Toon posts:

hd wel in bios maar niet toegankelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zet vandaag mn computer aan maar i.p.v. dat ie windows opstart geeft ie alleen maar een knipperende cursor.

Dus ik dacht: ok waarschijnlijk iets misgegaan bij een installatie waardoor mn boot.ini veranderd is (heb dualboot w98/xp).

Dus boot van floppy maar c schijf is niet toegankelijk vanuit dos.

Vervolgens harddisk als secundairy in andere compu gehangen.

Zelfde verhaal: HD wordt wel gedetecteerd in BIOS maar dos ziet em niet en windows heeft er problemen mee. (Secundairy IDE controller geeft in device manager foutcode 10.)

Is een 20gig quantum fireball.

Komt het iemand bekend voor en heeft iemand oplossing (bij voorkeur zonder gegevensverlies want heb niet alles gebackuped)

groetjes en badankt alvast.

Sander

Verwijderd

Druk alle stekkers nog even goed aan. Het wil wel eens voorkomen dat enkele pootjes geen contact maken. Heb ik toevallig een maandje geleden ook gehad met mijn 20GB Quantum Fireball. Opnieuw aangedrukt en alles werkte weer perfect.

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:42
Als je de CD van XP erin doet, word de schijf dat gezien en kan die ook gebruikt worden?
Heb je toevallig met partities zitten klooien?
En post je exacte error even.

Oh ja btw, liever niet meer groetten onder je posts. Zie ook dit uit de faq:
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).

Verwijderd

Topicstarter
Ben nu op mn werk dus kan de precieze foutmelding niet meer oproepen maar het was zoiets:

Code 10. This device is either not present, not working properly, or does not have all the drivers installed.

En dit gaat dus over de secundairy IDE controller (fifo) als ik mijn harde schijf op een andere computer erbijzet.

En ik zal thuis de kabels nog eens checken maar denk niet dat het daaraan ligt, heb immers de kabels al enkele malen losgehaald en weer vastgezet.

En het idee met de windowsxp cd werkt ook niet omdat hij op één of andere manier van de hd wil booten, zelfs als ik in de bootsequence de hd niet noem. kan dus niet van cd booten TERWIJL de hd aangesloten is, als ik hem loshaal kan het wel maar dan valt er weinig te installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Oh en IK heb niet met de partities lopen klooien, maar misschien dat dat dus op een of andere manier wel gebeurd is al kan ik niet bedenken hoe.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit te denken aan een corrupte master boot record, MAAR .... Klopt het dan dat de hd dan ook niet als secundairy zichtbaar is?

Verwijderd

Topicstarter
kick ^^^

Verwijderd

Topicstarter
Wat heb ik tot nu toe gedaan:

Mn corrupte harddisk als secundairy geplaatst.
Partition magic start niet op vanwege error 100: corrupte partition table.
PTedit start wel maar als ik de 2e drive selecteer zegt ie; cannot load corrup MBR of iets dergelijks. Probleem is dus de MBR (virus?)

Drive is zichtbaar in fdisk, maar fdisk /mbr helpt niet (denk dat ie dan alleen de primairy hd doet.

Booten zonder primairy hd lukt niet omdat alle computers dan vastlopen als de corrupte hd erin zit. (ik zie alleen een blinkende cursor en boioten van a; of cd lukt niet)

Hoe herstel ik dan de MBR (als dat echt het probleem is)

BVD
Pagina: 1