Toon posts:

Eizo 685 of Philips 180P2G 18,1" ?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Wie heeft een van de genoemde LCD monitoren en kan er wat zinnigs over vertellen.
Eizo komt altijd zeer goed uit de verschillende testen maar is onderhand al een tijdje op de markt.
Op de Japanse site staat dat deze monitor een response tijd van 40ms heeft.
De Philips is wat nieuwer en heeft een response tijd van minder dan 30ms volgens de specs.

Op de site van de Mediamarkt staat echter weer een raise van 20ms en een fall van 20ms. Dat samen waarschijnlijk 40 is.
Maar hoe moet ik het getal van philips dan zien? Heeft die dan raise van 15ms en fall van 15ms of zijn de twee getallen niet met elkaar te vergelijken ?

Alvast bedankt voor iemand die wat licht hierop kan laten schijnen :)

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:37
Eizo, staat bekend om betrouwbaarheid e.d.

Zijn wat duurder maar dan heb je ook echt wat..

Verwijderd

Topicstarter
Mja hoe zit het met die refresh tijd ?

• Mozin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-06-2023

Mozin

Gewoon een gamer

Volgens mij kan je na 5 minuten googlen dit soort info zo achterhalen.

Verwijderd

De Eizo heeft de beste beeldkwaliteit van de beide. Hij is echt een stuk mooier om op te kijken maar hij heeft wel wat last van ghosting.

De Philips heeft een iets minder goed beeld (is nog steeds goed hoor maar Eizo steekt qua kwaliteit boven de meeste anderen uit) maar heeft geen of bijna geen last van ghosting.

Ik persoonlijk zou voor de Eizo gaan maar dit is omdat ik meer belang hecht aan de beeldkwaliteit daar ik toch bijna geen games speel.

Verwijderd

volgens mijn beste weten moet je idd die raise en fall optellen en kom je voor dat flips scherm dus op 30ms reactietijd, zal tevens het verschil in ghosting verklaren :)

Verwijderd

Topicstarter
Zie je dat ghosting dan ook optreden als je een window versleept of alleen wanneer je echt snelle 3D spellen speelt zoals Quake 3 ?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.