onzin en nutteloze opmerkingen hou, zonde van mijn tijd. (opm. voordat hier opmerkingen over komen: humor is ontzettend zinvol en nuttig)

En ik moet eerlijk toegeven; ik doe dit meer voor mijzelf, dan voor anderen.
Wat ik al eerder schreef:
Marchello_E schreef op 27 augustus 2002 @ 16:26 in [God] sorry, ik heb andere dingen te doen?.:
euh, thanx geloof ik. Het werd zo langzamerhand meer een zelfstudie dan een reply..
...
and remember respect is everything, only if you respect yourself. Then it will change your life.

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-01 07:45

wij

HEHE LOL, Hier heb ik ook vaak over gedacht, ben het met de starter eens.

Verwijderd

Hier heb ik idd ook wel eens over gedacht, ik ben het met de topic starter eens.

Dit bericht heeft zonet mijn leven veranderd :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 16:28:
...
Wat er volgens mij wel is, is de mogelijkheid tot het uitrekenen (of beredeneren) van de toekomst. Je hebt immers een causuaal verband tussen alle (re)acties. Maar dat wordt ook weer in de war geschopt zodra je een vorm van toeval tegenkomt (voor zover dat al dan niet bestaat). En je krijgt dan ook nog te maken met die leuke tijdsparadoxen.
En dan ben ik inmiddels redelijk offtopic... :)
Zo offtopic vind ik dat niet! In het NU ben ik in staat om de TOEKOMST te veranderen, door iets te DOEN. Door in het NU nieuwe inzichten te krijgen, kan ik het VERLEDEN meer waarderen.

Ik weet uit eigen ervaring dat ik mijn toekomst in zekere mate kan sturen (helaas niet berekenen, ook niet via astrologie). Door mij ergens positief op te richten, kom ik 'per toeval' in situalies terecht die leiden naar mijn doel...

Wat ik eerst misschien als 'jeugdtrauma' zag, kan ik nu zien als hulpmiddel om verder te komen in het leven. Misschien kan ik door nieuwe inzichten over het verleden, mijn toekomst veranderen.
Mijn ervaring: Ik zat erg in de put over vroeger, totdat ik wat deed, en bepaalde mensen tegenkwam. Ze gaven mij een nieuw geloof. Daardoor zag het verleden heel anders, leef ik nu heel anders, en is mijn toekomst anders. Anders dan wanneer ik in die put zou blijven hangen.

Hehe, en over de combinatie invloed en berekining gesproken...
unteraarsch schreef op 18 augustus 2002 @ 1:16 in Universum als super-computerprogramma...:
...
Veel mensen stellen zichzelf allemaal mooie filosofische vragen waar ze nooit antwoord op krijgen, dingen zoals: Is het helaal oneindig groot?? Wanneer is het ooit begonnen? En wat was er voor het begin?

Nu bedacht ik me (ooit), wat als je het universum ziet als een groot computer-programma. Een computer programma is niets meer dan een stel regels, die door de programmeur zijn gedefineerd. De programmeur beschrijft regels waarmee gegevens worden verwerkt, deze gegevens "leven" in het programma, wat voor hun "de wereld" is. Ze kunnen er niet uit en zullen zich nooit voor kunnen stellen dat er iets buiten is of hoe het er buiten zou zijn...
Mijn reply werd niet echt gewaardeerd geloof ik, en de topic werd gesloten...
http://gathering.tweakers...message/14922209#14922209
Jammer, want ik vond het een hele mooie (en herkenbare) vraag.

Om dit even OnTopic te houden:
Mijn reply was JUIST om te laten zien, dat je niet voor God KAN spelen.
En wel om te laten zien dat iedereen voor God WIL spelen.
Iedereen wil z'n eigen toekomst creeren. Iedereen wil invloed op z'n eigen leven.
Ik ook! maar het lukt niet altijd.
Maar:

Alles wat je doet: is je eigen keuze
Alles wat je veranderd: is je eigen creatie
Esta es tuya fiesta! - Het is jou feestje! -

Wat ik ook (een beetje onderwater) in mijn (niet gewaardeerde) reply aangaf...
Je doet iets, en je krijgt iets. ">Create Program"
Je mist iets, en je veranderd iets. ">Edit Program"
Je ziet iets, en je waardeerd het. ">Run Program"

Het is geen "berekenen", het is juist gebruik maken van "causale effecten"
Het is "gebruik maken" van de "regels van het universum"

Zo blijf je doorgaan met "dingen doen"
Zo blijf je doorgaan met "veranderen"
totdat het je bevalt... en dan verander je het weer.

En dit leek me OnTopic genoeg, en uiteindelijk ook hier van toepassing!

Nog een voorbeeld, die OffTopic lijkt... maar wat het niet is:

Ik vond het erg teleurstellend dat er gereageerd werd met:
Captain Proton
Leuke fantasie hebben jullie, maar hier is W&L toch echt niet voor bedoeld. In W&L verwachten we van de users een onderbouwde discussie, en geen eindeloos gefantaseer over hoe het zou kunnen zijn, niet gehinderd door enige kennis over hoe het heelal in elkaar steekt. Dit heeft nu wel lang genoeg geduurd.
Fantasie is meestal een goed hulpmiddel om nieuwe inzichten te krijgen; dat is VRIJHEID. Er zijn een heleboel mensen online die kunnen programmeren; daar is Creativiteit voor nodig, en niet altijd goed te onderbouwen. De meeste programmeurs hebben wel eens een zonnenstelseltje gemaakt. Het feit dat deze niet aan de relativiteitstheorie voldoet, maakt het programma niet minderwaardig als hulpmiddel om te leren programmeren. Zo ook een fantasie om te "leren leven". Meestal is het juist "veronderstelde Kennis" die aan het hinderen is.
WANT NIEMAND WEET WERKELIJK! HET BLIJFT WAARACHTIG!
Wetenschap, blijft een fantasie-verhaal van de werkelijkheid, hoezeer het er ook op lijkt. De ene keer is de aarde plat, daarna bolvormig. De ene keer gaat licht rechtdoor, daarna blijkt het ook krom te gaan. De ene keer hebben we drie dimensie, worden het er vier. En nu zijn we al op een stuk of 10 beland. Quantum theorie wordt een superstring. En wie weet hoe belachelijk we deze theoriën vinden over een jaar of tien..........
Ik vind dit onderbouwd genoeg!

De verandering voor mij is dat ik dus best wel teleurgesteld ben in de intelligentie van de moderator (die deze zin nu ook wel zal lezen :) ) En ik had daar wel wat minder stugheid in verwacht.

tien puntjes . . . . . . . . . . (jij hebt mij beinvloed dus!)

Ik heb nu eigenlijk geheel OFFTOPIC gereageerd, shame shame shame on me!! })
OH WAT HEB IK GEDAAN.

Naar verwachting zal dit topic OOK wel gesloten worden. Misschien krijg ik wel een GoT-verbod O-)

Ben benieuwd... (maar ik weet dat iig 1 persoon dit waardeerd, en dat vindt ik goed genoeg :) )

Opm.: Shit weer een lang verhaal, ik zal het ook nooit leren...

• QuestGamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2025

QuestGamer

Questje

Ik vond het een leuk verhaal hoor, ik zie geen reden waarom jij gebanned zou moeten worden ofzo. Er klopt veel van wat je zegt, ook al doe je er nog al lang over om je verhaal te doen :)

BTW, om op de topicstarter terug te komen:
ALLES wat je doet heeft invloed op de rest van je leven, ja logisch. Maar omdat ALLES (en dat is veel) invloed heeft, is het aandeel PER actie niet zo groot. Het zetten van 10 puntjes heeft invloed da's logisch. Maar grote invloed? Nee.
Iets wat meer ingrijpender is/meer tijd vergt etc... zal ook meer invloed hebben op je leven.
Logisch :)

Zo, nu is dit topic weer ontopic en hoeft er niks gesloten te worden.

_/-\o_

Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)

Verwijderd

Fantasie is meestal een goed hulpmiddel om nieuwe inzichten te krijgen; dat is VRIJHEID.
Er zijn een heleboel mensen online die kunnen programmeren; daar is Creativiteit voor nodig, en niet altijd goed te onderbouwen. De meeste programmeurs hebben wel eens een zonnenstelseltje gemaakt. Het feit dat deze niet aan de relativiteitstheorie voldoet, maakt het programma niet minderwaardig als hulpmiddel om te leren programmeren. Zo ook een fantasie om te "leren leven". Meestal is het juist "veronderstelde Kennis" die aan het hinderen is.
WANT NIEMAND WEET WERKELIJK! HET BLIJFT WAARACHTIG!
Wetenschap, blijft een fantasie-verhaal van de werkelijkheid, hoezeer het er ook op lijkt. De ene keer is de aarde plat, daarna bolvormig. De ene keer gaat licht rechtdoor, daarna blijkt het ook krom te gaan. De ene keer hebben we drie dimensie, worden het er vier. En nu zijn we al op een stuk of 10 beland. Quantum theorie wordt een superstring. En wie weet hoe belachelijk we deze theoriën vinden over een jaar of tien..........
Ik vind dit onderbouwd genoeg!

De verandering voor mij is dat ik dus best wel teleurgesteld ben in de intelligentie van de moderator (die deze zin nu ook wel zal lezen ) En ik had daar wel wat minder stugheid in verwacht.

tien puntjes . . . . . . . . . . (jij hebt mij beinvloed dus!)

Ik heb nu eigenlijk geheel OFFTOPIC gereageerd, shame shame shame on me!!
OH WAT HEB IK GEDAAN.

Naar verwachting zal dit topic OOK wel gesloten worden. Misschien krijg ik wel een GoT- verbod
Tja, ook het doorlezen van dit soort topics behoort tot mijn functie ;) En nu we het daar toch over hebben, je valt in dit topic op door complete vaagheid. Allereerst zou ik je daarom willen vragen om, alsjeblieft, eens iets te doen aan je schrijfstijl: Bijvoorbeeld door eerst eventjes na te denken wat je precies wilt zeggen, voor je begint met typen... Met alle respect, over het algemeen kan ik er geen touw aan vastknopen, en dat zal voor de anderen hier ook gelden. Het kan overigens ook geen kwaad om een beetje te bezuinigen op het gebruik van caps, ze werken nu in ieder geval niet verduidelijkend...

Verder is het niet de bedoeling om verhaal te gaan halen in een ander topic als het eerste topic gesloten is: En of je daar nu een nieuw topic voor opent of een oud voor vernaggelt, maakt niet veel uit. De aangewezen plaats om beslissingen van mods te bespreken, is in Lieve Adjes.

Je uitlating over mijn intelligentie vind ik erg grappig, aangezien je hier (zoals je zelf zegt) al wel 1 week komt. Ik vraag me wel af of je nu werkelijk denkt dat dat soort opmerkingen eraan bijdragen dat ik je betoog en jou serieus neem? ;)

• NijntjePluis
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-01 20:20
Die chaos-theorie met die vlinder herinner ik me nog wel van biologie op de middelbare school. Heb 't altijd onthouden. Ik vind het wel wat hebben dat je maar iets kleins hoeft te doen om iets groots te bereiken :)

Toch vind ik dat deze theorie juist niks met voorbestemming te maken heeft. Als alles voorbestemd was, dan zou het toch niks uitmaken wat je nu doet. Wat zou gebeuren, gaat toch gebeuren.
Juist omdat je elke keer een keuze maakt (bijv. een paar ......... neer zetten), ga je een bepaalde (of juist onbepaalde) richting op met je leven.

Als je denkt dat onderwijs duur is, moet je onwetendheid eens proberen.

Verwijderd

Ik hoop dat deze publieke excuses aan alle mensen die ik irriteer (of heb geirriteerd), mijn leven beinvloed en positief veranderd _/-\o_

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 10:13:
Ik hoop dat deze publieke excuses aan alle mensen die ik irriteer (of heb geirriteerd), mijn leven beinvloed en positief veranderd _/-\o_
edit:
en voordat ik het vergeet, wat ik dus bijna deed

Ik zal proberen mijn replies in te korten... hoewel het me moeite kost.
(idem begin opm. voor deze edit)
Pagina: 1