[php] form geeft 1 var niet goed door

Pagina: 1
Acties:

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:49
Ik ben bezig met een formulier. Nu heb ik dus een selectbox waar je iets uit kan selecteren en die waarde moet dus in de DB gegooid worden.

Maar hij geeft dus de waarde van dat ding niet door aan het phpscript wat zorgt voor de query e.d.

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
echo "<td width=150>$admin_text64:<br><select name=status2>&nbsp;<option value=''>\n";
  $result2 = db_query("select distinct status from dateien where ((acc like '1' and von = $user_ID) or acc like '%$user_kurz%' or acc like '2') and $sql_user_group") or db_die();
  while ($row2 = db_fetch_row($result2)) {
    echo "<option value='$row2[0]'";
    if ($row[15] == $row2[0]) echo " selected";
    echo ">$row2[0]</option>\n";
  }
  echo "</select></td></tr>\n";

Dus in dit stuk PHP wordt er een selectiemenutje gemaakt (werkt gewoon) met de naam status2, maar in het script wat het form afhandeld komt die van niet aan terwijl de andere formwaarden wel aankomen.

Dus weet iemand wat hier mis zou kunnen zijn?

edit:

Dr zit een bug in de PHP highliter waardoor ' verkeerd wordt weergegeven :(

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:04
Waarom post je het script dat werkt wel, en het script dat niet werkt niet? :? |:(

Geef je trouwens al jouw variabelen op dezelfde manier door?

Typisch een HK-er

https://fgheysels.github.io/

• Tux
whoami schreef op 19 augustus 2002 @ 16:20:
Waarom post je het script dat werkt wel, en het script dat niet werkt niet? :? |:(

Geef je trouwens al jouw variabelen op dezelfde manier door?

Typisch een HK-er
Maar dat andere script is gewoon een SQL query's

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• Bart Coppens
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2021
Ik zie niet direct iets fouts, het kan inderdaad aan dat andere stukje script liggen. Je vraagt je variabelen in dat ander stukje toch goed op?

Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

wat is het verschil in HTML uitvoer tussen script 1 en 2 bijv

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:40
Misschien handig om even de FAQ in acht te nemen bij het posten van code; je SQL query moet ongeveer zo geschreven worden:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
SELECT DISTINCT
    status
FROM
    dateien
WHERE
    (
        (
            acc LIKE '1'
            AND
            von = $user_ID
        )
        OR
        acc LIKE '%$user_kurz%'
        OR
        acc LIKE '2'
    )
    AND
    $sql_user_group

En dat vind ik er wel HEEL vreemd uitzien. Wat denk je te bereiken met die "and $sql_user_group"; als $sql_user_group false is, hoef je toch helemaal niet te queryen? Waarom gebruik je like om op exacte strings ('1' en '2') te selecteren? Klopt die vage vage combinatie van and's en or's wel? Wat is 'acc' eigenlijk voor veld, dat er zowel '1' en '2' als een korte naam (oid?) in kan staan?

[ Voor 0% gewijzigd door Soultaker op 19-08-2002 16:49 . Reden: SQL keywords in hoofdletters gezet ]

• whoami
Soultaker schreef op 19 augustus 2002 @ 16:46:
Misschien handig om even de FAQ in acht te nemen bij het posten van code; je SQL query moet ongeveer zo geschreven worden:
Off-topic misschien, maar die notatie in de FAQ zijn gewoon 'richtlijnen', en zeker geen verplichtingen hoor.

• Soultaker
whoami schreef op 19 augustus 2002 @ 16:48:
Off-topic misschien, maar die notatie in de FAQ zijn gewoon 'richtlijnen', en zeker geen verplichtingen hoor.
Tijd om de FAQ te wijzigen. Uiteraard is het niet verplicht om de ene of de andere stijl te gebruiken, maar het lijkt me een vereiste om, bij het openen van de topic, er in ieder geval voor te zorgen dat je code op de een of andere manier gestructureerd en helder is. Dit:

code:
1
select distinct status from dateien where ((acc like '1' and von = $user_ID) or acc like '%$user_kurz%' or acc like '2') and $sql_user_group

is dat zeker niet en is wat mij betreft onacceptabel. Ik was nu in een dusdanig goede bui dat ik zelf de code even netjes geformatteerd heb, maar als ik dat niet had gedaan had ik niet eens naar de code gekeken. Als je wil dat je probleem opgelost wordt, neem dan tenminste de moeite om je code leesbaar te maken. Dat lijkt me niet teveel gevraagd.

Ik snap het probleem van de topic starter ook niet trouwens; zie daarover ook de FAQ.

• Bart Coppens
Soultaker: de niet werkende code tags doen helaas geen eer aan die query. Zo lijkt hij er nog ingewikkelder uit te zien, helaas.
Ik zou er iig van uitgaan dat de query werkt, anders zou je geen selectiebox krijgen, toch?

Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post

• whoami
Soultaker: daar heb je wel een punt.
Bart Coppens: hoezo de code-tags werken niet?

Ik raad de topicstarter ook aan om eens de Quickstart te lezen, want voor mij is dit probleem eigenlijk ook niet duidelijk. Daarbij komt nog eens dat hij -volgens mij- irrelevante informatie post en relevante informatie achterwege laat.

• Bart Coppens
whoami: De insprongen worden (iig hier :?) niet weergegeven in de codetags. Alles begint onder elkaar, zodat het niet echt duidelijker wordt. Daarentegen als ik die post quote, zie ik in m'n replyvenstertje die insprongen wel.
[/offtopic]

• Soultaker
Bart Coppens schreef op 19 augustus 2002 @ 17:05:
whoami: De insprongen worden (iig hier :?) niet weergegeven in de codetags. Alles begint onder elkaar, zodat het niet echt duidelijker wordt. Daarentegen als ik die post quote, zie ik in m'n replyvenstertje die insprongen wel.
[/offtopic]
Vervelend; misschien even een bugmelding plaatsen?

Bij mij werkt het onder Internet Explorer (5 of 6, kweenie uit m'n hoofd) en Mozilla 1.0 prima; maar als ik 'm met Konquerer 3.0.0 bekijk gaat 't op dezelfde manier mis als bij jou. Zonder inspringen wordt 'ie er zo inderdaad niets duidelijker op.

• Tux
Ik heb die query niet zelf geschreven, dit komt uit een systeem dat mn neef die mijn opdrachtgever is ergens vandaan heeft gehaald.

• Soultaker
paus_j_p2 schreef op 19 augustus 2002 @ 17:39:
Ik heb die query niet zelf geschreven, dit komt uit een systeem dat mn neef die mijn opdrachtgever is ergens vandaan heeft gehaald.
Misschien moet je die dan eerst eens om hulp of opheldering vragen? We zijn hier geen helpdesk en we leveren ook geen support op brakke code van derden.
Pagina: 1