Moederboard Resetten?

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54382

Topicstarter
ik krijg bij het opstarten een blauw beeld met daarop :

Fatale uitzondering in OE in 0028:C0005338 in VXD VMM(01) + 00004338.

Daarna moet ik op een toest drukken en dan start ie opniew op.
Dus ik kom helemaal niet in windows zelf.

Ik denk zelf dat het in een vxd.dll bestand zit of misschien corrupt is.
Maar ik weet het niet zeker.

Kan iemand mij het zeker vertellen die weet dat het zeker goed komt met zijn zekere oplossingen. 8)7

Windows 98

Ik heb ook het volgende gedaan mijn computer geformatteerd en nu gooi ik er alles weer op.
Elke keer als ik windows 98 opnieuw wil installeren dan krijg ik die fout en loopt de computer vast.
Dus mijn computer staat nu helemaal blank.

Ik kan de memory of bios flashen niet uitvoeren. |:(

Iemand zei dat ik mijn moeder bord moest resetten.
Dit wil ik wel doen maar weet niet hoe dat moet??????

Ik heb een amd k5 500mhz, 192 sdram geheugen, Moederbord type is J-542B M/B For Pentium.

Er is mij vertelt dat ik er een jumper van het moederbord moet halen. Dan de computer opstarten en dan wordt de hele bios gereset. Daarna moet ik de jumper er weer opzetten. En dan doet ie het weer??

Wie kan mij vertelle welke jumper het is???? :? ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Om te weten welke jumper het is moet je ff in het boekje kijken dat bij je moederbord hoort. Als je dat niet meer hebt kan je waarschijnlijk op de site van de fabrikant wel een manual downloaden :)

http://www.jetway.com.tw/evisn/download/mindex.htm is volgens mij de site waar die manual opstaat. Je mobo model is dus de J-542B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Anoniem: 54382 schreef op 19 augustus 2002 @ 15:00:
Ik kan de mem test niet uitvoeren de error komt zelfs voor in msdos. |:(
Echt? Hoe kom je dan in DOS? Zo te horen via Windows.. Geen wonder dat je deze foutmelding krijgt.. ;)

Gebruik gewoon een opstartdiskette om in DOS te geraken :)

Wat betreft dat jumpertje, tsja, dat zal weinig uitmaken lijkt me. Het heet overigens CMOS reset jumper, meestal JP1 genoemd. Gewoon verzetten, 1 minuutje wachten en daarna terugzetten en opstarten. De BIOS batterij eruithalen en 1 minuut later terugzetten heeft hetzelfde effect.

En het probleem? Het lijkt me inderdaad eerder een probleem met het geheugen (of de harddisk). Ik zou dus eerst het resultaat van memtest86 afwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29942

CMOS batterij er even afhalen minuutjes of 5 wil ook wel helpen, wel je stroomkabel naar je voeding er even af halen. In principe zorgt die batterij ervoor dat je settings in de bios bewaard blijven, haal je de batterij eraf doe je in principe hetzelfde als met die jumper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:43
Go easy on the vraagtekens please, heb een heel regiment uit de topictitle verwijderd.
Wel, je hebt nu ook de juiste tips en zelfs de manual, dan moet je er wel uit komen :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.