irc'en op schoolnetwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 10:53
Ik als die-hard irc verslaafde vind het nogal irritant dat ze de irc poorten hiero op school hebben dichtgegooid. Is er een manier om toch nog te kunnen irc'en hier op school?

Iets met telnet ofzo? Ik heb thuis geen vaste verbinding dus daarheen kan ik niet telnetten oid.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

eh
WAP-telefoontje kopen? :P

• Morgoth
stfu jij ;)

Help me liever zodat ik jou weer kan pesten op irc :)

• toraq
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

toraq

Shoving is the answer

de meeste irc servers accepteren connecties op allerlei poorten
(6666 en wat hogere)
als je eens probeert op een andere poort te connecten kan je geluk hebben.
als dit niet lukt post dan even, er zijn nog andere opties maar ik weet ze niet precies.

I am a shover robot, do not trust the pusher robot, I will protect you from the terrible secrets of space!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:30
Je kan gewoon naar je thuis pc connecten op poort 80 ofzow en door sture naar poort 6667. Er bestaat ook webpagina's die op poort 80 draaien. Die weet ik ff niet meer uit me hoofd helaas :)

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• Morgoth
irc.sorcery.net zit maar op 2 poorten en die zitten beide dicht. En ik kan NIET naar huis connecten omdat ik GEEN vaste verbinding heb thuis.....

• toraq
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

toraq

Shoving is the answer

opties die je nog kan proberen :
1. Kijk of je ergens een shell account kunt krijgen, als dat lukt kan je via die account ircen.
2. Kijk of er niet ergens een applet staat waarmee je kan ircen, deze irc't namelijk via de server.
3. Probeer, indien mogelijk, andere servers.

I am a shover robot, do not trust the pusher robot, I will protect you from the terrible secrets of space!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:35

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Aannemende dat ze op school niet je internet hebben afgesloten moet je gewoon gebruik maken van een java-applet. Op www.sorcery.net staat er een die perfect werkt en er zijn er ook nog wel meer. Daar kun je gewoon mee irc'en ;)

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 00:58
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Er bestaat ook webpagina's die op poort 80 draaien[/quote]ja duh, dat is ook de reden dat die poort bijna overal openstaat.. ALLE webpagina's draaien op poort 80 (tenzij anders vermelt).

Maar dan kun je hem nog bouncen....

• Morgoth
die java applets ed die maken nog wel allemaal gebruik van poort 6667 of 9000 (in het geval van irc.sorcery.net) en die zitten gewoon dicht.

• ragger78
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20-06-2025

ragger78

ehm...ja

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:35

IceStorm

This place is GoT-like!!!

morgoth, ok DAAR had ik niet aan gedacht ;)

Sorry

• Morgoth
bjorge> zie je zelf in je link '8000' staan? Nou das een poort en die poort zit dicht...

• Tom
  • Niet online

Tom

eh je moet de school hacken :P

• Morgoth
Hacken laat ik aan jou over :)

Zou iemand misschien zo vriendelijk zijn dat ik naar hem kan telnetten en via die manier irc'en?

Telnetten kan wel.

• Morgoth
gas

• Tom
  • Niet online

Tom

sja volgens mij KAN het gewoon niet :P

• Morgoth
Ik kan toch naar iemand telnetten? Nou dan... alleen dan moet wel iemand zo vriendelijk zijn.

Verwijderd

Draait dat schoolnetwerk toevallig op kennisnet? (dat brakke gedoe wat bijna elke school heeft)

Download dan de kennisnet manual, staat ut allemaal wel in.

• Morgoth
kennisnet? wtf is dat?

of is surfnet kennisnet?

Dat kennisnet ziet ernogal middelbaar school achtig uit.

Het gaat om de haagse hogeschool.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Weet je wel zeker dat ze alleen bepaalde poorten hebben dichtgegooid?
Is het niet gewoon zo dat alles via een socks-proxy draait oid?

[edit] (zag niet dat je op hhs zat)
Vanaf de hhs kun je wel telnetten, dus je moet gewoon ff ergens een shell regelen en dan vanaf daar ircen.

• Morgoth
dat zeg ik dus al een paar x... waar kan ik ff een shell regelen? (wist alleen niet dat dat een shell heette)

• Tom
  • Niet online

Tom

meestal staan ze langs de snelweg.

• Aaargh!
  • Laatst online: 19-08 10:34

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Als je nog een poort zoekt die vrijwel zeker openstaat en waar vrijwel niemand een webservertje o.i.d. op heeft draaien.
probeer dan eens naar poort 443.
dat is secure-http, die gebruikt vrijwel niemand op z'n thuis-servertje (wie draait er thuis nu een secure http server) en die zal vrijwel altijd open zijn in de firewall ('t is n.l. gewoon voor websurfen).
als hij niet openstaat dan kan je ff met de sysop gaan lullen of hij 'm openzet omdat je een of andere secure http site wil bezoeken (van te voren ff eentje opzoeken die educatief verantwoord is :) )

ff op een linux servertje die poort forwarden naar poort 6667 van irc.sorcery.net.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Morgoth
ik heb zelf dus GEEN vaste verbinding dus ik zoek iemand anders die voor mij een shelletje wil regelen.

En tom... hou nou is je bek :)

• Morgoth
af en toe moet je ff gas geven

• Tom
  • Niet online

Tom

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 22 oktober 2000 12:47 schreef morgoth het volgende:
En tom... hou nou is je bek :)[/quote]zoek je ruzie? >:)

• RvdH
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 20 oktober 2000 10:18 schreef morgoth het volgende:
Hacken laat ik aan jou over :)

Zou iemand misschien zo vriendelijk zijn dat ik naar hem kan telnetten en via die manier irc'en?

Telnetten kan wel.[/quote]Op www.shellz.nl kan je een gratis shell account aanvragen. Type dan BitchX [nick] [irc server] om te chatten.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik had eerst een shell bij www.cb3rob.net, beviel wel goed en anders moet je eens op IRC wat rondvragen.. er zijn genoeg mensen met Linux en kabel en misschien dat ze je wel een shell willen geven.

• Morgoth
thnx, ik zal is ff checken

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

Antwoord:

Socks2http

Dit is te vinden op http://www.totalrc.net/s2h/index.html Deze maakt gebruik van de eventueele proxy die men gebruikt om internet verkeer met www-pagina's te realiseren. Dus geen last meer van poorten die dichtzitten, aangezien het omzeilen van een programma naar een andere poort toch niet helpt (poorten zitten dicht).
Pagina: 1