Insane GF4 Overclocking!!

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hiya,

ik ben de trotse bezitter van een SUMA GF4Ti4200SE 128MB.
Allemaal heel leuk enzo, maar hoewel ik de kaart al meer dan een maand heb, ben ik pas gisteren begonnen met het overclocken ervan.
Zoals ik hier gisteren al had laten vallen, kreeg ik de kaart tot 783MHz geheugenclock, echter niet volledig stabiel want na een reboot of iets anders ongeregeld, wou ze niet meer over de 660~670MHz gaan. Maw, tijd voor een Vmod!! Zo gezegd zo gedaan, 1.6K weerstandje tussen SC1175 en GND, kaart er terug in, en booten. So far so good. Kben maar direct bruut begonnen en heb de memclock op 700 gegooid, wat ie aanpakte, zonder artifacts en locks.
Basically komt het erop neer dat ik een ander probleempje ben tegengekomen, de slider voor de memclock in RivaTuner zit aan z'n einde, maw, m'n Ti4200 draait momenteel stabiel op 797MHz (ja, je leest het goed ;)) memclock!!!!!!!!
Kheb een screenie van RT erbijgestoken ter bewijs.

Maar kheb ook een vraagje, kzou nl. nog wat hoger willen, enkel, de slider zit dus aan z'n einde. Ik weet dat je met een beetje foefelen de max values kan aanpassen, enkel, waar en wat moet ik juist foefelen? :)
Alvast thnx, en hail to the king of all Ti4200's!!! :P

Afbeeldingslocatie: http://www.2xd.be/rt_797mhz.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 14:23

Whuzz

Dodgeball!

3Dmark score?

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
met zo'n dure kaart aan het overklokken.. moet je toch echt wel gestoord zijn omdat te durven (of een geldboompje in de tuin hebben cq erg lieve ouders)

Maar goed heb je al iets gemerkt van dit alles qua performance of alleen nogmaar vastlopers?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Da Monkey schreef op 19 augustus 2002 @ 15:03:
met zo'n dure kaart aan het overklokken.. moet je toch echt wel gestoord zijn omdat te durven (of een geldboompje in de tuin hebben cq erg lieve ouders)
Tja, als ie gewoon in stapjes omhoog gaat kan het niet echt fout gaan, omdat je dan bij de eerste artifacts kan stoppen met OCen. M.a.w.: zoveel risico is er niet.

Evengoed wel een duizelingwekkend hoge memclock...

[ Voor 0% gewijzigd door Milly op 19-08-2002 15:05 . Reden: typo ]

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

you`re insane

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da Monkey schreef op 19 augustus 2002 @ 15:03:

Maar goed heb je al iets gemerkt van dit alles qua performance of alleen nogmaar vastlopers?
Als je die kaart hebt is het een schande als je niet gaat overklokken!!! 8)7

Waar heb je die kaart vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
11561 atm, http://service.madonion.com/compare?2k1=4232818
Dit is zonder softwaretweaks en m'n BIOS is ook niet bepaald getuned.

Gestoord? -check
Geldboom? -negative
Rijke Ouders? -negative

Ik verdien zelf m'n geld m'n beste :)

En tja, dure kaart, whatever ze, khad hiervoor de 64MB versie en die heb ik professioneel om zeep geholpen met een mislukte vMod. Is maar een hoop zand met wat koperen verbindinkjes, doesn't matter ;)

Of ik er al iets van gemerkt heb? Mja, een hogere 3DMark score, that's it basically, en GTA3 dat niet meer hapert als het plots begint te regenen :)
Waar heb je die kaart vandaan?
www.ldlc.fr
Is wel aan de dure kant, momenteel heb je ze voor ~270€ tot aan je deurtrede, ik heb ze een goede maand geleden nog 313€ betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor koeling zit er op die memchips?
En heb je NVmax al geprobeerd? Misschien kan die hoger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar goed, weet er iemand iets over de aanpassingen die ik moet doen om die slider tot pakweg 850 te kunnen laten gaan?
Wat voor koeling zit er op die memchips?
En heb je NVmax al geprobeerd? Misschien kan die hoger?
Wel, geloof het of niet, maar dit is met stock cooling :)
Er zitten van die kleine aluminium memsinkjes op met een of andere thermal pad.
Sffs trouwens de core onder handen nemen, want bij alles boven de 310 crapt ie eruit, en met zo'n memclock is dat onaanvaardbaar laag :P

NvMax wil hier trouwens niet runnen, komt zagen dat ie geen geldige kaart vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crap Chello...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha ha ha, de kaart is te goed voor NVmax...

Maar zeker netjes, jammer van je chip clock.

Heb je 3d mark 2001SE score?

Ohwjah alleen rijke ouders zijn niet genoeg, die heb ik ook maar niet denken dat ik geld van ze krijg om een of andere crap voor me PC te kopen, alleen dingen die ik echt nodig heb (zoals een TFT) krijg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonder die thermal pad kom je nog wel verder denk ik.. Wel sick btw. Geen artifacts enzo?

Edit: Is een XP niet iets waar je aan denkt? Je kon wel eens de hoogste score halen met een 4200 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 15:49:
Zonder die thermal pad kom je nog wel verder denk ik.. Wel sick btw. Geen artifacts enzo?

Edit: Is een XP niet iets waar je aan denkt? Je kon wel eens de hoogste score halen met een 4200 ;)
LOL, het IS een XP, maar 3Dmark ziet hem als een Duron :?
Trouwens net een 8-tal 3Dmark loopjes achter de rug en geen artifacts/locks whatsoever. Kvind het zelf nogal moeilijk om te geloven, maar ja, wie ben ik :)

Maar niemand die weet hoe je die maximumvalue skan aanpassen?
Kben zelf ook aan het zoeken erachter, maar nog niks gevonden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 15:59:
[...]

LOL, het IS een XP, maar 3Dmark ziet hem als een Duron :?
Ja dat wist ik natuurlijk niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geef nou je score!!!

Je zegt wel dat je 3d mark doet maar ik wil de score!!!

en wat voor PC heb je voor de rest? Met een XP 2200+ @ 2800+ ofzo kan je maybe een hele hoge score halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 16:43:
Geef nou je score!!!

Je zegt wel dat je 3d mark doet maar ik wil de score!!!

en wat voor PC heb je voor de rest? Met een XP 2200+ @ 2800+ ofzo kan je maybe een hele hoge score halen...
als je nou ff alle replies gelezen had hé... ;)
Trouwens, heuglijk nieuws :

Afbeeldingslocatie: http://www.2xd.be/rt_865MHz.jpg

Nog steeds geen artifacts/locks, maw, slidervalues nog een beetje aanpassen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
ik heb zelf mijn waardes van asus tweak in mijn register verandert want ik zat ook aan de max, ik weet niet of dit ook met NVmax kan. Anders moet je powerstrip eens proberen die gaat waarschijnlijk ook wel verder.

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ice-T schreef op 19 augustus 2002 @ 16:48:
ik heb zelf mijn waardes van asus tweak in mijn register verandert want ik zat ook aan de max, ik weet niet of dit ook met NVmax kan. Anders moet je powerstrip eens proberen die gaat waarschijnlijk ook wel verder.
Kheb het al gevonden hoor, gewoon wat regvalues over en weer kopieren. Thnx anyway :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 18:05

Garrett

Watercooler

Regvalues.... welke?

Ik geloofde niet dat jouw mem zo hoog geklokt kon worden... in het 3dmark score topic... maar nu geloof ik het dus wel.... maar idd INSANE mem clock :D

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
K, kheb net ff m'n PC geghost, want dit was te gek voor woorden gewoon.
Enfin, ghosten gedaan, 3DMark erop en overclockt naar 300/750, maar nog steeds geen artifacts of whatever.

11848 3Dmarks momenteel

Kga de 800 nog maar 'ns proberen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Heeft het nou zin om de memspeed zo hoog te klokken? Want als de core maar 300 blijft, heb je alleen maar bandbreedte 'over'...

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReseT schreef op 19 augustus 2002 @ 18:12:
Heeft het nou zin om de memspeed zo hoog te klokken? Want als de core maar 300 blijft, heb je alleen maar bandbreedte 'over'...
Dat vroeg ik me net dus ook al af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ReseT schreef op 19 augustus 2002 @ 18:12:
Nopes, heeft niet het minste nut :)
Maar ach, kzal me ook maar 'ns aan de core vergrijpen in dat geval ;)
864MHz is trouwens niet stabiel meer, 3Dmark crasht eruit, geen artifacts echter. Misschien ff die 1.6K R door een 1.2K exemplaar vervangen ;)

edit :

kwas't bijna vergeten, maar het enige nut dat het heeft is dat ik er enorm mee kan lopen patsen :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:37

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

zieke overclock man, keap up the good work :p

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

je kan anders ook gewoon powerstrip gebruiken, die laat je standaard 133% oclocken, en als je dubbelklikd op de icoontjes van resp. mem of core kun je zoveel je wilt clocken :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[half-off-topic]

waar loopt die R9700 pro op (chip/mem) :?

[/half-off-topic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg strakke OC, hoop dat je de boel heel weet te houden. Keep us Posted!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 15:17:
[...]

[...]

Gestoord? -check
Geldboom? -negative
Rijke Ouders? -negative

Ik verdien zelf m'n geld m'n beste :)

En tja, dure kaart, whatever ze, khad hiervoor de 64MB versie en die heb ik professioneel om zeep geholpen met een mislukte vMod. Is maar een hoop zand met wat koperen verbindinkjes, doesn't matter ;)

Of ik er al iets van gemerkt heb? Mja, een hogere 3DMark score, that's it basically, en GTA3 dat niet meer hapert als het plots begint te regenen :)

[...]

www.ldlc.fr
Is wel aan de dure kant, momenteel heb je ze voor ~270€ tot aan je deurtrede, ik heb ze een goede maand geleden nog 313€ betaald.
Wat een ontzettend gare 3d marks score heb je dan zeg, je kan beter een snelle proc kopen dan zo ver overkokken ;)

Wel een enorme overklok zeg _/-\o_

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeer mooie OC, maar van welk merk is de kaart (Leadtek)? en heb je nix gedaan aan de standaard koeling die over heel de kaart hangt (dat is namelijk zo bij leadtek, kaart die ik heb) maar mijn kaartje houdt t voor gezien bij 300/610 :D toch ook wel leuk, als je m ook hebt gemod bij geheugen enzo, graaaaag ff plaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 18:20:
[...]

Nopes, heeft niet het minste nut :)
Maar ach, kzal me ook maar 'ns aan de core vergrijpen in dat geval ;)
864MHz is trouwens niet stabiel meer, 3Dmark crasht eruit, geen artifacts echter. Misschien ff die 1.6K R door een 1.2K exemplaar vervangen ;)

edit :

kwas't bijna vergeten, maar het enige nut dat het heeft is dat ik er enorm mee kan lopen patsen :P ;)
kun je er niet beter een potmeter tussen knallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 18:36:
[half-off-topic]

waar loopt die R9700 pro op (chip/mem) :?

[/half-off-topic]
core = 325
mem = 325 (x 2) = 650 >:)

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 21:55:
[...]

kun je er niet beter een potmeter tussen knallen?
Als je het voltage veranderd terwijl ie draait ben je genaait...

Potmeters zijn gevoeliger voor warmte en zijn dus niet stabiel...

Er wordt nogal wat stroom over dat weerstandje heen getrokken en hij wordt ook vrij warm, een potmeter houdt dit dus niet tenzij je een erg dure pakt, terwijl weerstandjes 40 cent kosten ofzo.

Je kan wel een oud IC sinkje mollen en daar 2 pinnetjes vanaf halen, dan heb je gewoon 2 gaten waar je je weerstand in kan douwen. Wel als je dan een weerstand hebt waarmee je tevreden bent vastsolderen want je wilt niet dat het er per ongeluk uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ook een SUMA kaart!!!

Deze dingen zijn echt vet en gelden practisch voor een 4400 ipv een 4200

En weet je wat zo bijzonder is aan deze kaart?? Ze leveren de 128MB versie met 550 mhz memory!!! :9~ _/-\o_ :o

Zie hier de foto ervan:
Afbeeldingslocatie: http://a333.g.akamai.net/f/333/7719/10d/213.41.118.85/images/photos/00/00/19/23/ME0000192331_2.jpg

Alleen jammer dat ze bijna niet te verkrijgen zijn in Nederland! :(

Maar ga door met OCen en maak ons gek!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de geintresseerde onder ons:

http://www.ldlc.fr/contacts/C000005030.html

Ze hebben zelfs een geforce 4 ti 4200 128mb op 500 mhz mem met VIVO voor 230 euro!!!

Kwijl............!!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Jammer dat ik 4 maandjes geleden al een Gf3ti200 had gekocht....

Maar Toch een verschrikkelijk wrede overclock. Maar dan heb ik nog 1 vraag. Laat 3Dmark eens loopen en dag (24uur) lopen. Ik denk eerlijk gezegt niet dat ie dat haalt.

Laat het ons weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-07 09:15
2 vraagjes:

- kun je, naast een niet zo interessante CPU-bound default 3dmark, eens iets anders draaien, bijvoorbeeld 3dmark met 4XFSAA, of beter nog, een game benchmark met 4X FSAA? Het lijkt me dat in die gevallen wat extra mem-bandbreedte wel fijn is.
- Hoeveel helpt zo'n mem Vmod normaal gesproken? en een core? Mijn GF4 ti4200 doet namelijk maar 295/525 stabiel, en ik wil meer (voor FSAA, eigenlijk wil ik al m'n games op 4X(S) spelen, maar bij sommige loopt dat niet zo lekker met alle details hoog (res: 1024x768))

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_vd
  • Laatst online: 24-02-2023
Zoals thijz al zei, laat 3DMark is lang achter elkaar draaien. Echt lang.

Als ie het redt: _/-\o_

Maar eerlijk gezegt denk ik dat ie het niet trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NexuZ
  • Laatst online: 11-08 18:58
Kan wel als hij genoeg gekoeld wordt, maar met luchtkoeling lijkt het mij ook sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Heb je ook nog veel aan je kaart moetn verandere?
Qua v-mod en cooling.
Heb ik wel moetn doen voordat mijn radeon 8500 128mb retail 315-333 wou.
Ik denk dat als ik meer volts op mijn mem zet dat i dan nog wel wat harder kan.

Voor de lief hebbers ff een pic:

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~jaw.cornelissen/junk/videokaart.jpg

Ja er zit een heatsink scheef die ga ik vandaag recht zetten met as thermal adisive.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat een ontzettend gare 3d marks score heb je dan zeg, je kan beter een snelle proc kopen dan zo ver overkokken

Wel een enorme overklok zeg
Scores zijn idd. aan de lage kant, maar uiteindelijk is er niets getweakt aan m'n systeem, kheb enkel de clocks wat opgeschroefd. Nog ff geduld, eerst de clocks regelen, en dan kan ik de registers openzetten :)
zeer mooie OC, maar van welk merk is de kaart (Leadtek)? en heb je nix gedaan aan de standaard koeling die over heel de kaart hangt (dat is namelijk zo bij leadtek, kaart die ik heb) maar mijn kaartje houdt t voor gezien bij 300/610 toch ook wel leuk, als je m ook hebt gemod bij geheugen enzo, graaaaag ff plaatje
Kaart is een SUMA (www.suma.co.kr), en ik heb niets gedaan aan de standaard koeling nee. Is trouwens niet over de gehele kaar tzoals bij leadtek, gewoon coolertje voor de core en wat memsinkjes. Geen plaatje btw, kheb geen digicam/webcam :/
Ik wil ook een SUMA kaart!!!

Deze dingen zijn echt vet en gelden practisch voor een 4400 ipv een 4200

En weet je wat zo bijzonder is aan deze kaart?? Ze leveren de 128MB versie met 550 mhz memory!!!

Zie hier de foto ervan:
[afbeelding]

Alleen jammer dat ze bijna niet te verkrijgen zijn in Nederland!

Maar ga door met OCen en maak ons gek!!
Die kaart heb ik dus, heb je ineens een plaatje se, thnx ;)
De volledige naam is Platinum GeForce4 Ti4200SE *yawn* ;)
Jammer dat ik 4 maandjes geleden al een Gf3ti200 had gekocht....

Maar Toch een verschrikkelijk wrede overclock. Maar dan heb ik nog 1 vraag. Laat 3Dmark eens loopen en dag (24uur) lopen. Ik denk eerlijk gezegt niet dat ie dat haalt.

Laat het ons weten
Dat was ik zowiezo al van plan :)
Heb gisteren m'n PC geformatteerd, zodat ik vanavond alles 'vers' kan installeren (khad gisteren al geghost, maar toch geloof ik het nog altijd niet). Als ie dan nog zover clockt is het wel duidelijk denk ik. Benches volgen asap uiteraard :)
Maar kdenk wel dat het stabiel is, kheb gisteren nog meer dan een uur GTA3 gespeeld omet het geheugen op 837MHz en ie gaf geen artifacts, locken deed ie ook niet.
2 vraagjes:

- kun je, naast een niet zo interessante CPU-bound default 3dmark, eens iets anders draaien, bijvoorbeeld 3dmark met 4XFSAA, of beter nog, een game benchmark met 4X FSAA? Het lijkt me dat in die gevallen wat extra mem-bandbreedte wel fijn is.
- Hoeveel helpt zo'n mem Vmod normaal gesproken? en een core? Mijn GF4 ti4200 doet namelijk maar 295/525 stabiel, en ik wil meer (voor FSAA, eigenlijk wil ik al m'n games op 4X(S) spelen, maar bij sommige loopt dat niet zo lekker met alle details hoog (res: 1024x768))
Zie boven, komt in orde, je zal gewoon ff geduld moeten hebben.
Hoewel, kzie het wel zitten om niet te slapen deze nacht... ;)
Vanavond of morgenavond hebben jullie je benches, normaal, op 4x FSAA, de hele resem. Kga ook 'ns die CodeCreatures proberen, die lijkt me iets intensiever.
Trouwens ook de core vmodden een dezer, want die is iets belangrijker :)
Heb je ook nog veel aan je kaart moetn verandere?
Qua v-mod en cooling.
Heb ik wel moetn doen voordat mijn radeon 8500 128mb retail 315-333 wou.
Ik denk dat als ik meer volts op mijn mem zet dat i dan nog wel wat harder kan.
Ik heb niets aan de kaart veranderd. Zelfs niet voor de vmod, ik heb nl. van die leuke SMD-grijpertjes, dus ie is lekker verwijderbaar zonder sporen na te laten :)
(kheb trouwens nog 2 grijpertjes over, geinteresseerden zeggen het maar :))

Kheb wel willen merken dat de memsinkjes lauw worden, voorheen waren ze koud (van een snuggere opmerking gesproken ;))

Maar I'll keep u posted, that's a promise :)

edit :

dit was trouwens de laatste 3Dmark die ik gisteren gerund heb : http://service.madonion.com/compare?2k1=4233716
en dit was met de kaart op 300/800 (301/797) geclockt.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2002 15:19 . Reden: 3dmark ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:26
Lekkere overklok, maar wat is nu het verschil met de standaardinstellingen?
Mijn leadtek gaat tot 730 stabiel, en vergeleken met de standaard instellingen scheelt het rond de 600-700 punten. Ik haal een score van rond de 12600 ofzo, ik vind het niet echt significant meer, daarom draait ie nu ook op 700 ofzo, je merkt er op het laatste niks meer van.
PC specs van mij verder http://got.duck.ath.cx/system/index.php?usr=2389

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Moet je eens die omega driver downloaden daar zit een artefact tester bij kun je ff probeeren en print screen postem :P

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Astennu schreef op 20 augustus 2002 @ 16:24:
Moet je eens die omega driver downloaden daar zit een artefact tester bij kun je ff probeeren en print screen postem :P
Aha, die is wel interessant.
En waar vind ik die? (niet bij guru3d iig :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 19:15:
[...]

Aha, die is wel interessant.
En waar vind ik die? (niet bij guru3d iig :))
http://www.omegacorner.com/ en dan gewoon de geforce drivers nemen (spreekt voor zich)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

850Mhz op de memory...KAN niet....je scores zijn super brak voor een kaart met die snelheid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 19:58:
850Mhz op de memory...KAN niet....je scores zijn super brak voor een kaart met die snelheid..
Raar he als je een Duron op 1714 hebt een Athlon xp is veel sneller.
En ik weet niet wat voor een mobo hij heeft maar dat kan ook al aardig schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://service.madonion.com/compare?2k1=4234857 dit is mijn hoogste score>memclocks staan erbij

http://service.madonion.com/compare?2k1=4233716 Dit is mijnes (als de link het doet) vergeleken met die van jou,

dan valt jou score me toch ongelofelijk tegen voor een memclock van 800+ want die van mij kan met lagere temperaturen verder geclockt worden (inlc. cpu voor zwaardere belasting van mn geforce) :)
vraag me af hoe het komt, en krijg je je core niet verder want dan krijg je echte goede resultaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:59

Epsilon

Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 19:58:
kan wel nostra, al de extreeme scores zijn nl gehaalt met een p4 @ 3200+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kga gewoon ff een reply van me c/p'en, moet verder overclocken :P

--------------------------
Well, no good scores yet, but I do have to say that the card indeed clocks this far. From a freshly installed Win2K it is now rolling at 770MHz memclock.
I've ran 3Dmarks for the clocks of 550, 650, 700, 730 and 770. I haven't clocked it any further yet.

Full PC specs are :
Tbred @ 1666 (133x12.5, just to see the difference between the memclocks)
KX7
512Mb Samsung @ 166MHz, cas2, 4b, 252221

550 : http://service.madonion.com/compare?2k1=4242469
650 : http://service.madonion.com/compare?2k1=4242457
700 : http://service.madonion.com/compare?2k1=4242653
730 : http://service.madonion.com/compare?2k1=4242751
770 : http://service.madonion.com/compare?2k1=4242925

From 700 the score doesn't increase that much anymore, but it does increase.
I just love this card
Do have to say that I changed my voltmod to a VR @ 2.03K for the moment, I got weird blinking spots on my screen this morning with the 1.6K R, prolly was too much .
------------------------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 11:38
Red devil schreef op 20 augustus 2002 @ 15:52:
Lekkere overklok, maar wat is nu het verschil met de standaardinstellingen?
Mijn leadtek gaat tot 730 stabiel, en vergeleken met de standaard instellingen scheelt het rond de 600-700 punten. Ik haal een score van rond de 12600 ofzo, ik vind het niet echt significant meer, daarom draait ie nu ook op 700 ofzo, je merkt er op het laatste niks meer van.
PC specs van mij verder http://got.duck.ath.cx/system/index.php?usr=2389
offtopic:
Whoa, die P4 uit jouw systeem, dat is nogal een flinke overclock met luchtkoeling (en 60 graden max valt ook nog wel mee). Hmmm, met zo'n overclock heb je veel waar voor je geld zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Als je die smd grijpertjes nog hebt die wil ik wel van je overkopen :)
Hoeveel moet je ervoor hebben :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Smokey_The_Bandit schreef op 21 augustus 2002 @ 08:54:
Bwa, niets, gewoon je adres is voldoende :)
Zometeen trouwens de 800 stabiel proberen te krijgen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01 10:55
Nette overclock, zeker voor standaard koeling. Mijn POV Ti4200 SE kwam niet verder dan 325/625 met standaard koeling. Zal het warme weer zijn want ik zit hier op een zolderkamer. Als ik waterkoeling heb nogmaals proberen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
797MHz wil tot nu toe zonder problemen draaien met de potmeter op 1.9K.
810 maar 'ns proberen dan :Y)

De score is wel gezakt met 20 marks tov 770MHz.
http://service.madonion.com/compare?2k1=4245886

en nog een screenie :
Afbeeldingslocatie: http://www.2xd.be/fullscreen.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
de core maakt bij de Geforce 4 ook behoorlijk uit heb ik gemerkt :), zelf een Leadtek Geforce4Ti4200 Vivo 128 Mb.. (250/444 @ 325/570)
en mem kan wel @ 620 met de core op 270, maar dan is de 3dmark2k1se score wel 100 punten lager :(...

(me systeem is ook niet je van het (amd1200@1333(oorzaak=brak sdr geheugen wat niet wil oc'en :'()) en 3dmark score van mij is 9123 (online hebbik em nie staan, snap daar de ballen van :P)

[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ice-T schreef op 19 augustus 2002 @ 16:48:
NVmax -> wat is dit voor een progje en waar kan ik het dl.
I s het speciaal voor nvidia chip sets?
ik heb nl de GF4 MX440

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
gave oc, waarom ga je niet verder met je gpu van je gf4, zal ook wel cool zijn (gewoon een cpu heatsink+fan pakken.
Wat zijn btw je mem temps+gpu

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 09:50:
[...]

Bwa, niets, gewoon je adres is voldoende :)
Zometeen trouwens de 800 stabiel proberen te krijgen :Y)
Kijk dat vind ik nu _/-\o_

Als je ooit nog eens iets nodig hebt zeg je et maar ;)

Me info =

Martijn Honselaar
Strekel 14
1611 JV Bovenkarspel

En nogmaals erg bedankt :)

Verwijderd

Topicstarter
Smokey_The_Bandit schreef op 21 augustus 2002 @ 23:49:
[...]

Me info =

Martijn Honselaar
Strekel 14
1611 JV Bovenkarspel

Graag gedaan, morgen vertrekt ie :)

823 is trouwens het max stabiele dat ik er kan uithalen.
Maar vanaf 783 heeft het geen invloed meer op de scores. Het is wel stabiel want ik heb er net +2u SoFII op gespeeld :)

Verwijderd

omg sick oc

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 16:48:
[...]

[...]

[afbeelding]

Ongelooflijke memspeed, maar ik dacht dat je core clock op 375 MHz kon of hoe zit dat nou?

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 00:44:
[...]

Graag gedaan, morgen vertrekt ie :)

Maar vanaf 783 heeft het geen invloed meer op de scores. Het is wel stabiel want ik heb er net +2u SoFII op gespeeld :)
Heej ;) Thx ik speel ook veel SOF II kunnen we een keer 1-1 ;) :D

contact me dan ff op msn ;) smokey_the_bandit0@hotmail.com

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 18:05

Garrett

Watercooler

Smokey_The_Bandit schreef op 21 augustus 2002 @ 08:54:
N00b vraagje :/ maar wat is een smd grijper?

I love watercooling

Verwijderd

ziek dus goed :P. beters man. jammer dat ie niet verder dan die 850 komt :P beters iig. maar uh een weer stand van 1.2 wat dacht je van een gewoon dik draadje :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 16:48:
[...]

[...]

[afbeelding]

Met welk progje OC jij je Nvidia?
NVmax?
Welke anders?
Geef eens wat links ik zoek nl. een fatsoenlijk OC progje voor mijn GF4 MX440

Verwijderd

epsilon schreef op 20 augustus 2002 @ 22:00:
[...]

kan wel nostra, al de extreeme scores zijn nl gehaalt met een p4 @ 3200+
Dik gelul... een XP@1600Mhz met 300/580 blaast hem al dik voorbij...

Met een Xp@2Ghz halen ze ook scores van over de 15000 punten...

Verwijderd

Nouja...als hij 825Mhz haalt zonder extra koeling, dan vind ik het een hele vette prestatie... Maar wat voor een geheugen zit er eigenlijk op? 2.8ns ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Laatst online: 08-05 06:11

Rick2001

9950X delidded en direct die

Er zit 3.3ns geheugen op de Point Of View Pim.
De 15000 is nog nooit gehaald met een Geforce4Ti4200.
Pas op de 10de plaats komt iemand met een Thouroubred op 2081MHz, daarboven dus allemaal Pentium IV systemen allemaal boven de 2700MHz.
Deze scores zijn natuurlijk overdreven hoog en bijna altijd alleen maar haalbaar met peltiers of watercooling en waterchillers op de GPU aangezien het nogal van belang is om je GPU ook hoog te krijgen en niet alleen het memory.
Toch denk ik dat op dit moment nog steeds de hoogste scores gehaald worden met Pentium IV systemen en niet met AMD systemen. Dit kan natuurlijk snel veranderen als de 2400+/2600+ en hogere processoren echt te koop zijn, maar tegen die tijd is de Pentium IV ook alweer te koop op standaard 2800 en 3000MHz.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo
  • Laatst online: 23-07 09:15
Maar vanaf 783 heeft het geen invloed meer op de scores.
Nouja, op de scores op de default instellingen dan. Die zijn best CPU-bound, 1024x768 zonder FSAA is nou eenmaal niet zo zwaar. Kun je nog de beloofde test met FSAA draaien? (het liefst een op default mem, een op ~650 en een op max snelheid)

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Milo schreef op 23 augustus 2002 @ 13:45:
[...]

Nouja, op de scores op de default instellingen dan. Die zijn best CPU-bound, 1024x768 zonder FSAA is nou eenmaal niet zo zwaar. Kun je nog de beloofde test met FSAA draaien? (het liefst een op default mem, een op ~650 en een op max snelheid)
Komt in orde hoor, vanavond met eeen beetje geluk. Maar m'n scores zuigen zwaar, vanaf 11600 marks krijg ik er blijkbaar niets meer bij, zelfs niet als ik m'n CPU van 1666 naar 1800+ clock.
Niettemin, je krijgt je benches, beloofd is beloofd :)
N00b vraagje maar wat is een smd grijper?
Mja, een minuuscuul klemmetje waarmee je de pinnen van een IC kan 'vastgrijpen'.
Bespaart je een hoop soldeerwerk voor vmods, maar kost wel veel. Ik ben zo zot geweest er 5 te bestellen in de US en daar heb ik in totaal 124€ voor betaald :P
Met welk progje OC jij je Nvidia?
NVmax?
Welke anders?
Geef eens wat links ik zoek nl. een fatsoenlijk OC progje voor mijn GF4 MX440
RivaTuner. http://www.guru3d.com/files en daar kijk je bij 'Graphics Tools' of iets in die zin.
Dik gelul... een XP@1600Mhz met 300/580 blaast hem al dik voorbij...

Met een Xp@2Ghz halen ze ook scores van over de 15000 punten...
Het doet pijn, maar je hebt wel gelijk. Zelfs een XP1600 blaast me eruit.
Probbleem is dat ik met klotegeheugen zit, 166 bolt op max timings, maar van zodra ik 1 MHzje hoger ga, moet ik Tras, Trcd en die 1T command rate laten vallen, en dat merk je verschrikkelijk hard. Maar wordt aan gewerkt, ktijfel nog tussen Corsair PC3200 en Mushhkin PC3200 :)
Nouja...als hij 825Mhz haalt zonder extra koeling, dan vind ik het een hele vette prestatie... Maar wat voor een geheugen zit er eigenlijk op? 2.8ns ?
Nopes, 3.3ns Hynix chips zitten erop. Zonder Vmod krijg ik hem tot 702, met, wel, zie hierboven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Smokey_The_Bandit schreef op 21 augustus 2002 @ 23:49:
[...]

Me info =

Martijn Honselaar
Strekel 14
1611 JV Bovenkarspel

Ie is gisterenmiddag in Belgie vertrokken, dus vandaag/morgen/maandag heb je em :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07-2020
mijn leadtek ti 4400 128 mb komt maar tot 550@710 en 275 @ 323, maar let wel met 3,6 nano sec. ram (is 550 mhz rated ) wham! :) en dat op een van de weinig overgebleven SLOT-A bakken hier :) (zie sig)

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Ti4200 kaarten zijn echt wel super goed te overclocken, heb heb er zelf ook 1 en ik kan de core clock op maximaal zetten 250/315 en memory werkt heel gamakkelijk op 550/650 en dan ben ik nog niet eens aan het experimenteren geweest.

Wel denk ik dat het koelen van het geheugen zin heeft omdat dit vrij warm wordt, ik heb de point of vieuw Ti4200 met 64 mb 3,3ns

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undertaker2
  • Laatst online: 09-07 18:50
Hoeveel ns ram zit er op die kaart? Bij mijn Geforce4 van Leadtek zit 4 ns ram (250 mhz), maar dat wil niet veel hoger dan 275 mhz...

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Laatst online: 08-05 06:11

Rick2001

9950X delidded en direct die

Undertaker2 schreef op 24 augustus 2002 @ 13:18:
Hoeveel ns ram zit er op die kaart? Bij mijn Geforce4 van Leadtek zit 4 ns ram (250 mhz), maar dat wil niet veel hoger dan 275 mhz...
Jij hebt 4ns geheugen, dus 1000:4=250(500)MHz effectief. Alles hoger is overclock en dus mooi meegenomen.
De Point Of View Geforce 4Ti4200 heeft 3,3ns geheugen, dus 1000:3,3=303(606)Mhz.
Het is en blijft dus een kwestie van geluk hebben hoever jouw geheugen gaat komen, netzoals het een gok is hoever je GPU wilt overclocken.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 14:28:
[...]

Ie is gisterenmiddag in Belgie vertrokken, dus vandaag/morgen/maandag heb je em :)
Ik heb et ontvangen :)
Mag ik je hardstikke bedanken _/-\o_

Nu heb ik voorlopig niet meer Ricks soldeerkunsten nodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tis wel leuk allemaal, maar wat zit je nou te pielen met dat geheugen? Je moet de core ook doen anders schiet het niet op. |:( Zoek de balans tussen die 2. Als je score niet hoger wordt met een hogere mem clock dan moet dus eerst je core omhoog. Om dit te testen moet je ff niet cpu afhankelijke benchies draaien.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 14:16

Erikie

www.erikie.nl

AAH JULLIE ZIJN GEK!!!! die van mij zou allang onploft zijn met t moederboard erbij!!!!! duw m op z'n minst in de vrieskist ofzo!!

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSCExter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-02-2024
wat ik het vervelende vind aan je videokaart clocken is dat je nergens de temperatuur kan meten, ja het zal vast wel kunnen maar niet al te gemakkelijk. je kunt dus alleen zien of het "veilig" is door te kijken of je systeem stabiel blijft... naja, laat ik ook maar eens wat hoger gaan proberen nu ik deze scores zie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

CSCExter schreef op 24 augustus 2002 @ 16:00:
wat ik het vervelende vind aan je videokaart clocken is dat je nergens de temperatuur kan meten, ja het zal vast wel kunnen maar niet al te gemakkelijk. je kunt dus alleen zien of het "veilig" is door te kijken of je systeem stabiel blijft... naja, laat ik ook maar eens wat hoger gaan proberen nu ik deze scores zie :)
Ehmmm je kan met alle kaarten checken of ze erg warm worden want dan krijg je namelijk artifacts inbeeld dus zet je hem ff zachter et voila :D :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sedat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:57

Sedat

Tweaker...

Heb even een vraag waar ik geen antwoord op heb kunnen vinden, ik heb een POV GF4 TI4200 128mb met samsung 4 ns. Deze was 250 core en 444 mem. nu loopt hij dus op 311/600 .. heb ik doormiddel van een bios flash direct gedaan. Ik wil eigenlijk nog verder overclocken maar dan gaat mijn 3dmark score omlaag? Waar ligt dat dan aan... ik heb geen heatsinks op mijn geheugen, zou het veel schelen om daar koeling op te plaatsten..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sedat schreef op 05 februari 2003 @ 22:15:
Heb even een vraag waar ik geen antwoord op heb kunnen vinden, ik heb een POV GF4 TI4200 128mb met samsung 4 ns. Deze was 250 core en 444 mem. nu loopt hij dus op 311/600 .. heb ik doormiddel van een bios flash direct gedaan. Ik wil eigenlijk nog verder overclocken maar dan gaat mijn 3dmark score omlaag? Waar ligt dat dan aan... ik heb geen heatsinks op mijn geheugen, zou het veel schelen om daar koeling op te plaatsten..?
Had je niet beter een nieuw topic kunnen openen????

Maar anyway..... waarschijnlijk hoe hoger je gaat....hoe meer fouten die gaat maken (misschien door (te veel) warmte).....dus uit eindelijke een lagere score :?

Misschien helpen die HS.... kan iig geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sedat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:57

Sedat

Tweaker...

Heb inmiddels wat info gevonden, een mogelijke oorzaak: Naarmate er teveel warmte is schakelt de videokaart terug. Denk zoiets als de P4 ..maar mijn heatsink wordt niet echt warm... het geheugen wel! (heb geprobeerd om hoger te zetten maar dan krijg ik klote beeld..) Ik heb een A3 core... loopt nu op 311 ...wil lekker verder naar zeg 330 mhz.. heb al koelpasta vervangen... kast heeft goede airflow..ideeen iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Laatst online: 09-01 11:04
Ik heb een Leadtek Ti4200 met 64MB. Zo'n A250LE. Draait op 305/610. Met een XP1800@2600.
3D Marks 13701. Kan alleen nu geen screenie posten want zit niet achter mn eigen PC.
Ik merk wel dat het ophoudt nu, ook al maak ik mn CPU sneller.
Tijd voor een nieuw kaartje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De datum luitjes..de datum :P :D
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.