Ik vraag me af of actieve koeling voor een northbridge wel nodig is. Ik heb nu zelf een KT333 op een Abit bord. Daar zit een klein koelelementje en ventilatortje op. Op de cpu zelf zit een Alpha 8045. Die zuigt volgens mij zo hard dat die northbridge fan daar niet tegenop kan. Als ik die fan erafhaal krijg ik volgens mij meer luchtstroming over die heatsink. Maar ik durf het zelf nog niet aan. Wat denken jullie hierover?
ik heb ook een KT333 chipset (op een Gigabyte) en daar zit alleen een heatsink op en geen koelertje. ik krijg het kreng zonder enige problemen op 145+ MHz. ik heb ook een PAL 8045 ernaast btw.
Verwijderd
Die fan kan er gewoon af hoor, heb je problemen? Haal dan dat sinkje er een keer af en plak em er opnieuw op maar dan met fatsoenlijke koelpasta. Of zet er een groter heatsinkje op.
Volgens mij al eens een paar keer voorbijgekomen...
Volgens mij al eens een paar keer voorbijgekomen...
Verwijderd
Is al vaker langsgeweest ja.. Zet er anders een Zalman NB-32J blokje op. Kosten geen f#ck, werken perfect. Zit geen fan bij, dus lekker stil.
Verwijderd
Ik heb een KT7A-RAID die tot 145MHz stabiel wou lopen. Daarboven wou de PC niet rebooten binnen 2 minuten. Toen kwam ik erachter dat als ik de chipset een beetje extra koelde door een fan de FSB ineens op 150 wou. Helaas wou mn realtek NIC en/of standaard geheugen niet verder. Er zit standaard een miniatuur heatsink+fan combootje op.
Ik heb dan wel een A7V133, maar ook daar heb ik de fan van de northbridge afgesloopt toen ie kapot was. Aangezien ik een Zalman koeler heb (fan hang boven de CPU) blaast de fan ook over de northbridge. Blijft prima koel zo, en geen problemen.
FAn kan er dus best af.
FAn kan er dus best af.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Pagina: 1