meer dan 4 ide apparaten gebruiken?

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• Joey_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-08 19:02

Joey_k

Rammstein Rulez - Crx ook!

Topicstarter
Ik ben al een tijd op zoek naar een ander moederbord..
maar ik zoek iets waarmee ik bijvoorbeeld 4 harde schijven kan gebruiken en 2 ide cdrom/dvd drives ...

nu weet ik van Raid, maar kan hiermee mijn doel behaald worden?

Mijn oog is gevallen op de Abit KT7A voor € 49, is deze geschikt voor wat ik wil?
Ik kan in de manual van dit moederbord geen bevredigend antwoord vinden...

Nokia verzamelaar....

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zelf al wat uitgezocht :?
en jah, met Raid kan je dat behalen..
[rml][ FAQ] RAID.[/rml]

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
KT7A heeft geen RAID, dan zal je de KT7A-RAID moeten nemen :P

Maar met RAID kan je meestal geen CDROM / DVD drives aansluiten, alleen maar HDD's, en dat werkt best :)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als je de gewone KT7A koopt zal je er nog een los RAID pci kaartje bij moeten kopen. Dan werkt het ook gewoon.

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:34

tozzke

aka tozzert

waarom geen IDE-controller...? heb ik ook laatst erbij geplaatst en het werkt super (weer extra ruimte voor 4 devices)

(ik weet niet waarom.. maar ik heb het niet zo op raid)

edit:
ik heb dus een ATA133 controller gekocht (voor €50,-, vrij prijzig, maar het geld dubbel en dwars waard)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
blackd schreef op 19 augustus 2002 @ 17:18:
KT7A heeft geen RAID, dan zal je de KT7A-RAID moeten nemen :P

Maar met RAID kan je meestal geen CDROM / DVD drives aansluiten, alleen maar HDD's, en dat werkt best :)
Idd :)

maar je hebt ook nog andere oplossingen i.p.v. een nieuw mobo hoor. Er zijn genoeg losse ATA 100 kaartjes op de markt waarmee je gewoon je andere 2 HD's kan aansluiten (en dan je CDrom zut op de secondary IDE). Die dingen kosten ook niet zo gek duur (zie PW).

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ik voor jouw wel handige

kijk op gigabyte.com.tw en zoek naar de gigabyte 7VRXP, die heeft keuze om de onboard raid naar gewone ATA de zetten, dus heb je uiteindelijk 4x2 IDE ATA133 aansluitingen :)

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Hoe zou je dan op een ASUS PIV533
4 hd's op ata 133 kunnen aansluiten en daarnaast nog eens een dvd en een brander (beide moeten niet op de zelfde controler.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
En ik maar denken dat met al die onboard RAID stuff tegenwoordig en 'tig verschillende PCI IDE en IDE RAID kaarten die al erg lang verkrijgbaar zijn, dit wel als bekend mocht worden verondersteld. Ik geloof dat het wel duidelijk is nu. Mocht ik je door het sluiten van dit topic onverhoed met een prangende vraag laten zitten, kijk in het OM en I/O subforum voor info en open daar desnoods een topic indien de gewenste info niet te vinden is (wat me overigens erg sterk lijkt). Succes :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.