Toon posts:

JBL valt me vies tegen, of....

Pagina: 1
Acties:
  • 468 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Vorige week de JVC SH909 MP3 speler autoradio gekocht. Ben ik erg tevreden over. Tegelijkertijd heb ik er een paar JBL GTO935E ovalen gekocht.

Zie: http://www.jbl.com/car/pr...od=GTO935&ser=GTS&cat=MEL

Die vallen me eerlijk gezegt vies tegen, ik hoor niets dan lof over JBL maar ik zie het (nu) echt niet niet terug, of heb ik het mis? Het geluid klinkt vlak, schel en absoluut niet mooi 'vol'. Ik zie bv de conus als een gek heen en weer gaan, maar de bas blijft volledig weg...

Voor alle duidelijkheid, ik heb ze dus gewoon aan de uitgang van de radio hangen, gebruik geen versterker. Ik ben zeer benieuwd wat ze doen aan een versterker. Gaan ze opeens een mooi vol geluid geven, of blijft het kut, maar dan alleen wat harder? Aangezien ik geen versterker op de plank heb liggen, hoop ik dat iemand dezefde speakers wel versterkt heeft en mij het een en ander kan vertellen. Overgens kan iedereen met een mening/ervaring hierover reageren...

Thx, Jeroen.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Hoe heb je deze speakers ingebouwd? In een hoedenplank of iets anders? Let wel dat je plus en min bij beide speakers hetzelfde aansluit. Anders gaat de ene conus naar beneden terwijl de andere conus net omhoog gaat, waardoor ze elkaar uitdoven. DAt scheelt wel een portie bas.

Verwijderd

Topicstarter
Wekkel schreef op 19 augustus 2002 @ 17:52:
Hoe heb je deze speakers ingebouwd? In een hoedenplank of iets anders? Let wel dat je plus en min bij beide speakers hetzelfde aansluit. Anders gaat de ene conus naar beneden terwijl de andere conus net omhoog gaat, waardoor ze elkaar uitdoven. DAt scheelt wel een portie bas.
Ik heb ze (gelukkig) nog niet ingebouw, vandaag even geprobeerd. Dus even los op de hoedenplank gelegd. Met uiteraard wel de klep dicht. Plus en min zijn goed aan gesloten. Conus slaat uit naar boven...

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Op de hoedenplank leggen gaat uiteraard weinig bas opleveren. Bouw die dingen eerst eens fatsoenlijk in en kom dan weer klagen :P

Verwijderd

Topicstarter
Wekkel schreef op 19 augustus 2002 @ 17:56:
Op de hoedenplank leggen gaat uiteraard weinig bas opleveren. Bouw die dingen eerst eens fatsoenlijk in en kom dan weer klagen :P
Ja het spijt me zeer, maar ik had (voordat alles gejat is) hele simpele Philips 200W speakers. Die gaven een veel voller geluid, ook niet ingebouwd! Dus vertel me nu niet dat ik zeur...

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-09 12:37
IDD, pas klagen als je weet waar je mee bezig bent ;)

Verwijderd

Wekkel schreef op 19 augustus 2002 @ 17:56:
inderdaad

Verwijderd

Topicstarter
Lees ff m'n reactie...

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

JBL autospeakers zijn top, je hebt ze waarschijnlijk niet goed ingebouwd :)
Ik heb de GTO962 al ruim 3 jaar nu, en ze laten ze vreemd genoeg zitten als ze m'n autoradio jatten :)

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Luckeh schreef op 19 augustus 2002 @ 18:00:
JBL autospeakers zijn top, je hebt ze waarschijnlijk niet goed ingebouwd :)
Ik heb de GTO962 al ruim 3 jaar nu, en ze laten ze vreemd genoeg zitten als ze m'n autoradio jatten :)
Hmmm zou op zich genoeg moeten zeggen als ze het laten zitten, maar goed ik was iig alles kwijt... En wat heb ik precies niet goed gedaan volgens jou?

Verwijderd

Topicstarter
Aanvulling: Ik heb voorin de standaard Ford speakers zitten. Je weetwel type goedkoop, maar zelfs die geven een lekkerder geluid dat de JBL's.

Ik snap het echt niet, als dit nu JBL is...

Verwijderd

sorry hoor maar je zal wel iets fouts doen no offence

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:03

Exirion

Gadgetfetisjist

Je kunt luidsprekers van 1000'en euro's per stuk hebben, maar als ze niet ingebouwd zijn dan geeft geen enkele speaker goed geluid, tenzij ze (waarschijnlijk zoals die philips) al in klankunits ingebouwd zitten.

Een luidspreker heeft een klankkast nodig, want akoestische kortsluiting leidt tot nul komma nul bass.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Raymond
  • Laatst online: 21:59
Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 18:06:
Aanvulling: Ik heb voorin de standaard Ford speakers zitten. Je weetwel type goedkoop, maar zelfs die geven een lekkerder geluid dat de JBL's.

Ik snap het echt niet, als dit nu JBL is...

Zal ik het dan nog maar eens herhalen: JE MOET ZE INBOUWEN en niet zo eigenwijs doen.

Doordat je ze niet hebt ingebouwd, dooft de bas die aan de achterkant van de speaker wordt gegenereerd de bas van de voorkant uit, waardoor er per saldo niets overblijft. Pas wanneer je ze inbouwt in je hoedenplank, kan je een oordeel vellen.

Verwijderd

Wil je bas?? Dan moet je geen JBL kopen maar CERWIN VEGA!!! De meest extreme speakers ter wereld.

• Raymond
  • Laatst online: 21:59
Na overleg dicht.

Wanneer ze na inbouw nog niet bevallen, kan je een nieuw topic openen. In de tussentijd kan je eens proberen adviezen die je krijgt te accepteren ipv eigenwijs te blijven.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.