Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
een vraag voor de tweaker dient zich aan. met een gloednieuwe sony minidisk recorder de "707" hebben we een prachtige opname gemaakt. vanwege de USB aansluiting gingen we ervan uit dat het geep probeeem zou zijn dit op de computer te zetten zodat de opname gemaild kan worden naar andere mensen. HELAAS dit lukt dus niet. wel pc--> MINIDISK maar dus niet andersom. Ondertussen op aanraqden van de winkel ( dixons) een andere geluidskaart gekocht met optische line in. HELAAS de MINIDISK geeft voor zover we kunnen vinden geen LINE OUT ( de enige uitgang is een hoodtelefoon uitgang)
DE VRAAG:
Hoe kunnen we het gesprek nu op een mooie manier digitaal op de PC zetten, mailen, bewerken enz.

Ik houd me aanbevolen voor alle ideeen.

DANK !

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 17:51:
Hallo,
een vraag voor de tweaker dient zich aan. met een gloednieuwe sony minidisk recorder de "707" hebben we een prachtige opname gemaakt. vanwege de USB aansluiting gingen we ervan uit dat het geep probeeem zou zijn dit op de computer te zetten zodat de opname gemaild kan worden naar andere mensen. HELAAS dit lukt dus niet. wel pc--> MINIDISK maar dus niet andersom. Ondertussen op aanraqden van de winkel ( dixons) een andere geluidskaart gekocht met optische line in. HELAAS de MINIDISK geeft voor zover we kunnen vinden geen LINE OUT ( de enige uitgang is een hoodtelefoon uitgang)
DE VRAAG:
Hoe kunnen we het gesprek nu op een mooie manier digitaal op de PC zetten, mailen, bewerken enz.

Ik houd me aanbevolen voor alle ideeen.

DANK !
Niet echt slim om naar de Dixons te luisteren :+

Je moet met de USB aansluiting alles kunnen doen, en je hoeft echt niet met het glasvezelkabeltje op te nemen hoor. Met een portable kan dat neit eens, omdat die alleen een ingang heeft.

Dixons heeft je een beetje genaaid denk ik. Als het kan, en je geluidkaart die je had goed was, dan zou ik die kaart terugbrengen want dit kost je onnodig geld !!

Verwijderd

Topicstarter
- Je moet met de USB aansluiting alles kunnen doen,-
Helaas lukt het niet, ook na een gesprek van dixons met sony werd dit bevestigd.
Usb werkt aleen van pc naar minidisk niet andersom, of heeft iemand andere ervaringen en is de meegeleverde software daar niet geschikt voor ?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

een minidisc heeft geen digital out.
dit om te voorkomen dat je cd's digitaal gaat verspreiden. tis eigenlijk de beste kopieer beveiling die er is. gewoon geen digitale uitgang er op zetten

ook de firmware in een minidisc regelt dat de usb alleen een input is.

wil je digitaal muziek/spraak opnemen en weer kopieren zul je of moeten opnemen op je pc, of een datrecorder moeten aanschaffen.
helaas worden datrecorders door consumenten nauwelijks gebruikt, en zul je er dus ook niet zo makkelijk aan kunnen komen.

ik weet trouwens nieteens of datrecorders nog wel gemaakt/gebruikt worden

• chemokar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-03 12:20
Minidisk heeft een beveiliging om zo te voorkomen dat de muziek zonder rechten gecopieerd wordt, wat je zou kunnen doen is op zoek gaan naar een apparaatje dat de codering eraf haalt zodat jehet wel kan kopieren. Ik weet dat in de electuur van lang geleden (ten tijden van de introductie van minidisk) een zelfbouw dingetje in heeft gestaan dat de beveiliging eraf haalt.

Maar waarschijlijk heeft er wel iemand een stukkie software geschreven die dit ook voor je kan doen als het apparaat via usb aan je pc hangt, ben het alleen nog nergens tegen gekomen.

[edit]
http://www.cc.jyu.fi/minidisc/part_hacking.html misschien wat meer info daar te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
tjee als dat makkelijk is op te lossen xal dat wel heel handig zijn.
Het meest baal ik nog van dat men in de winkel zegt dat het allemaal geen probleem is..

Verwijderd

Van je koptelefoon naar je line-in die standaard op je pc zit moet het toch doen?

Tis wel analoog maar ja, kmerk weinig verschil...

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:53

Aidix

Geluidspietlut

een minidisc heeft geen digital out.
dit om te voorkomen dat je cd's digitaal gaat verspreiden. tis eigenlijk de beste kopieer beveiling die er is. gewoon geen digitale uitgang er op zetten
Blablabla
Minidisk heeft een beveiliging om zo te voorkomen dat de muziek zonder rechten gecopieerd wordt, wat je zou kunnen doen is op zoek gaan naar een apparaatje dat de codering eraf haalt zodat jehet wel kan kopieren. Ik weet dat in de electuur van lang geleden (ten tijden van de introductie van minidisk) een zelfbouw dingetje in heeft gestaan dat de beveiliging eraf haalt.
EN nog meer blabla

Dit slaat dus allemaal nergens op.

Hoe zit het dan wel??

Een portable MD speler/recorder heeft geen digi out omdat de fabrikant dat niet nodig vindt. Er zit immers ook geen fatsoenlijke LINE out op. Op een normaal MD deck zit dit uiteraard WEL.

MD hanteert SCMS wat ervoor zorgt dat je van een opname maar 1 keer een digitaal kopie mag maken serieel gezien. Ook dat heeft hier geen zak mee te maken.

De enige poplossing voor jouw probleem is een MD HOMEDECK kopen en die aan je geluidskaart te hangen.
Je kan natuurlijk ook gewoon even een analoge opname maken, maar aangezien je een SONY 707 hebt gekocht zal dan de bas behoorlijk uit balans zijn en is het lineout signaal veel te zwak heheh dus dat is geen optie als je muziek wilt overzetten naar je PC }) }) })

Kortom verkoop die hele kolerezooi, koop een Sharp portable MD recorder voor een perfect line-out en eventueel een losse homedeck als je digi out wilt.

Veel plezier!!! :+

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 18:58:
Van je koptelefoon naar je line-in die standaard op je pc zit moet het toch doen?

Tis wel analoog maar ja, kmerk weinig verschil...
dit is ook de manier waarop ik dit doe, line-in van de pc en opnemen met amprec of lineripper ... hier vin je de meeste op http://users.otenet.gr/~comtex/Lin2mp3.htm
Pagina: 1