Toon posts:

Internet sharing Win ME <--> Win 3.11

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pa heeft een 486 met windows 3.11 er op, en nu wil ik via een netwerkkaartje (2 10/100 Mbps PCI Ethernet kaarten van sitecom) er voor zorgen dat hij het internet op kan via mijn (Windows Millennium) pc.

Ik heb vroeger wel eens wingate gebruikt, maar ik heb geen idee of dat ook werkt tussen deze 2 besturingssystemen.

Ik gebruik voor mijn eigen internet toegang ook een netwerk-kaart (internet via de kabel dus). Ik heb dus 2 netwerkkaarten in mijn pc.

Kent iemand nog een programma wat er voor kan zorgen dat mijn pa kan internetten via mijn pc.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
sygate werkt denk ik wel.. op de clients vul je als DNS en gatway in het IP adres van de server (verder geen client software nodig)

maar voor win3.11 moet je eerst TCP/IP ondersteuning hebben.. dat kan door een bestandje te installeren, staat wel op ftp.micsoft.com ..

Ik heb zelf ook es geprobeerd een win3.11 PC te laten internetten via sygate. Het wilde op zich wel alleen had ik wat problemen met de DNS instellingen; je kon alleen internetten als je het IP adres van een site opgeeft.. maar dit moet ongetwijfeld zijn op te lossen.. ik had er alleen even snel naar gekeken..

Verwijderd

Koop een nieuwe comp voor je pa, of stouw er linux op :-). Moet je verhaal ophangen, dat de oude bak de nieuwe server wordt, en dat hij dan veel makkelijker op internet komt en verder geen gezeik heeft. Hang verhaal op over het feit dat een P III configured is voor het internet en dat et allemaal makkelijker en mooier is.
Zoiets....

Maar over sygate, prima programma, als je lui bent.

Lang leve X....

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Internet werkt perfect op mijn vader's win 3.11 computer. Programma heet linux.

Als internet werkt, maar alleen de dns niet, dan moet je ff in windows 3.11 de dnsservers van je provider zetten, dan werkt het wel.