Toon posts:

Titel grafiek Excel

Pagina: 1
Acties:
  • 279 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

ik wil in Excel een grafiek maken, maar ik wil de titel zeg maar variabel maken. Telkens als ik bv in cel A1 een nieuwe naam typ, moet die ook worden weergegeven in de grafiektitel. Hoe doe ik dit ? Hopelijk kan iemand mij helpen !!
B.V.D.

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11 20:39

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Probeer eens van een tabel een grafiek te maken, en die naast de tabel te zetten, volgens mij als ik het goed heb, en je de waardes in die tabel verandert, gaat de grafiek ook mee.

Dus als die titel ook automatisch uit het tabel gehaald wordt...

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat me echter niet om de waardes, maar om de titel !!!

Verwijderd

Topicstarter
De assen ed kan je wel meeveranderen, maar de titels blijven vast staan. Ik wilde namelijk een titel maken met daarin een variabele ? Dus dat werkt niet zoals jij net zegt XthinkZ. Maar toch bedankt alvast voor het meedenken. Wie kan me wel verder helpen ?!?!?

Verwijderd

Topicstarter
Ben misschien een beetje ongeduldig, maar ik zit een beetje vast. Hopelijk is er iemand die me snel kan helpen hiermee. Bedankt.

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

Als je de grafiek gaat maken ga je naar Reeks, daar zie je dan staan "naam" daar vul je dan de celverwijzing met die variabele titel in et voila :)

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

• The Deaken
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-12 10:28

The Deaken

Nexus

Gewoon bij naam de celverwijzing maken bv. naam: =a3. en dan moet het gewoon werken :)

Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel niet de assen, of de legenda, maar de kop van de grafiek. Bijvoorbeeld:
Grafiek van p-T bij Volume=variabel.......waarbij de term variabel dus een term is met een celverwijzing. Ik kan immers wel een titel aan de grafiek geven, maar geen verwijzing daarin maken. Wie weet of dat wel kan !!!!

Verwijderd

Topicstarter
Is er niemand die me met dit probleem kan helpen !!!!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-11 13:43
Volgens mij kan dat niet direct. Misschien dat je met een macro het gewenste resultaat kan krijgen.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Verwijderd

Topicstarter
En wie weet hoe ik die macro kan schrijven. Ben wel een beetje thuis in VB maar weet niet hoe ik dit moet aanpakken

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-11 13:43
Je kan het beste beginnen met het opnemen van een macro, waarin je ongeveer uitvoert wat je de macro wilt laten doen. Deze macro kan je dan in Visual Basic aanpassen en finetunen, door bijvoorbeeld vaste celverwijzingen om te zetten naar variabele celverwijzingen, of door vaste teksten om te zetten naar celverwijzingen.

De help van Visual Basic is erg uitgebreid. Met een beetje spelen kan je zo een mooie macro maken (zo ben ik ook begonnen :) ). Tip: Als je wilt weten wat een functie/eigenschap doet en welke opties die heeft, ga je met de cursor erop staan en druk je op F1. Je krijgt dan de help over deze functie of eigenschap, vaak ook nog met voorbeelden.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06:39
Ik weet het oud topic, maar misschien zijn meerdere mensen op zoek naar deze oplossing.
Het is in de nieuwe office wél mogelijk

Mijn formule is nu in de grafiektitel =A9

En A9 is
=A7& " € " &K7

Dit resulteert in de tekst "Totaal omzet is € 5000000,00"

Hopelijk is het duidelijk.

Maar mijn vraag is de volgende, het getal heeft een hele lelijke opmaak. Ipv € 5.000.000, staat er 5000000,00. Hoe kan ik in de grafiektitel het format van cel K7 veranderen.
Ik heb vanzelfsprekend in cel K7 wél een goede opmaak gebruikt, maar hij neemt deze niet over.

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06:39
Oke eerst zelf knutselen en dan pas vragen:

=A7& " € " &VAST(K7;0;0)

Eerste nul staat voor het aantal decimalen

Tweede nul voor onwaar van punten tussen de duizendtallen...

Verwijderd

Dat doe je toch gewoon met de functie tekst()

dan kun je zelf de format ook nog kiezen
Pagina: 1