Vanmiddag werd hier een pc neergedumpt van m'n tante met de melding dat ie wel erg vaag aan het doen is.
Ik check en start dingen zoals
Ad Aware
Norton AV. (volledig ge-update)
Norton Windoctor
Norton Diskdoctor (die overigens de kapotte boot record niet kan fixen)
en zelf check ik van alles.
Naar mijn mening lijkt alles nu weer te kloppen, ad aware heeft een boel opgeruimd, geen virussen, windoctor heeft ook genoeg gefixt etc.
Nu had ik bij het ophalen van virus defenities een time out gekregen, precies wat me tante dus ook zei, het kan voorkomen dat internet zomaar wegvalt
Ik installeer het hele netwerk gebeuren weer (adapter, tcp/ip e.d.) en ja ik krijg na een rebootje keurig een ip en gateway en alles van m'n servertje.
Test...
Netwerk: woei,alles is er, kan bladeren enzo, niets mis mee
Internet: spoorloos en krijg melding "kan pagina niet weergeven"
alle settings na gelopen en toch maar weer opnieuw gedaan en wéér niets
VNCViewer geeft de melding "Error creating socket"
wat heb ik hier in vredesnaam an m'n broek hangen? ik snap er de ballen niet van...
nic: PCI Ethernet DEC 21041-gebaseerde adapter (is een kaartje van Farallon ofzo)
Ik check en start dingen zoals
Ad Aware
Norton AV. (volledig ge-update)
Norton Windoctor
Norton Diskdoctor (die overigens de kapotte boot record niet kan fixen)
en zelf check ik van alles.
Naar mijn mening lijkt alles nu weer te kloppen, ad aware heeft een boel opgeruimd, geen virussen, windoctor heeft ook genoeg gefixt etc.
Nu had ik bij het ophalen van virus defenities een time out gekregen, precies wat me tante dus ook zei, het kan voorkomen dat internet zomaar wegvalt
Ik installeer het hele netwerk gebeuren weer (adapter, tcp/ip e.d.) en ja ik krijg na een rebootje keurig een ip en gateway en alles van m'n servertje.
Test...
Netwerk: woei,alles is er, kan bladeren enzo, niets mis mee
Internet: spoorloos en krijg melding "kan pagina niet weergeven"
alle settings na gelopen en toch maar weer opnieuw gedaan en wéér niets
VNCViewer geeft de melding "Error creating socket"
wat heb ik hier in vredesnaam an m'n broek hangen? ik snap er de ballen niet van...
nic: PCI Ethernet DEC 21041-gebaseerde adapter (is een kaartje van Farallon ofzo)
Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output