Toon posts:

[NT4] Blauw scherm STOP (winsrv.dll) bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Systeem:
Intel PII 350MHz (1 CPU)
Windows NT4 Workstation met SP5
---------------------------------------------

Plots krijg ik bij het opstarten van de computer een blauw scherm (STOP melding); windows kan WINSRV.DLL niet vinden.

Na research kwam ik uit op de knowledge-base site van Microsoft, waar het probleem beschreven wordt:
http://support.microsoft....px?scid=KB;EN-US;Q173309&

Gelukkig betreft het een FAT partitie, dus kon ik met een MS-DOS opstartdiskette bij de systeempartitie (C:). Ik vond in C:\WINNT\SYSTEM32\ het bestand winsrv.dll gewoon terug. Helaas... het probleem zit dus waarschijnlijk in het register.

Nu heeft Microsoft het op bovengenoemde pagina het steeds over een 'parallel copy of NT'. Zo zou je met behulp van REGEDT32.EXE (regedit) het register kunnen repareren als ik het goed begrijp. Alsof dat altijd zomaar gaat, even een 2e NT installeren... Ik heb die ruimte helaas niet :(

Nu is mijn vraag: Is er iets als een tool om in MS-DOS je WinNT register te editen (load hive in regedt32.exe).

Of......... heeft iemand een andere oplossing en/of any useful tips?

Awaiting in meditation...

Cheers,

Ernie

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik vraag me af of je hier wat aan hebt maar je weet het nooit ...

Een maat van me had een soortgelijk probleem op XP, bepaalde files konden niet gevonden worden bij booten terwijl ze wel fysiek op de hd stonden. Dus ik uitzoeken maar kon nix vinden. Toen kwamen we erachter dat hij een aantal dagen geleden een nieuwe DIMM had gekocht, dus die er ff uitgesnokt .... resultaat snap je wel denk ik ;)

It's a long shot ...

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik wil als aanvulling op de database nog ff het volgende melden:

ik had deze fout ook en bij mij was er ook een dimm gaar. (winnt 4.0)

er zijn namelijk nog een paar topics hier over maar in geenéén wordt een oplossing gegeven, behalve herinstall.

herinstall was bij mij niet nodig, windows wilde weer prima booten na vervangen van het geheugen.

[ Voor 17% gewijzigd door smvs op 22-07-2003 12:10 ]