XBL: theArthurrrr
• Je boot volgorde aanpassen in het BIOS.
• IDE kabeltje uit de master schijf halen.
• IDE kabeltjes omwisselen. Dus master naar slave en slave naar master.
Als je de bootvolgorde wil veranderen moet je naar 'Advanced BIOS Features' gaan en daar de 'First boot device' aanpassen naar wens.
Als je de bootvolgorde wil veranderen moet je naar 'Advanced BIOS Features' gaan en daar de 'First boot device' aanpassen naar wens.
multi-boot software gebruiken ??
Ik neem aan dat je bedoelt, je jumpers van master naar slave zetten en van slave naar master.internetinfo schreef op 19 augustus 2002 @ 16:15:
• Je boot volgorde aanpassen in het BIOS.
Ik ga het zo ff proberen, zonder ook maar iets aan te passen, behalve m'n bootvolgorde dan.
Nee dat bedoel ik niet. Kijk, je hebt dus twee HD's waarvan er één op master en één op slave staat.
Als je nou bij de master de IDE kabel (grijze brede kabel) eruit haalt, dan zou hij volgens mij die ander gewoon als master moeten nemen omdat hij nu alleen is zeg maar.
Als je nou bij de master de IDE kabel (grijze brede kabel) eruit haalt, dan zou hij volgens mij die ander gewoon als master moeten nemen omdat hij nu alleen is zeg maar.
Oke, maar dankan ik dus nix van m'n oude hd naar die nieuwe schrijven.
Ik ga starks wel ff prutsen
Ik ga starks wel ff prutsen
je hoeft niet moeilijk te doen, gewoon naar de bios
en dan bij bootvolgorde op ide-1 (ofzo) inplaats van ide-0 zetten
heel simpel. hoef je niet voor te prutsen
en dan bij bootvolgorde op ide-1 (ofzo) inplaats van ide-0 zetten
heel simpel. hoef je niet voor te prutsen
Verwijderd
Bios instellen (boot from E: bijvoorbeeld) of bv Isolinux/Syslinux gaan gebruiken, aangezien dit een kleine super-multibootloader is.
Booten van een bepaalde harddisk is niet in elke BIOS mogelijk, veel BIOS-en hebben de mogelijkheden zoals: A:, C:, CDROM, LS120, SCSI, EXT, etc.
En niet zozeer HDD0, HDD1, etc.
Een algemene oplossing is toch die van een bootloader, waarmee je een multi-boot omgeving mee creëert. Denk aan Partition Magic of Boot Menu.
Succes
En niet zozeer HDD0, HDD1, etc.
Een algemene oplossing is toch die van een bootloader, waarmee je een multi-boot omgeving mee creëert. Denk aan Partition Magic of Boot Menu.
Succes
Als het een hele aparte hd is die er aan hangt, schakel je hd 1 uit in de bios , en start ie van de 2e hd op
Pagina: 1