krakende geluidskaart(en) in combi met raid!?

Pagina: 1
Acties:

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Forum : processor mobo en geheugen had ook gekund.
Daar dit echter een multiple-discipline etter-situatie is lijkt dit me DE groep.

Al een maand of 8 heb ik (zie sig) een configuratie welke geen normaal geluid kan opnemen. Niet met een SB en niet met een terratec kaart. Of ik ze nu in de ene of het andere pci slot prak, noppes verschil. (Laatste drivers/core? , JA)
Afspelen gaat dus prima, alle applicaties en software, uitstekend geluid.

In win XP kan ik niet bij de audiokaart (geen conflicten) deze van irq 11 afhalen waar opvallend veel device's op zitten! Ik ben bang dat dat het 'm is.(???)
Hebben jullie dat ook met win xp, heel veel devices op irq 11 ?

Ik denk verder dus dat het gedeelde irq 11 een probleem veroorzaker is. Hier zit ook de onboard RAID controller op. 'Gelukkig' dat alleen opnemen kraakt/ruist en dat de rest wel gewoon werkt.

In het bios kan ik een slot P-irq(?) VERANDEREN, waar de soundcard in zit, MAAR DAT IS DAN ook METEEN VOOR BYV. DAT RAID DEVICE, DVD e.d.

rook uit mijn oren, gekraak uit mijn opgenomen bestanden......

wie o wie. :?

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
per ongeluk een ongeaarde pc; komt nogal eens voor dat die dan ruisveroorzaak op de geluidskaart cq geluidsingang/microfoon

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Als je in WinXP je irq's bekijkt, moet je je er niet teveel van aantrekken als er meerdere hardware op hetzelfde IRQ zit. Er wordt namelijk gebruik gemaakt van ACPI wat zelf IRQ's toewijst (ofzoiets, ik ken er ook het fijne niet van). In ieder geval, je hoeft je dan om IRQ's niet meer druk te maken. Dat zal dus het probleem niet zijn.

Correct me if I'm wrong !

Mother, will they like this song?

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
MadMurdock schreef op 19 augustus 2002 @ 16:11:
per ongeluk een ongeaarde pc; komt nogal eens voor dat die dan ruisveroorzaak op de geluidskaart cq geluidsingang/microfoon
Hij is geaard op een geaard stopcontact net als een andere pc waarin de 2 kaarten wel prima werken.
Zojuist heb ik ff een kabeltje getrokken van pc naar CV leiding, geen verschil :-(

Iemand!?
Waarom kun je in XP home niet meer gewoon via config een andere dan auto-config en irq kiezen!? 5 is vrij, daar wil ik hem wel eens op proberen!!!
In BIOS kan het wel, maar dan gaat meteen de DVD en RAID onboard contrllr ook op 5.... :-(

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:57
Ik zet deze toch even door naar Overige hardware..
't is nogal een combinatie van dingen.. En OM heeft weer niks met geluidskaarten te maken enzo..