Toon posts:

ABN-Amro e.Dentifier: Ombouwen tot pincodekraker?

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijdje de ABN-Amro e.Dentifier, waarmee je heel relaxed kunt internetbankieren, maar ik zat te denken: Is het niet mogelijk om het apparaatje om te bouwen zodat je de pincode te zien krijgt als je het pasje erin doet? Je moet namelijk je pincode invoeren op het ding, en als je dat fout doet geeft ie het aan. De pincode wordt dus gelezen door het apparaat, is het dan niet mogelijk om hem om zo te tweaken dat hij je pincode prijsgeeft? Dit lijkt me niet zo relaxed namelijk....

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Het zal best wel kunnen, met veel moeite. (Bijna) alles is te kraken.

Verwijderd

Probeer het eens zou ik zeggen :P

Nee maar je mag verwachten van een concern als ABN dat ze dat wel voorzien hebben...

• ~Destructor()
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Bij eenzelfde apparaat van de Rabobank wordt na een 3tal keer verkeerde PIN code je ChipKnip geblokkeerd...
Dan moet je eerst naar de bank voordat je die pas weer in dat apparaat kan gebruiken.
Maar dit lijkt me toch wel het minste wat ze wat betreft beveiliging ingebouwd hebben.. ;)

Nothing is impossible

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Volgens mij werken die chiplezers niet volgens het principe dat je de pincode uit kunt lezen en dan vergelijken met de ingevoerde code, maar wordt de ingevoerde code aan de chip gegeven en zegt die dan of de code klopt of niet....

Simpel uitlezen is dus niet mogelijk...

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 17:53:
Ik heb al een tijdje de ABN-Amro e.Dentifier, waarmee je heel relaxed kunt internetbankieren, maar ik zat te denken: Is het niet mogelijk om het apparaatje om te bouwen zodat je de pincode te zien krijgt als je het pasje erin doet? Je moet namelijk je pincode invoeren op het ding, en als je dat fout doet geeft ie het aan. De pincode wordt dus gelezen door het apparaat, is het dan niet mogelijk om hem om zo te tweaken dat hij je pincode prijsgeeft? Dit lijkt me niet zo relaxed namelijk....
Pincode staat niet op je pasje. Op je pasje staan de parameters van een functie, bijv: a*pincode^2+b*pincode+c; die a, b en c staan dus op je pasje. De e.Dentifier doet het uitrekenen en het resultaat opsturen naar ABN. Komt het resultaat overeen met het getal wat bij ABN staat opgeslagen, dan klopt je pincode. Zo niet dat heb je de verkeerde pincode ingetoetst

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Cpt.Morgan
Brahiewahiewa schreef op 19 augustus 2002 @ 18:03:
[...]

Pincode staat niet op je pasje. Op je pasje staan de parameters van een functie, bijv: a*pincode^2+b*pincode+c; die a, b en c staan dus op je pasje. De e.Dentifier doet het uitrekenen en het resultaat opsturen naar ABN. Komt het resultaat overeen met het getal wat bij ABN staat opgeslagen, dan klopt je pincode. Zo niet dat heb je de verkeerde pincode ingetoetst
Nope.... je kunt pas de code van het scherm invoeren nadat je de correcte pincode hebt ingevoerd... Dat staat dus wel degelijk op je chip...

Verwijderd

Cpt.Morgan schreef op 19 augustus 2002 @ 18:05:
[...]

Nope.... je kunt pas de code van het scherm invoeren nadat je de correcte pincode hebt ingevoerd... Dat staat dus wel degelijk op je chip...
nee dat staat hij niet, de parameters en het antwoord daarvan staan er,

die identifier maakt met je pin en die parameters een getal

als dat gelijk is aan het antwoord dat op je pin staat, dan is hij correct, hij staat er dus niet...

• S1W
  • Laatst online: 02-08 22:58

S1W

jajajaa...

Topicstarter: als je dat voor elkaar krijgt weet ik wel wat mensen die je willen spreken :D

* S1W is ABNAMRO

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
Brahiewahiewa schreef op 19 augustus 2002 @ 18:03:
[...]

ik geloof er niet in dat dat kleine apparaatje zo'n enorm bereik totaan de abn heeft!
het staat vast wel ergens in de pas.

• Cpt.Morgan
Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 18:08:
[...]

nee dat staat hij niet, de parameters en het antwoord daarvan staan er,

die identifier maakt met je pin en die parameters een getal

als dat gelijk is aan het antwoord dat op je pin staat, dan is hij correct, hij staat er dus niet...
Je hebt gelijk, dat komt ook ongeveer overeen met wat ik net zei:
Volgens mij werken die chiplezers niet volgens het principe dat je de pincode uit kunt lezen en dan vergelijken met de ingevoerde code, maar wordt de ingevoerde code aan de chip gegeven en zegt die dan of de code klopt of niet....
Wat ik bedoelde is dat er in ieder geval niets verstuurd hoeft te worden naar ABN AMRO om te checken of de ingevoerde pincode juist is...

Verwijderd

Topicstarter
Het apparaat vraagt om je pincode, als je deze fout invoert, geeft hij dit aan, dus het apparaatje moet de pincode weten en als je deze correct hebt ingevoerd dan kan je pas verder...

• Xandrios
  • Laatst online: 12-08 17:53
Dit kan niet....

je passwordt staat NIET op de pas. Als je een password intoets wordt deze via een berekening omgezet, en dat antwoord wordt vergeleken met het antwoord op de kaart.
Je zou denken dat je dan gewoon de berekening omdraaid om het password te krijgen, helaas: das niet mogelijk.
Ik weet niet precies hoe het zit, maar met priemgetallen (geloof ik) wordt het zo gedaan dat je NIET de berekening kunt omdraaien...omdat je dan gewoon een aantal parameters niet weet ofzo...

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:15

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

voer je de pincode op dat kastje in? of via je computer? ik ken die apparaten dus niet :)

over dat apparaat van de Rabobank heb ik nog een specifieke vraag. Als ik het goed heb werkt het als volgt??
code:
1
2
3
4
pininvoer --> vergelijking --> goed, ga verder
pininvoer --> vergelijking --> fout, teller +1 
if teller >3
then lock

als deze redenering klopt en teller is een chip, zou er dan de mogelijkheid bestaan om deze in de oude staat terug te krijgen? een soort van flashen dus.
zo ja, dan zou je in principe een oneindig aantal pogingen doen.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:00
manier van werken met een pinpas:

staat een hash op je pinpas die niet om te draaien is. Je voert je code in op het apparaat, apparaat doet iets als
PHP:
1
2
3
4
5
if (md5($pincode) == $pinhash) {
   ga_verder();
} else {
   $teller--;
};

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
* Termi 's pa heeft er nog 2 liggen ongebruikt , en nee ze gaan niet de deur uit >:).

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
is het dan niet mogelijk om juist het blokken van je pas tegen te gaan; dus dat je gewoon de combinaties van 0000 tot 9999 afgaat; en dat ingeval van incorrecte je ipv het doorgeven van een signaal aan een blokkeerschakeling; je gewoon een lampje ofzo laat branden?

• ET
  • Laatst online: 17-06 18:00

ET

Misschien kun je hem openmaken, en dan diodes tussen de contactpunten en de chip maken, zodat je wel gegevens kunt lezen, maar dat schrijfsignalen worden geblokt?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ik denk dat dit via logaritmes en alles loopt, op een soort zelfde manier als een credit card nummer is bedacht.

je pincode wordt niet eenvoudig uitgelezen lijkt me, omdat dat wel heel erg kraakgevoelig is (en dan zou er allang iemand bedacht hebben hoe dit te kraken is?)
Pagina: 1